zzp in de zorg? help me ff

ik heb met mijn man een discussie over zzpers in de zorg.ik heb er nog nooit van gehoort en mijn man zegt dat het merendeel van de vrouwen die in de zorg werken zoals bv kraamhulpen zzp ers zijn…



wie van ons twee heeft gelijk?



zzp =zelfstandigen zonder personeel…

hey buuf…



sorry maar moet je mannetje gelijk geven!

het komt steeds meer voor dat bijv. kraamzorg een zzper is :slight_smile:



:-*



edit: 2 vriendinnen van mij zijn zzp in de kraamzorg…

je hebt, om de verwarring nog groter te maken, ook zzp (zorg zwaarte pakketten :wink: :lol: )… Die zijn onlangs ingevoerd…



Ik heb, in mijn stichting verstandelijk gehandicapten, nog geen zzp-ers gezien…



Het lijkt mij wel aantrekkelijk om het zelf te gaan doen, zoveel personeels tekort is er…



gr patricia

In de kraamzorg zijn steeds meer freelancers omdat je daar gewoon veel meer mee kan verdienen dan als je bij een kraamzorginstelling in dienst bent. Maar echt heel veel zijn er nog niet hoor :wink:

@MamaMarianne wrote:

hey buuf…



sorry maar moet je mannetje gelijk geven!

het komt steeds meer voor dat bijv. kraamzorg een zzper is :slight_smile:



:-*



edit: 2 vriendinnen van mij zijn zzp in de kraamzorg…
hier ook 2 vriendinnen als zzpers in de kraamzorg

@MamaMarianne wrote:

hey buuf…



sorry maar moet je mannetje gelijk geven!

het komt steeds meer voor dat bijv. kraamzorg een zzper is :slight_smile:



:-*



edit: 2 vriendinnen van mij zijn zzp in de kraamzorg…
hier ook 2 vriendinnen als zzpers in de kraamzorg

jep…heb ik ook een blauwe maandag gedaan. ZZP of Freelance.

oke dan moet ik mijn ongelijk maar toegeven he. :?

maar jee dan moet je wel erg goed kunnen verdienen als zzper om alles te kunnen betalen zoals je eigen belasting afdragen en je ongevallen verzekering die enorm oploopt per jaar als je er tenminste een beetje wat van wilt overhouden in geval van arbeidsongeschiktheid. :think:



oke ik heb mijn antwoord…kan ik met schaamrood op de kaken gaan toegeven dat ik fout zat grrmbl :evil:

@merel33 wrote:

oke dan moet ik mijn ongelijk maar toegeven he. :?

maar jee dan moet je wel erg goed kunnen verdienen als zzper om alles te kunnen betalen zoals je eigen belasting afdragen en je ongevallen verzekering die enorm oploopt per jaar als je er tenminste een beetje wat van wilt overhouden in geval van arbeidsongeschiktheid. :think:




dat geldt toch voor elke zzp-er..... (zegt zij die alle administratie doet voor haar vriend die ook zzp-er is).......

Je moet het gewoon een beetje zien als je eigen uitzendbureau.... Dus je meldt je aan bij verschillende kraamzorginstellingen en dan werken maar..... Volgens mij kan je er wel goed geld mee verdienen hoor.....

Volegns mij is het een nieuw ding, hier op het eiland zijn ze ook zzp-ers.

sinds de invoering van het pgb zijn er veeel zorgverleners als zzp gaan werken. Pgb levert uiteindelijk toch een betere/dikkere boterham op dan gewoon in loondienst werken.

Maar het brengt inderdaad een hoop papieren rompslomp met zich mee… :thumbdown:

volgens mij is het pgb ook een succes geworden, ómdat er al zzp-ers waren…

Het is nog niet heel aantrekkelijk om als zzp’er in de zorg te werken naar mijn idee. Je mist een hoop secundaire arbeidsvoorwaarden en vaak wordt jou als zzp’er gevraagd ook vervanging te regelen wanneer jij niet in staat bent zelf de zorg te leveren bv door ziekte of vakantie.



Ik heb me er ong. een jaar geleden in verdiept om als zzp’er te starten, maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, en voorlopig ben ik ook nog zeker niet van plan om dat te doen. Het wereldje is gewoon naar mijn idee te onregelmatig om echt makkelijk als zzp’er te kunnen werken. (Of je moet súperflexibel kunnen zijn, en dat ben je als moeder nou eenmaal meestal niet. :wink: )

@merel33 wrote:

oke dan moet ik mijn ongelijk maar toegeven he. :?

maar jee dan moet je wel erg goed kunnen verdienen als zzper om alles te kunnen betalen zoals je eigen belasting afdragen en je ongevallen verzekering die enorm oploopt per jaar als je er tenminste een beetje wat van wilt overhouden in geval van arbeidsongeschiktheid. :think:



oke ik heb mijn antwoord…kan ik met schaamrood op de kaken gaan toegeven dat ik fout zat grrmbl :evil:




klopt, het is handiger om parttime zzp’er te zijn en parttime in loondienst. Al die verzekeringen zijn niet te betalen bij fulltime zzp

@Jennifer77 wrote:

@merel33 wrote:
oke dan moet ik mijn ongelijk maar toegeven he. :?

maar jee dan moet je wel erg goed kunnen verdienen als zzper om alles te kunnen betalen zoals je eigen belasting afdragen en je ongevallen verzekering die enorm oploopt per jaar als je er tenminste een beetje wat van wilt overhouden in geval van arbeidsongeschiktheid. :think:



oke ik heb mijn antwoord…kan ik met schaamrood op de kaken gaan toegeven dat ik fout zat grrmbl :evil:




klopt, het is handiger om parttime zzp’er te zijn en parttime in loondienst. Al die verzekeringen zijn niet te betalen bij fulltime zzp




maar krijg je dan ook niet maar parttime uitgekeerd als het nodig mocht zijn? lijkt me dan toch? :think:

ja dat klopt…maar dan heb je iig nog enige inkomsten