Mijn zoon mag volgende week afzwemmen voor zijn A-diploma!
:dance: :dance: :dance:
Maarre…we gaan een week daarna naar Center Parcs in Frankrijk met een heeeel groot zwembad.
Hij mag dan natuurlijk officieel zonder zwembandjes, maar moet wel eerlijk zeggen…ben best nog een beetje huiverig!! :mrgreen:
We gaan namelijk ook van de glijbanen en wildwaterbanen. Zou dat ook gewoon zomaar lukken zonder bandjes als wij er bij zijn?
Hebben jullie ervaring hiermee?
wij hebben ze gewoon omgedaan met alleen A … zoon zwemvest hebben ze daar… want die glijbanen en wildwaterbanen is echt nog wel wat anders dan zwemmen voor A en met B zijn ze vaak al iets ouder kunnen ze iets meer en hebben meer kracht… en met c dus nog wat meer …
zoals ook op Wikipedia omschreven :
De eisen voor het Zwem-ABC omvatten alle vaardigheden die nodig zijn bij het zwemmen in bijvoorbeeld een subtropisch zwemparadijs of in buitenwater. Ook wordt geleerd hoe te handelen bij onverwachts te water raken. Door de A-B-C-opbouw van het diplomasysteem wordt de leerling na het behalen van ieder van de diploma’s weer wat vaardiger en dus ook veiliger in het water. Daarbij staat niet de techniek van de zwemslagen centraal, maar gaat het vooral om het veilig en vrij bewegen in het water in alle situaties waarin men terecht kan komen.
hier heeft zoonlief alleen maar A
dus hij zwemt zonder bandjes
ik zou in die grote glijbanen en wildwaterbanen zo zwemhesje aandoen die daar hangen. AL is het alleen maar voor je eigen gevoel. MIsschien heeft die hem maar twee dagen aan en gaat het later voor jou gevoel dat het wel zonder kan.
Als 1 van jullie mee gaat zou ik het wel aandurven zonder bandjes.
Waarschijnlijk lukt het allemaal best, maar omdat je vaak lang in zo’n bad bent en het allemaal behoorlijk vermoeiend is is het misschien wel prettig voor je zoon als hij zich niet de hele tijd bezig hoeft te houden met boven water blijven.
Hier hebben we altijd veel plezier gehad van drijfvestjes. Zit een stuk prettiger voor ze dan bandjes :thumbup:
Vanmorgen toch maar eens in het zwembad alvast geprobeerd zonder bandjes vrij te zwemmen
Het lukte prima, maar inderdaad…vermoeidheid lijkt wel een rol te spelen nog. Met name als hij continu zwemt in diep water en niet kan gaan staan. Zwemvestje is goed idee :thumbup: .
Bandjes gaan toch ook nog maar even mee voor de zekerheid.
Onze dochter heeft haar C diploma sinds ruim een half jaar, maardesondanks hou ik haar in een zwembad, vooral zo n bad als centerparcs, erg goed in de gaten.
Dus met net A zou ik bandjes omdoen in zo n zwembad. Ben van mening dat je daar met B en eigenijk C pas beter uit de voeten kan…maar dat is minn mening
Ik zou het nog niet aandurven zonder bandjes. Met A hebben ze de basis geleerd, maar de kracht en routine mist vaak nog. Tevens zijn ze andere zwemsituaties/omgevingen vaak niet bekend en kan er daardoor soms een beetje paniek ontstaan. Ik zou dus bandjes gebruiken of zonder bandjes zwemmen maar er dan wel vlakbij blijven.
Onze oudste heeft net C gehaald. En toch, in een onbekend bad, vergeet ze hoe ze moet zwemmen :shock: Dus bandjes geeft iedereen rust. In ieder geval wel als ze net hun A hebben.
Onze jongste gaat binnenkort op voor A. Daarna gaan we naar Sardinie. mooi dat de bandjes mee gaan hoor. Diploma of niet, bottom line is dat we graag met zn viertjes weer naar huis kunnen en dat we plezier hebben gehad. geloof me maar dat een kind dat net zn A heeft gehaald, het wel fijn vindt om wat veiligheid om zich heen te hebben, zeker in een andere omgeving.
Ik neem aan dat je er zelf ook bij bent??
Dan zou ik lekker zonder bandjes, dan heeft ie ook het gevoel dat je hem vertrouwd en voelt ie zich veilig als jij er ook bij bent.
Als het goed is hebben ze ook met het A diploma een stukje survival al geoefend.
Met diploma, zou ik wanneer de golven komen en wanneer ze van de wildwaterbaan gaan een hesje om doen.
Maar dat duurt bij ons nog wel even…