zwemschoenen

Joost gaat volgende maand beginnen met zwemles. Hiervoor heeft hij ook zwemschoenen nodig, lees ik in de voorschriften.



Welke zwemschoenen gebruiken jullie?

En waar moet ik zijn om deze te kopen?

Meestal gebruik je daarvoor van die plastic dingen… Kun je bij bv. Van Haren en Scapino kopen, maar soms ook in het zwembad (ik vond de prijs hier erg meevallen, ik geloof iets van 6 euro). Dit soort prachtige exemplaren bedoel ik:





Geen idee of het mag, maar anders zou ik liever van die surfschoentjes gebruiken…zitten volgens mij veel fijner. Verkopen ze ook bij Van Haren en soms ook bij de Liddl, Etos, AH en Digros ed. En dan bedoel ik dus zo iets:

Hier de bovenste, bij scapino gekocht voor 3 of 4 euro. De onderste mogen hier niet.

Waarom moet je zwemschoenen hebben eigenlijk :eh:

Wij hebben van die zwem-surf schoentjes voor Levi, van de HEMA :thumbup:

@crazymom wrote:

Waarom moet je zwemschoenen hebben eigenlijk :eh:




dat vroeg ik me nou ook af :shifty:

wellicht bij het afzwemmen of zo??

ik zou het na de erste les gewoon even vragen wat ze precies willen…

Bedankt voor de reacties. Ik ga er achteraan.

Bij ons zwembad wordt één keer per maand de les gezwommen met kleding aan. Bij waterwennen was het alleen een shirt. Bij zwemles A is dat shirt, korte broek en zwemschoenen.



Ik ben wel een beetje in shock :shock:

Die bovenste schoentjes heb ik zelfs aan gehad toen ik ging afzwemmen! Weinig modeverandering dus in 25 jaar!



:mrgreen:

Hier dezelfde reden, 1 keer in de maand oefenen ze met gekleed zwemmen en dan moeten ze die schoentjes aan.

hier hebben de heren dan gewoon hun gymschoentjes aan :lol:

hier iid met afzwemmen en met de oefenlessen hiervoor (een keer per 1,5 mnd geloof ik)

ik zou het gewoon even navragen bij de erste les… ga er vanuit dat je ze echt nog niet nodig hebt

Hier mochten het geen surfschoentjes zijn…

die drijven teveel…

Maar er staat ongeveer een jaar voor dipl A en dan mag je ondertussen nog een paar maten groter kopen ook als je pech hebt.



Hier vragen ze er niet om maar oefenen ze weer met van die zwemflippers .

@Bella wrote:

Maar er staat ongeveer een jaar voor dipl A en dan mag je ondertussen nog een paar maten groter kopen ook als je pech hebt.




Dat maakt niet zoveel uit. Ik koop gewoon twee paar en die schuiven dan weer door naar de jongste over een aantal jaar. Aangezien de mode toch niet veranderd met deze schoenen :wink:
Waarschijnlijk zijn ze ook niet duur.

Ik dacht ook al: waarom? :lol:



Maar voor met kleren aan zwemmen, mogen ze idd geen surfschoentjes aan en geen balletschoentjes, dus wel iets met een harde zool zoals gymschoene’n en die plastik waterschoenen van 'vroege’r.

@mamaMarije wrote:

hier hebben de heren dan gewoon hun gymschoentjes aan :lol:


Daar zijn wij ook mee begonnen, maar de badjuf vroeg ons om andere schoenen te kopen, want die dingen worden heel zwaar in het water, en Laura hing echt bijna vertikaal in het water daardoor.

Dus toen zijn we overgegaan op die lelijke doorzichtige plastic schoenen.



Met regelmatig ongelukjes dat er weer eentje verloren was en op de bodem terecht was gekomen. Dat de mode niet is veranderd, ok, maar heeft niemand in 30 jaar tijd ooit bedacht dat die sluitingen niet zo handig zijn - zeker bij kinderen met smalle voeten?

Ah… Oké, nu snap ik het :slight_smile: Ik zou trouwens liever zien dat als ze met kleren oefenen, ze dat met gewone schoenen doen. Als ze in de sloot zou donderen heeft ze nl ook geen lichte zwemschoentjes aan :shifty: