1 jaar oud, op de buik slapen

Tjee, ik schrik inderdaad ook van die klemmen! Dat is toch super gevaarlijk??? Bas sliep toen hij kon draaien op zijn buik. En sinds de zomer ook zonder slaapzak onder een lakentje en dekentje. T jochie gaat heel t bed door maar ligt meestal zowat overdwars tegen het hoofdeinde. En ook op zijn knietjes met zijn kontje omhoog! ZO liefff!

Sinds vanmiddag slaapt hij onder een dekbedje (en toevallig? Maar het dekbedje houdt hij lekker over zich heen. Lakentje en deken trapte hij altijd van zich af! Nu schurkt hij er lekker onder)

Mijn dochter slaapt nu al een een tijdje vaak op haar buik (vaak ook nog op haar knietjes :roll: ) Ze ligt niet de hele nacht zo, maar ik laat het zo. Ze slaapt heerlijk en niet ligt niet met haar gezicht in het matras.

Ik doe haar altijd een lekkere slaapzak aan zodat ze toch warm blijft. Door dat draaien enzo ligt ze dus niet meer onder een laken/deken.

Vastbinden heb ik nooit gedaan, volgens mij worden ze daar alleen maar onrustiger van…als ze niet kunnen draaien op deze leeftijd :think:

Nee hoor, ik voel me niet aangevallen ( :twisted: …grapje!), ben blij met alle reacties. Ik had ook al gehoord dat die klemmen niet zonder reden uit de handel zijn gehaald. Maar ze waren op een bepaald moment de enige manier waarop ze nog op haar rug bleef liggen (ze was heel sterk voor haar leeftijd toen ze nog maar 2 maanden oud was) en eigenlijk heb ik het maar zo gehouden, uit gewoonte. Ik zie niet zo goed in waarom ze gevaarlijk zijn. Maar in ieder geval…ik zit er nu uiteindelijk toch nog mee, want ze is nu zo gewend dat ze geen kant op kan. Dat ze wakker wordt als ze op haar buik is gedraaid. Even doorbijten en dan is ze daar ook aan gewend.



De ontwikkeling gaat het op moment sowieso hard, er veranderen allerlei dingen, maar voordat we door hebben hoe er het beste mee om te gaan zijn we weer een tijd verder.



We beleven wat tegenwoordig. eergisteravond lag ze dwars in haar ledikant, met haar hoofd tegen de spijlen… :eh:



Maar goed ik zal eens bij mijn dochter gaan kijken, die ligt (of staat, of ligt op de kop) te slapen…hoop ik.



groetjes Nienke

michael slaapt ook steeds op zijn buik,slaapt eigenlijks nooit op de rug.vond het in het begin ook wel wat eng,maar ze zijn nou sterk genoeg om op de buik te kunnen liggen…ook michael ligt los in een slaapzak.



liefs wendy&michael

Olivia is ook een echte buikslapen, al maanden. Ze slaapt in dezelfde houding als ik; één been een beetje schuin opgetrokken :inlove:



Ze slaapt in een slaapzak en woelt idd lekker haar bedje door. Ze slaapt overdwars, of ligt totaal anders dan ik haar heb neergelegd, volgens mij is dat ook heel gewoon hoor :think: Dat doet ze nl ook al maanden. Ik maak me er geen zorgen over, zolang ze maar lekker slaapt.



Ik gebruik daarom geen dekens, daar kan ze alleen maar met haar hoofd verstrikt in raken.



Als je dochtertje zo sterk is zoals je zelf zegt, dan is ze ook sterk genoeg om goed op haar buik te kunnen slapen. Als ze haar hoofd goed kan optillen en wegdraaien bijv.



En ik heb ook de aerosleep, ideaal ding zeg! Niks geen gedoe met bed opmaken. Vies? Heb de was in, droger in en weer op bed :thumbup:

Stein slaapt ook al heeeeeel lang op zijn buik. Hij kan echt niet slapen op zijn rug.

