Ik ben op zoek naar ervaringen van ouders qua zwemband of zwemvest etc.
ik zit voornamelijk te twijfelen tussen een zwemvestje of floatsuit van splash about. Een swimtrainer of kurkenband (in combinatie met vleugeltjes?). Ik ga haar niet los laten rondspartelen in het diepe ofzo maar ze moet iets watervrijer worden en het idee hebben dat ze niet meteen kopje onder gaat als ze geen grond onder haar voeten voelt (is 1 keer gebeurd met zwemmen met mkd en ze heeft er enorme angst van overgehouden)
Mijn dochter houdt niet van dingen die knellen of haar in beweginsvrijheid belemmeren dus neig naar een zwemvest of floatsuit máár veiligheid is toch iets belangrijker dan of het lekker zit, dus…waarmee namen jullie je kinderen het water in en was dat een aanrader?
Mijn dochter heeft altijd alleen zwemvleugels om (wel goede dikke, van die oranje met donkerblauw), al vanaf dat ze 3 is denk ik. Gaat er ook gewoon zelf mee door de stroomversnelling en van een kleine glijbaan.
Onze beide dochters hebben een zwemvestje en ik ben er erg tevreden over. Het knelt idd niet, een goed zittende schuift ook niet teveel naar boven. Ik vind het voor de kinderen fijner omdat ze zo ook normaal met hun armen kunnen bewegen. Ik ga er vanuit dat jullie kindje 4 jaar is… Ik had er namelijk voor de oudste eentje waarbij ook een soort broekje zat wat je eraan kon maken waardoor het vestje niet omhoog kan schieten maar op deze leeftijd ( die van ons is net 5) is dat niet meer nodig.
De oudste springt er nu zelfs gewoon mee in het diepen ( waar wij bij zijn natuurlijk) en gaat dan wel even onder maar komt heel snel weer boven.
we hebben er 1 van speedo en 1 van splash (geloof ik dat het zo heet)
De oudste zwom altijd met vleugeltjes + band. Zijn opa en oma hebben een (diep) zwembad, waar ze graag vanaf de zijkant inspringen. Met alleen vleugeltjes ging hij koppie onder, en dat vond hij heel eng. Maar met extra band om zijn middel gebeurt dat niet.
Sinds kort vindt hij alleen met bandjes ook goed, en is hij zijn angst helemaal kwijt.
De jongste zwemt sowieso niet in water waar ze geen grond onder de voeten heeft. We houden haar óf zelf in onze armen óf ze loopt rond in een peuterbadje. Wel met vleugeltjes om.Zij is al helemaal geen held
Hier hadden we een pudle jumper.
Ideaal!
Geen gedoe met lekke arm vleugels.
Qua bewegingsvrijheid doet hij niet onder voor een zwemband met armvleugels.
Thnx voor de antwoorden,
Welk merk zwembandjes voor armen bedoel je noor?
Mamavanayden, dat omhoog gaan, heeft dat met lengte van het kindje of breedte te maken dat het nu niet meer nodig is. Kleine meid is echt een smalletje ik lees op internet verhalen dat kindjes er niet rechtop mee komen, maar dat is vooral bij kleine kindjes las ik, ooit last van gehad?
Vleugeltjes en band? Dan gewone band of zon kurkjesband?
Pudle jumper leek me ook geweldig aleen dat gewicht…vanaf 15kg.ben bamg dat het te groot gaat zijn voor nami. Hoe gaat het aan de achterkant dicht?
De vleugels zijn van Bema (original schwimmflügel), ik heb ze gekocht bij de Intertoys. Ze zijn wat groter en van steviger materiaal dan goedkope zwemvleugels. Ze had ze trouwens al veel eerder bedacht ik me, vanaf 1,5 jaar al, maar toen lieten we haar niet los.
Jongste hier in de swimtrainer… ideaal ding, maar voor oudere kinderen misschien wel wat beperkend/niet lekker zittend…
Oudste hier ook gewone zwemvleugeltjes plus zo’n standaard bandje en dta gaat heel goed. Nooit koppie onder ofzo eigenlijk.
Een gewone opblaasband, marcella.
Maargoed, wij zwemmen niet zo vaak, dus heb ik nooit gedacht over het aanschaffen van een zwemvest o.i.d. als je meer zwemt is het misschien wel een goede optie.
Jongste in swimtrainer, oudste met zwembandjes.
Ik merk dat nu ze groter is het omhoog kruipen niet hinderlijk is omdat het een stuk verder moet voordat het bij haar kin is…en het sluit wat beter aan bij de armen enzo. De vestjes die ik heb kan je door middel van het aantal drijvers smaller of wat breder maken dus is op zich aan te passen aan de bouw van je kindje. Daar zou je dan even naar moeten kijken en gewoon passen.
Het voorover kantelen merk ik idd bij mijn jongste…maar die was 18 maanden toen ze hem voor het eerst gebruikte. Bij de oudste weinig van gemerkt. Zeker toen ze het zelf ging aanvoelen. Toen was ze ongeveer 3 jaar.
Hier gewoon zwemvleugeltjes. Swimtrainer hebben we ook, maar vinden ze allebei niets, omdat het flink beperkt. Ze worden in een bepaalde houding gedwongen (die om te zwemmen wel goed is ;)) en ze kunnen er heel lastig het water mee in en uit ed en dat vinden ze allebei niet fijn.
Elise heeft al sinds een jaar of 2-3 alleen zwemvleugeltjes (hetzelfde merk als hierboven vermeld staat, geel met blauwe letters erop) Jesse hebben we een vestje voor met schuim drijfdingen erin. En voor Thijs hebben we ook alleen vleugeltjes. Het zal eraan gaan komen dat Thijs het vestje gaat krijgen en dat Jesse ook voor de vleugeltjes zal moeten gaan (ivm gewicht) maar dat moeten we eerstvolgende vakantie maar eens gaan bekijken.
hier hebben ze beide een zwemvest met rits.
maar bij cp heeft de oudste voor haar eigen gemoedsrust er nog opblaasbare vleugeltjes bij gehad
We hebben Marijne geprobeerd alleen in zwemvest met rits maar ze kieperde iedere keer om. Dus hier vooral bandjes als ze zelf in het peuterbad zit en een zwemvest erbij als ze met ons in het diepe gaat.
Die zwembandjes in het peuterbad lijken overbodig maar ik heb madam deze zomer uit het diepe moeten vissen toen ze ons even niet kon vinden :shifty:
@mlk1982 wrote:
Elise heeft al sinds een jaar of 2-3 alleen zwemvleugeltjes (hetzelfde merk als hierboven vermeld staat, geel met blauwe letters erop) Jesse hebben we een vestje voor met schuim drijfdingen erin. En voor Thijs hebben we ook alleen vleugeltjes. Het zal eraan gaan komen dat Thijs het vestje gaat krijgen en dat Jesse ook voor de vleugeltjes zal moeten gaan (ivm gewicht) maar dat moeten we eerstvolgende vakantie maar eens gaan bekijken.
Hoe bedoel je dat hij qua gewicht over moet op vleugeltjes?
Thnx allemaal voor de tips en ervaringen.
Ik denk dat we toch voor een zwemvestje gaan kijken en dan evt met vleugeltjes.
Marcella dat bedoelde ik omdat het vestje dat we hebben een max gewicht heeft en Jesse is daar te zwaar voor al Er zijn zeker vestjes in grotere maten, maar die hebben we niet en de bandjes wel al dus moet hij over op bandjes
Ah zo. Vestje wat ik op het oog heb gaat tot 18kg en daar zit Nami nog lang niet aan