Zwemmen voor A-diploma

Nikkie zit nu sinds september 2008 op zwemles. 30 januari is het beruchte afzwemmen weer.

Vandaag alle ouders weer stuiter de stuiter in de kleedkamer… want vandaag kwamen de formulieren mee of ‘jouw kind’ ook mag.

Hmm, die van mij dus niet.

Dit keer moest ze nog oefenen op de borst en rugcrawl… Vorige keer was dit wel goed en had ze alleen moeite met de schoolslag (met name de benen). Vreeeeeeeemd.

Dit keer heb ik er als ‘ik-ben-het-er-niet-mee-eens-dat-mijn-kind-niet-mag-afzwemmen-want-ze-kan-het-wel-en-ik-weet-het-beter-dan-de-zwemjuf-moeder’ toch maar een mail aan gewaagd en gevraagd om een toelichting…

Ik kom ook net van zwemmen (3-sprong :mrgreen: ) en ik weet niet zeker of jij het bent maar ik denk dat we nog even over je kind gehad hebben. Die mevrouw van het zwembad ging het zwembad in om te vragen waarom jouw dochter niet in kleren moet zwemmen volgende week toch??

Maar misschien was je het niet. Er waren meer kids die nog niet gaan afzwemmen. En er zijn meer zwembaden in Z’meer. Maar je verhaal klonk me bekend.

Ik kom net van het Keerpunt dus ik was het niet :slight_smile:

Ben normaal niet van de ‘waarom mijn kind niet’ zie echt wel waar ze te kort schieten, maar nu snap ik het ECHT niet.

Ook een beeeeeetje eigenbelang. Heb zo’n hekel aan die lessen… :wink:

Dan was je het niet. Ik vond het al zo toevallig! :stuck_out_tongue:



Maar het is goed dat je een mail stuurt met vragen. Ik heb a; eens per mail vragen gesteld. Ze hebben dat zelfs liever dan dat je ze ter plaatse aanspreekt want dan is er weinig tijd. Dat is dan tegen mij gezegd bij de 3-sprong. Maar aangezien het keerpunt ook van de gemeente is ga ik er vanuit dat ze hetzelfde beleid hebben.



Ik hoop dat ze snel mag afzwemmen!!

3 eenzame jaren langs de kant… :wink:



Bij hem was het ook steeds iets anders :wall:

Tjonge,wt ontzettend lang om een A diploma te halen zeg…wat doen ze eigenlijk in de lessen met die kinderen?

Ik werk zelf ook in een zwembad en ben al bijna 17 jaar badjuf…

bij ons werken we in periodes…

Een periode is 6 weken…2x keer per week 3 kwartier les.

Is je kind watervrij dan zwemmen ze er bij ons vaak 5 a 6 periodes over. Sommige kinderen zelfs minder…en de kinderen bij wie alles wat langer duurt hooguit 7 periodes…

Ook mogen kinderen die extra moeten oefenen op zondag komen,dan besteden we extra aandacht aan de kinderen…

Ze mogen trouwens op de borst en rug crawl een klein minpuntje hebben he,als de rest verder allemaal goed is…



Wel vreemd als de borstcrawl eerst goed was en nu niet meer…zo zwaar is de eis voor die slag niet eens…als de benen maar goed trappelen en de armen als een hondje om en om voor door het water gaan…over het water heen hoeft pas voor het B diploma…



goed dat je navraag doet hoor,dat hebben wij altijd liever,wij gaan zelf naar de ouders toe en staan altijd open voor vragen…

Nomi, mag ik jou als zwemlerares zijnde, een vraag stellen. Hoe belangrijk is de juiste slag bijv bij de armen of benen. Beide kinderen zijn hy.permobiel en vooral de oudste heeft daar last van in haar motoriek; de beenslag maakt zij bijv. vanuit haar knieen en haar bovenbenen blijven bijna altijd tegen elkaar. Hoe ze het ook probeert (ook met hulp van de fysio, ze krijgt het niet voor elkaar om het anders te doen en ze komt er ook goed mee vooruit e.d.