Yeline sliep in de zomer de hele tijd op haar buik toen even niet meer maar nu sinds een paar weken draait ze zich weer op dr buik.

Ze slaapt wel in een winterslaapzak met een fleecedekentje over in een dekbedhoesje. Ze kruipt toch altijd eerst helemaal omhoog en draait dan op dr buik 's ochtends ligt ze ook nooit meer netjes onder de deken. Vind haar af en toe zelfs op de dekens met haar hoofd op het voeteneind :lol:

Hier ook een buikslaper. Ik krijg er altijd kommentaar op van het CB. Maar ik controleer 's avonds voor ik naar bed ga altijd of zijn hoofdje goed gedraaid is en of hij lucht krijgt. Met een jaar zijn ze sterk genoeg om op hun buik te draaien en hun hoofd zo te leggen dat ze genoeg lucht krijgen. Ik heb er GEEN schrik voor. Ik gebruik alleen een warme slaapzak omdat ik bang ben voor lakentjes en dekentjes omdat hij daarin draait.



Ik zou er niet over denken om hem vast te leggen, dan kan je kindje nooit zijn eigen houding bepalen en lekker ontspannen, lijkt me.



Groetjes Petri

Ik heb niet alle antwoorden gelezen maar ik wil even zeggen dat mijn jongste 2 kinderen allebei vanaf het moment dat ze konden draaien buikslapertjes zijn en dat daar gewoon niets aan te doen is, behalve dan met de verboden slaapzakriem vast te binden (zoals ik bij mijn oudste heb gedaan, wie weet was dat anders ook een buikslaper geweest).



Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik blij zal zijn als ze de 2 jaar zijn gepasseerd, de grens van wiegendood waarvoor buikligging als oorzaak wordt aangedragen.

dave slaapt ook altijd op zijn buik…

in slaapzakje en onder de deken…(koude kamer)

maar hij eindigd altijd bovenin zijn bedje :mrgreen:



nooit zorgen om gemaakt…hij kon eigenlijk gelijk al zijn hoofdje optillen en draaien…

maar toen hij zijn hele lijfje kon draaien sliep hij ook gelijk op zijn buikje…

Ik kan melden dat ze er inmiddels aan gewend is en nu bijna altijd op haar buik slaapt. Ze heeft inderdaad altijd haar hoofd naar de zijkant gedraaid en ik ben er ook niet bang voor dat het niet goed gaat. Ik leg haar zelf op de rug onder de dekens, maar als we om 23 uur gaan kijken, ligt ze altijd boven de dekens op haar buik en zo ligt ze 's morgens nog (of ze zit al rechtop :slight_smile: )

Eigenlijk ben ik in dat opzicht ook helemaal niet bang aangelegd, dat het fout gaat ofzo, maar ja het wordt gewenning op den duur en als het goed gaat, waarom zou je het dan veranderen…



groetjes Nienke

wji deden de slaapzak van sanne ook altijd onder het matrasje slaan zodat ze niet omhoog kon in bed maar ze kon dan niet slapen omdat ze op haar buik wil slapen in het begin vond ik dat ook eng en ging ik kijken als ze sliep en draaide ik haar om nu doe ik dat al lang niet meer omdat ze dan wakker word van mij en ze draaid haar hoofdje goed

bianca

Nienke, gefeliciteerd met je dochter!!! :dance: Hebben jullie een leuk feestje?

Fijn dat het slapen goed gaat en jij vertrouwen hebt dat er weinig kan gebeuren.

Dankjewel. Ze heeft een topdag gehad en is heel erg verwend.



Jij succes met wachten op het zwanger worden. Ik zag het aan je banner. Bij mij gaat het ook alweer kriebelen als ik de dikke buiken zie. Maar we wachten nog een half jaartje voordat we het weer gaan proberen.



groetjes Nienke