Zwemmen

hallo mede mama’s

een vriendin van mij vroeg net of we morgen kunnen gaan zwemmen met de kids. dit lijkt mij erg leuk maar ik vraag me af of dat mag nu al. mijn kindje is nu 6 weken namelijk. en ik weet niet wat het watertemperatuur is in de meeste zwembaden…iemand enig idee. het water is kouder dan ze gewend zijn natuurlijk is dat erg?

gr wendy

wij gingen zwemmen met 8 weken

ik denk niet dat je je kindje er veel plezier mee doet, maar meenemen en een klamboe mee, heb jij een leuke dag.

Ik zou het niet doen…zeker niet als het geen warm waterdag is.

CB hier raadt aan pas met drie maanden te gaan zwemmen, dit omdat je kindje daarvoor (maar ook met drie maanden nog) moeite kan hebben met zichzelf warm houden/krijgen.

Volgens mij wordt ook aangeraden om te wachten tot de eerste prikken :think:

Het lijkt mij ook wat te te koud voor zo’n kleintje…mijn dochter zou het in ieder geval niet leuk gevonden hebben.

Raad het je sterk af, er wacht de eerste entingen af.

Ik denk ook dat je je kind er geen plezier mee doet!!

Die heeft hier ook niet echt iets aan, een bad in vertrouwde rustige omgeving en juiste temp is dek wel 100 x fijner.

ik zou het niet doen en wachten tot de eerste enting is geweest en daarbij komt mijn gedachten dan wat heeft je kindje er aan? denk dat die meer plezier heeft lekker thuis in eigen stekkie en bedje

wij zijn na de eerste enting gegaan,hij was toen 10 weken

kyano vondt het heerlijk een half uur :mrgreen:

Idd eerste entingen afwachten en dan nog alleen gaan zwemmen in water van 33 graden (dus extra verwarmd)

Wij zijn met Jara gaan zwemmen vanaf 10 weken na de eerste entingen en speciale ‘babyzwemles’, ze vond het heerlijk maar na ca 20 minuten was het helemaal gebeurd, bekaf en koud…

Je zult er zelf dus ook weinig aan hebben :wink:

Laatst hoorde ik dat je kindje na de eerste inenting nog niet onder water mag, dat zou pas na de tweede mogen…iemand die weet hoe dat zit?