De juf blijft er op hameren, maar met haar motoriek is het vrijwel onmogelijk om het anders te doen. Hoe zeer kijkt men er naar en wordt daar bij bekende problematiek zoals mijn kids hebben rekening mee gehouden? Anders hebben we er nog een hele zware dobber aan. :?

Wij zijn op een gegeven moment ook gesprekken aan gegaan…met de zwemjuf en met onze zoon…

Hij had hem uiteindelijk met een jaar en een maand of 4 en een maand of 4 daarna zijn B…

Altijd overleggen hoor,want soms slaan ze ook een slaatje uit die lessen en ben je weer een kwartaal verder voordat je kindje af mag zwemmen…

Ik had nu ook een beetje het idee dat ze maar wat roepen. Die beenslag was vorige keer ECHT niet goed. Nik haar voeten staan nogal naar binnen (heupafwijking) en dan is het voor haar moeilijk om die ‘vissenstaart’ te maken. Ze moet haar voeten helemaal overdraaien naar buiten.

De ‘spetterbenen’ zoals ze het bij ons noemen bij de borst en rugcrawl ging prima, ze schoot echt vooruit in het water en haar armen gingen netjes om en om met haar hoofd in het water (dat kan ik niet eens).

Heb helaas nog geen antwoord van de juf.

Loes dat klinkt als een mooie borstcrawl hoor…



Heel veel kinderen hebben moeite met de normale beenslag…we hebben een kindje dat in de nacht in de beugels ligt…die beenslag is en blijft dus wat slap met slappe voeten…prima toch?

En ook veel kids hebben een schaarslag,in het begin zien we dat al,dan draaien ze een knie naar binnen met zwemmen en maken dus geen groot rondje met de benen. Deze kinderen hebben geen afwijking in de benen of heupen maar het gebeurd gewoon zo.

We proberen die slag eruit te halen,geven er veel aandacht aan,maar in de meeste gevallen lukt het niet die eruit te halen.

Dan zwemmen ze gewoon af met schaarslag…ook met B zie je ze terug komen…



B duurt bij ons meestal een periode,6 weken dus…als het echt nog te zwak is allemaal duurt het 2 periodes…

Ik merk wel dat we best snel zijn met afzwemmen…maar wij staan ook met 2 instructeurs voor de kids…om de week wisselen we af. En de kinderen zwemmen bij ons in het diepe bad echt heeeeel veel…snel conditie opbouwen…



Zo,nu op naar mijn werk…heb een leuk groepje beginners in t instructie,kon al best snel met de combinatie beginnen,leuk hoor…dus ik duik zo het water in,toedelssssssssssss

De ‘hoofdjuf’ heeft dus nav mijn mail bij Nikkie gekeken gister. Ze mag volgende week zaterdag afzwemmen :dance:

Zie je dat ik niet gek ben…

Goed zo!!! :dance:

Hey Loesje, succes dan zaterdag!!!



Ik mag Saar 4 feb opgeven!!! :dance:

Toch maar 3 sprong dan, om de hoek!!!

17 april mag Nikkie afzwemmen voor B!!!

Wat gaat het snel nu!!! Ben ZO trots op mijn meisje!!

Echt supergaaf joh!!!



Ik duim de 17e!!!



:-*

En heeft ze het gehaald?



Onze zoon heeft Jip 1,2 & 3 gehaald. Wat een mijlpaal :inlove:

Nu nog wat waterwennen 1,2 & 3 en dan begint zwemles A en B. Het is zo leuk om iedere week met je kind te gaan zwemmen. Ik kijk er nog niet naar uit dat ik straks langs de kant mag toekijken.

Beetje late reactie, maar jaaaa ze heeft m!

Maandag met kleding aan voor haar C. Dus een jas erbij dit keer.



Vind het nog steeds niets hoor. Ben nog steeds ‘bang’ dat ze zinkt ofzo :slight_smile: