Zwolle

Mijn man en ik willen een weekendje weg samen, beetje shoppen, lekker eten en liefst in een leuke stad. Nu stelde hij Zwolle voor, maar eigenlijk hebben we geen idee of het daar een beetje leuk winkelen is en of de stad een beetje sfeervol is. Wie o wie kan ons tips geven over leuke winkels, restaurants e.d.

Zwolle is best leuk, beetje cultuur met de mooie lange winkelstraat… eten ed weinig gedaan maar aan de melkmarkt zitten verschillende zaken en dat is meteen okm in de einkelstraat

Ik vind Zwolle best leuk om te winkelen. Al is het niet meer zoals ‘vroeger’ heb ik gemerkt.



Je kunt er niet een hele dag shoppen vind ik persoonlijk, maar een middag of ochtend is goed te doen.



Je hebt een stadstour waar je het verleden van Zwolle beter leert kennen. Kun je lopend doen.

Ook heb je er een paar museums maar daar moet je net van houden.

Dank je wel alvast; qua eten houden we van authentiek chinees, japans, thais, indiaas etc. Ook vis is hier favoriet, maar we eten sowieso wekelijks meermalen vis, dus dat is geen must. Tapas :drool: Culinair gezien zijn we best lekkerbekken, geen eetcafe types iig.



En winkelen houden we wel een dag vol hoor. Mooie boekenzaken, kledingboetiekjes, snuisterijen, spullen op culinair gebied, keukengerei etc. bijzondere winkeltjes. Heb een man die dol is op shoppen (meer als ik) maar we vinden het wel leuk als het anders is dan de standaard winkelketens.

Dus voor bijzondere winkels houden wij ons aanbevolen :thumbup:

@Zeemeermin wrote:

Kookwinkel Oldenhof is zeker een kijkje waard ******



Boekhandel Waanders ********



Dille en Kamille (schuin tegenover Waanders) *******



Librije winkel ******



*******




Helemaal leuk. Ik krijg er al zin in! Dank je wel Zeemeermin!

la mediterana is ook een leuk en gezellig restaurant…



veel plezier :smiley:

Tapas-la Rosas ******

Samen (in t oude postkantoor,.de huiskamer van Zwolle

juist leuk met kids,.ivm de kindervoorziening)

*********



Sprookjestochten en andere activiteiten rondom t jaar van Grimm

*******



winkeltje:

Kids Villa Tovertoren

*******



Oh en Zwolle is zo leuk !!

Dames, ik schrik even van het aantal commerciële links hier :shock:

Tuurlijk is Zwolle sfeervol! Ik woon er :mrgreen: ! Qua winkelen kan ik er best een dagje vol maken hoor. Tenminste als je van lekker slenteren en leuke boutiekjes houdt. Waar houden jullie van als het om eten gaat, heb vast nog wel leuke suggesties!

Alvast een paar aanraders:



Italiaanse tapas (Tigelle en Gnocco) bij ******* :drool:



*******



Thais bij: *******



Sushi bij: *******



Hip bij: *****



Amerikaans bij: ******(zit wel iets buiten het centrum)

Kookwinkel Oldenhof is zeker een kijkje waard *******



Boekhandel Waanders *******



Dille en Kamille (schuin tegenover Waanders) *******



Librije winkel **********



Graag gedaan Maxime en alvast veel plezier!!



Ik zag dat naast de Japanse sushibar een Indiaas restaurant zit ******** (ben er zelf nog niet geweest).

En iets verderop zit Las Rosas (een tapasbar). *******



Moet wel lukken dacht ik zo :wink: :mrgreen: !!

@Melanie wrote:

Dames, ik schrik even van het aantal commerciële links hier :shock:




Ik dacht dat deze links wel in dit soort topics mochten. Als ik wist dat dit niet mocht dan had ik dat uiteraard niet gedaan :shifty: :wink: !

Maxime, als je nog een naam van een restaurant wil weten dan hoor ik het wel (de linkjes met de namen zijn nu natuurlijk weg)…