zwemmen

Ik ben even benieuwd hoe vaak jullie zwemmen met je dreumes en of je het ook belangrijk vind dat ze wennen aan t zwemmen.



Hier ga ik meestal een keer in de week. Of naar dreumes zwemmen of gewoon lekker zelf op zondag morgen.

Veron is heel relaxed altijd en als ik soms zie hoe bang kindjes zijn dan ben ik wel blij dta ik geregeld met hem ga.

We hebben in nederland zoveel water…



Dus gewoon evenbenieuwd hoe jullie er over denken



groetjes loes

Ik probeer hier ook iedere week te zwemmen met onze dochter van 2. Ze vindt het echt heel erg leuk en is niet bang voor water. Kopje onder, springen, drijven op buik en rug, en lekker spelen… Lekker mee doen met het ouder-kind zwemmen (klasje), ze vindt het echt leuk en het is vaak moeilijk om der weer uit het water te krijgen :mrgreen:

wij gaan zo`n 5 keer per jaar… De kids vindwen het heerlijk



ja, ik vind het belangrijk dat ze niet bang zijn van water, maar sructureel zwemmen in een zwembad kost gewoon een hoop geld dat we nu niet missen kunnen.

ik wil nu ook vaker gaan zwemmen met odin, want hij vind het echt geweldig…dat is nu al net zo’n waterrat als zijn mama vroeger was :wink:

toen ik zwanger was wilde ik zo graag gaan babyzwemmen met onze frummel. eenmaal geboren ontwikkelde hij meteen heftig exceem, met 4 maanden oud lag hij helemaal open :frowning:



dankzij medicijnen en een koemelvrijdieet gaat het nu een stuk beter maar over is het niet. dat gecombineerd met regelmatige oorontstekingen betekent dat we helaas niet zo heel vaak gaan zwemmen…terwijl het zwembad in de straat zit! erg jammer.



áls we het doen vind hij het wel superleuk :smiley:

soms gunnen we het hem en onszelf ook en gaan daarna extra hard aan de slag met smeren en vet houden :wink:

We gaan elke week, knuffelzwemmen heet 't hier.

Kai heeft al 4 ‘diploma’s’ :mrgreen:



Hij vind 't ook super, zou 't liefste in elke vijver springen die hij tegenkomt.

Voordeel van 't zwemmen vind ik dat ik nu zelf niet in paniek hoef te raken. Ik weet dat hij onder water niet in paniek raakt, maar rustig blijft. Dat vind ik 't belangrijkste pluspunt.

Daarbij komt ook nog kijken dat 't 'n hele belangrijke band geeft tussen mij en Kai.

En als ik 'm dan zie genieten in dat water, dan heb ik ook lol!

Vooral nu hij ouder wordt, meer spetterplezier met niks heeft. Eendjes en gieters zijn ook leuk, maar 't is ook leuk om op mama te gaan zitten en die dan achterover te duwen! :mrgreen:

@elisaatje wrote:

soms gunnen we het hem en onszelf ook en gaan daarna extra hard aan de slag met smeren en vet houden :wink:




Moet even gezegd worden: SUPER!

Het plezier van Lev weegt zoveel meer op tegen 't gesmeer! dat heb je er ook gewoon voor over!

Hoop dat 't ooit nog beter wordt, met z’n huidje.

dank je :-*



het plezier van Lev weegt zonder enige twijfel op tegen extra werk voor ons maar afgelopen week op vakantie waren we 2x gaan zwemmen (subtropisch zwemparadijd) en toen lagen zijn knieholtes en enkeltjes weer open. kind 's nachts wakker van de jeuk :cry:

dan denk ik weer even: laat maar.

gelukkig gaat het met wat rust en heel veel smeren dan ook snel weer beter.



en spatteren met water op het balkon is ook leuk :mrgreen:

Kan hij daar wel tegen, of is 't puur 't chloor en zo?

gewoon water droogt ook uit maar geeft minder problemen dan chloorwater.



helaas hebben we geen zwembad zonder chloor in de buurt.

Wij zwemmen als we op vakantie zijn, meestal gaan we 3x per jaar er even tussen uit. Dan gaan we een aantal keer een uurtje spetteren :inlove:.



