Vraagje: Kan Riley allergisch zijn voor zwitsal?
We hebben eigenlijk altijd iets anders gebruikt (heel goedkoop , europrofit en soms kruidvat of albertheijn.) voor Riley, zowel shampoo als lotion en olie.
Ik heb vorige week Zwitsal gehaald, Zeepvrije wasgel, Slaap wasgel, massage olie, en schuimbadje.
Gister zag ik het al, nu valt het helemaal op, Riley heeft ineens rode vlekjes op zijn rug en buik. (onder zijn kin).
Ja hoor, dat hoor je best veel dat kindjes er niet tegen kunnen. Ik zou lekker bij je vertrouwde (goedkope) merk blijven waar hij wel tegen kan.
Ja hoor dat kan, Steven is ook allergisch voor zwitsal, ook voor neutral trouwens :?
Zwitsal is niet zo huidvriendelijk als dat het lijkt
Lianne reageerd ook op zwitsal.
Hoe lekker sommige mensen het ook vinden ruiken ( :sick: ) het is zó stevig geparfumeerd dat best veel kindjes erop reageren.
Dan houd ik het toch bij het beste voor Riley. :thumbup:
Ruikt heerlijk, maar ook hier een meisje dat niet tegen de zwitsal kan.
Zelfde verhaal, meteen overal rode pukkeltjes waar je het smeert…
al die wasgels ed zijn zowiezo niet nodig he. Voor het huidje is wassen met water het beste, en zo worden ze ook echtwel schoon hoor.
Hier wassen we 1x per week haren met shampoo, dat is gewoon genoeg.
Nu met buitenspelen worden ze wat viezer dan 's winters en staan ze wel elke dag onder de douche, dat is al niet goed voor je huid dus gebruik echt geen zeep oid.
Als je wel graag met iets wil wassen is een blok olijfoliezeep wel heel goed (nou ja, niet slecht) voor de huid.
Maarrrr… het het kan nu natuurlijk óok warmte-uitslag zijn. Mijn mannetje zit ook behoorlijk onder de kleine rode bultjes op diezelfde plekken.
Het eerst wat je er uit moet gooien als je kind eczeem/ uitslag heeft is Zwitsal. Ik hoor zo ontzettend veel dat kindjes daar last van krijgen! De mijne kunnen er ook niet tegen.
Maar goed, je kan het maar op 1 manier testen: wachten tot de uitslag weg is en dan nog een keer proberen.
Maar ja, nu is die wel erg zielig natuurlijk en wat dan bij ons altijd hielp (kwam door’t wasmiddel, nu neutral en dat gaat :thumbup: ) is calendulan kinderemulsie van VSM. Is eigenlijk voor waterpokken, maar verkoelt lekker en ‘stopt’ de jeuk :-* (tegen de waterpokken hebben we overigens iets beters gevonden :shifty: )
wij waren er heel snel achter bij onze oudste dat Zwitsal de boosdoener was… toen zijn huid weer rustig was nog eens geprobeerd en dat is gewoon een no go.
Bij de andere 2 heb ik het niet meer in huis gehaald.
Overigens kon Jasper vroeger ook niet tegen Zwitsal, nu, sinds hij 2,5 is gaat het wél goed
Ja, kan! Lars heeft het al vanaf dat hij baby is. Hij kan alleen tegen Zarqua.