Zwitsal Mama, wie gebruikt dit?

Hallo allemaal.

Morgen ben ik precies 11 weken zwanger. Ik lees dan ook geregeld zwangerschapsblaadjes enzo. Nu lees ik telkens van die reclame dingen over Zwitsal Mama. Er is Zwitsal Mama borstencreme, buikbalsem, voetencreme, douchegel etc. Het is best duur, iets meer dan 6 euro per tube of flesje.

Mijn vraag is, wie van jullie gebruikt dit, en hoe bevalt t ?? Ik twijfel namelijk telkens of ik het moet kopen of niet, maar telkens doe ik t niet. Meestal met de gedachte van: pas als ik echt een dikke buik krijg, koop ik het. Maar misschien is het al eerder fijn om te gebruiken.

Graag reacties…

Groetjes… Maggy :smiley:

Ik heb de douche/badgel. Maar niet vanwege een of andere bijzondere eigenschap hoor. Eig alleen maar vanwege het geurtje :mrgreen: het is wel lekker en ietsje vetter dan de meeste andere douchegels. Maar smeren met ‘gewone’ babyolie werkt net zo goed hoor. Tegen striae werkt nl niets. Helaas.

je kunt ook smeren met een ander merk toch?er zijn genoeg goedkopere volgens mij.Ik smeerde altijd met bellycreme van de hema. erg fijn spul vond ik het.

Ik smeerde het braaf elke dag(2x per dag)al vanaf het begin van mn zwangerschap…niet zozeer voor het tegen gaan van striae(want er zijn genoeg verhalen dat het niks helpt) maar gewoon het momentje…ik en mn buik(baby)…dat vond ik echt even heerlijk .

overigens heb ik geen striae overgehouden aan mijn 2 zwangerschappen , dus wie weet helpt het toch :wink:

geniet maar lekker van je zwangerschap en dus ook van je buikje.

:-* inge

het schijnt niet te helpen… maar masseren stimuleert toch wel de doorbloeding?? ik heb het gedaan met alle bodylotions die ik had… en geen straie… (k was ook niet enorm dik) me borsten ehb ik nooit in gesmeerd, en die zitten wel vol met straie!

Lekker om jezelf in te smeren…Je bent ook bewust met je zwangerschap/baby bezig,als je t doen. Ik heb t ook gedaan…maar ik zit helemaal onder de striae. Niet geholpen dus. :wink:

Ik gebruik die borstencreme van Zwitsal. Ze jeuken bij mij zo, ook na het douchen en het lijkt wel of die borstencreme helpt tegen de jeuk ook. Misschien is het psychologisch, maar het werkt voor mij :wink:

ik gebruik de olie van weleda! Is niet echt lekker qua geur ( vind het zelf wel meevallen ) maar wel heerlijk vettig! Tot nu toe nog geen straie. en het is inderdaad dat moment dat je heerlijk intiem met je buik bezig bent!

Vaak doet mn vriend het ook! De kleine reageert er echt op!

Ongeveer vanaf week 20 van mijn vorige zwangerschap heb ik een enorm jeukende buik gehad. Nu, tijdens deze zwangerschap ben ik er achter gekomen dat die jeuk hoogstwaarschijnlijk werd veroorzaakt door de Zwitsal mama en de buik-creme van het Kr*idvat…

Als je er tegen kunt: lekker smeren! Maar mocht je jeuk krijgen…

Groetjes,

Iris

Ik vind die creme van zwitsal niet zo fijn. de olie van weleda is wel fijn en lijkt ook te werken.

bedankt voor jullie reacties. Wat ik alleen een beetje vreemd van die borstencreme is, dat je dat niet op je tepels mag smeren. Nu doen mijn tepels juist het meest pijn. Waarom zou dat niet mogen? Iemand een idee??

omdat er een soort van beschermend laagje op je tepels zit, ga je smeren of met zeep wassen dan haal je dat beschermende laagje eraf en kan je veel last krijgen met borstvoeding geven! Dat is in ieder geval hetgene wat ik ervover gelezen en gehoord heb!

Ik gebruik sinds kort de buikbalsem van Zwitsal, ik vind de geur niet echt prettig, niet echt zwitsal-achtig, dat is erg jammer. Verder is het wel fijn spul.

Ik had 2 van die proef flesjes van de vk gekregen van Weleda, zwangerschaps olie,die is een stuk duurder, maar wel heel erg fijn hoor! Ik maak de zwitsal op en dan ga ik toch voor de weleda.

Ik was ook zo gek op de baby olie van weleda, heb ik destijds m’n zoontje zo fijn mee ingesmeerd, vonden we allebei heel prettig :slight_smile:

Oja, ik geloof dat je vraag was of het echt werkt toch?

Nou, tegen striae niet denk ik, maar die huid gaat toch enorm opgerekt worden, dan is het wel fijn om de boel soepel te houden, ik denk dat je wel jeuk kunt voorkomen met smeren, zoek gewoon iets vettigs dat je prettig vind zou ik zeggen.

de huidverstevigende en buikcreme van de kruidvat is momenteel in de aanbieding! van 5 euro voor de helft! echt heerlijk spul vind ik het!

Maggy als je perse wat op je tepels wilt smeren mag er wel Bepanthen op, of Purelan. Maar het beste is idd je huid het werk laten doen, niet wassen met zeep en voorzichtig afdrogen.

en vooral niet zoals je soms wel eens kan lezen met ruwe handdoeken wrijven!! Dat is zoooo slecht voor je tepels!!

Is het zo vroeg in de zwangerschap ook al niet goed voor je tepels om het daarop te smeren? (18 weken zwanger)

Ik gebruikte het elke dag toen ik zwanger was, sochtends en s avonds,

het maakte mijn huid alleen heel erg zacht en soepel, maar de striemen zijn uiteindelijk toch gekomen… :cry:

het is beter van niet. Je kan er vanaf nu gewoon rekening mee houden natuurlijk!

Ik smeer wel heel veel, BBB en borsten maar niet met speciale

mama crème hoor. Vind ik persoonlijk zo’n onzin.

Bij de eerste zwangerschap ook lekker veel gesmeerd met

Kneipp huidolie, Dove en Nivea bodylotion en heb nog steeds

een mooie striae vrije huid ! (maar of dat nou door het smeren

komt, waarschijnlijk niet…maar ik smeer iig lekker door :wink: )

Ik heb braaf gesmeerd met Weleda en vond het heerlijk spul. En tsja, het kost wel, maar 2 flessen over 9 maanden vond ik wel meevallen hoor. En geen tijgervelletje gekregen…maar 't is helaas geen garantie.