(Mama hier heeft een gloeiende hekel aan zwemmen :oops: , dus ik zal niet zomaar voor mijn plezier gaan :shifty: . :silenced: )



Overigens woon ik in een dorp waar geen zwembad voorhanden is. Ik denk dat als ik in een grotere woonplaats zou wonen waar deze voorzieningen wel ‘normaal’ zijn, ik er vaker heen zou gaan

Ik ben begonnen aan babyzwemmen toen ryan net 3 mnd was. En we doen het nog (nu dreumeszwemmen) maar hij vind het geweldig. Spettert nu als een hond door het water. Is niet bang om onderwater te gaan en begint nu door te krijgen hoe hij zelf het water uit moet komen!



Ik vind het heel belangrijk dat hij niet bang raakt en weet wat die moet doen als het niet de bedoeling is om te water te raken. Als wij nu doorblijven gaan met de dreumeszwemlessen mag hij met 4jaar al op zwemles voor zn diploma’s!

Met Tejo zijn we (samen met mijn schoonmoeder) begonnen met een maand of 5 (baby/dreumeszwemmen). Dus sindsdien bijna elke week. Nu gaat mijn schoonmoeder alleen met Tejo en blijf ik thuis bij Siep.

Na de zomervakantie wil ik dan ook met Siep gaan zwemmen (en uiteraard afwisselen met oma, zodat oma ook met Siep zwemt en ik met Tejo :wink: )



Met Siep gaan we (Rinse of ik) regelmatig onder de douche. Bij Tejo deden we dat eigenlijk veel minder :think: Ik denk dat dat ook scheelt ivm water over het hoofdje wat veel kinderen niet zo prettig vinden. (Tejo gooit nu zelf ook bakken met water over zijn hoofd en roept dan Lekker :lol: )



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Denk ook dat dat scheelt, zonneschijn!

Kai vindt water over z’n hoofd ook helemaal niet erg. Wat ie wel altijd minder leuk vind is op z’n rug zwemmen. Volgens mij heeft ie gewoon gevoelige oren en is dat dan niet leuk. Houdt ie wel netjes z’n hoofd rechtop en ligt verder op z’n rug (goede buikspieroefening! :lol: )

Onder water vind ie dan wel weer te gek!



Vanochtend zijn we weer geweest! Met 'n drijfplankje in de hand en 'n kurkenbandje om z’n middel zwom ie zelf. Ik had 'm alleen bij z’n heupjes vast! En dat met ruim 1,5 jaar, vind 't wel stoer :mrgreen:



Liefs,

Kaat

@dyfaine wrote:

Ik ben even benieuwd hoe vaak jullie zwemmen met je dreumes



Ik ben nog nooit wezen zwemmen met mijn dochter en die is dus al bijna 19 maand. Wel zijn we een aantal keer naar het strand geweest, en zat ze wel in het water en is ze ook de zee in geweest met mijn zusje, maar zelf dus niet.

En afgelopen week is ze samen met mijn tante en nichtje naar het zwembad geweest. Ze vind water overigens prachtig.




en of je het ook belangrijk vind dat ze wennen aan t zwemmen.



Ja, dat vind ik belangrijk. Maar meer dat er geen watervrees ontstaat. (lekker tegenstrijdig aangezien ik zelf nog nooit met dr geweest ben)


Ik zwem ook met allebei de kindjes elke week.

Met Anique vanaf dat ze 4 maanden was en nu met Reno vanaf 4,5 maand.



Helaas heeft Anique nog steeds een enorme hekel aan water op haar hoofd.

Zodra ze onderwater moet oid. Is het drama!

Dus het is niet altijd een garantie dat ze er geen moeite mee hebben :wink:



Reno vind het nu al allemaal best. Kleine goedzak :mrgreen: Geeft geen kik met koppie onder.

Levi is gek op water! En op zwemmen haha.

Hij is echt helemaal in zijn element dan.

Wij namen hem dan ook al vanaf jonge leeftijd meteen mee met zwemmen!

vanaf dat onze dochter 3 maanden was ben ik gaan babyzwemmen tot een half jaar maar ze kwam er altijd verkouden uit :frowning:

ben toen een hele tijd niet geweest.

2 weken geleden weer eens geweest en in het begin vond ze het eng,na een tijd kwam ze los en ging vrolijk tekeer.is er ook niet verkouden van geworden,dus denk dat ze er nu beter tegen kan.

gaan het vanaf nu weer vaker doen(1x per week),wil haar toch vertrouwd houden met water.en het is zo leuk :inlove: