zwemmen, zwemluier of gewone zwembroek/zwempak?

we gaan eind november met onze dochter van dan bijna 4 maanden naar center parcs en natuurlijk willen we haar dan ook even meenemen in het zwembad! De vraag is: wat is aan te raden, zwemluiers of een gewone zwembroek? Heb al even zitten kijken bij de luiers van de kruidvat en die zijn vanaf 6 kilo en Elise is dan al zeker 6 kilo, want ze was 3 weken geleden al 5620 gram… Of kan een gewoon badpakje ook?



gr. Louise

Wij deden een zwemluier omdat ik dat zelf een toch wat veiliger gevoel vond. Maar Nova had dan ook vrij snel wat dikkere ontlasting wat daarin wel bleef zitten. Nu met Tyas vind ik het eng omdat warm water erg ontspannend bij hem werkt en hij waterdunne ontlasting heeft…dat hou dgeen luier of zwembroek tegen!

ik had voor Wessel een zwembroekje gekocht waar een soort voering inzat wat al diende al luier zeg maar.

gekocht bij de pren@t@l.



veel plezier.



groetjes nathalie

@meissie wrote:

ik had voor Wessel een zwembroekje gekocht waar een soort voering inzat wat al diende al luier zeg maar.

gekocht bij de pren@t@l.



veel plezier.



groetjes nathalie




Ook hier in het begin zwembroekje van prenet@l, en later gewoon een badpak. Maar er zijn zwembaden waar een zwemluier verplicht is, dus wel even van tevoren informeren.



Veel zwemplezier

Annamarie

volgensmij is een zwemluier verplicht in dat soort parken en zwembaden.

ik zou wel voor een grotere maat kiezen als de luiers tot 6kilo is anders zitten ze ws te strak.

je kan ook een zwempakje over de zwemluier heen doen.

veel plezier iniedergeval!

:-*

In een zwembad heeft Wessel altijd een zwemluier aan + een leuke zwembroek erover.

Ik ben laatst in een park van center parck geweest en daar was het verplicht om een zwemluier te dragen.

o dat is goed dat ik het weet

wij gaan begin dec. ook naar cp

Hai,



Ook wij gaan binnekort naar zo’n heerlijk park :slight_smile:

Maaruh… wat is een zwemluier?

en waar haal ik dat?

:oops:

een zwemluier is een luier die van buiten water tegenhoud en van binnen ook alles binnen :smiley: Ze zijn o.a. te koop bij kruidvat, en ze zijn er ook van huggies als ik het goed zeg…!



Zit ik alleen met de vraag: de kleinste maat is vanaf 6 kilo! Nu zal Elise wel 6 kilo zijn dan, maar het kan natuurlijk dat ie toch niet goed aansluit… Hij moet wel goed passen weet ik van verhalen anders gaat het water toch naar binnen en daar word je echt niet vrolijk van :?



Wat als de luier niet goed past en zwemluier dus niet kan? Mag ze dan gewoon niet naar binnen? Zou ik wel wat onterecht vinden, we hebben het over een klein baby’tje…! Ze kan er zelf toch niets aan doen?



gr. Louise

hmmz daar zeg je me wat

denk dat tygo dan ook net aan 6 kilo is, maar hij heeft zo’n klein kontje

hij heeft ook nu nog maatje 2 van new born

zou wel minder zijn als ie dan niet mee mocht het zwembad in

want daar verheug ik me eigenlijk nog het meest op

gezellig met zijn 3tjes naar de aqua mundo :mrgreen:

Bij Centerparcs is het volgens mij verplicht om een zwemluier te dragen. Dat hebben wij toen ook gedaan. Ging prima. Ik ga hier in het plaatselijke zwembad ook (baby)zwemmen en daar krijgt ze gewoon een zwembroekje aan. Het schijnt dat ze in het water niet zo snel poepen. (uitzonderingen daargelaten). Een plasje wil nog wel eens voorkomen maar door het chloor is dat niet zo erg (volgens de zwemjuf die ook les geeft aan bejaarden :lol: ).

en moet er over de zwemluier dan nog een gewoon zwembroekje/badpakje of kan ze gewoon het water in met ‘de zwemluier’?



En iemand suggesties op het matenprobleem dan? Hoe valt de zwemluier vanaf 6 kilo bij de kruidvat? Sluit ie al goed af vanaf 6 kilo?



gr. Louise

@mlk1982 wrote:

een zwemluier is een luier die van buiten water tegenhoud en van binnen ook alles binnen :smiley: Ze zijn o.a. te koop bij kruidvat, en ze zijn er ook van huggies als ik het goed zeg…!



Ze houden geen urine tegen hoor, alleen poep ;)

dat bedoelde ik ook, was misschien niet duidelijk, sorry :oops:



Je zou toch niet vrolijker van worden als je in ene een donker hoopje buiten de zwemluier zou zien :smiley:



Maar: houd een gewoon zwembroekje niet ook de poep gewoon tegen?



gr. Louise

anna droeg de kruitvatzwemluiers vanaf 6 kilo, toen ze een kilo of 5 was… (droeg toen nog maat 2 als ik me niet vergis)

het sloot al prima aan, ik deed er wel een badpak overheen, zodat hij niet zou kunnen afzakken.



het voordeel van de wegwerpzwemluirs vond ik echt wel het wegwerpaspect. Anna heeft een keer gepoept in haar zwemluier, en die hebben we toen gewoon vervangen. Leek mij toch makkelijker dan de herbruikbare luier uitspoelen bij het zwembad en weer aandoen.



wij hebben nooit problemen gehad.

en fietje, deed je dan haar eigen maat aan of 1 of 2 maten groter? daar ben ik nl. ook nog even naar aan het kijken… ( met luier word de kont natuurlijk veel dikker :inlove: )

maar zwempakje was een maatje groter dan haar eigen maat, maar inmiddels weet ik dat elk badpak weer anders valt, dus het is een kwestie van even passen

thx :slight_smile: Wat een onwijs leuke foto! :inlove:

@mutsy wrote:

@meissie wrote:
ik had voor Wessel een zwembroekje gekocht waar een soort voering inzat wat al diende al luier zeg maar.

gekocht bij de pren@t@l.



veel plezier.



groetjes nathalie




Ook hier in het begin zwembroekje van prenet@l, en later gewoon een badpak. Maar er zijn zwembaden waar een zwemluier verplicht is, dus wel even van tevoren informeren.



Veel zwemplezier

Annamarie




Hier voor Sem ook een zwemluierbroekje van Prenat*l, toen wij naar centre parcs gingen. Echt ideaal :thumbup: :thumbup:

En staat veel leuker dan die luiers.







Jekka