zwemmen tijdens de eisprong

Misschien een domme vraag, maar belemmerd zwemmen of in bad gaan de bevruchting of het zwemmen van de zaadcellen??

Ik twijfel een beetje of ik wel of niet moet gaan zwemmen, heb idee dat alles van binnen dan schoon gespoeld word.

Hoe denken jullie erover!

ik geloof nooit dat bij t zwemmen, je hele lichaam van binnen schoongespoeld wordt, dus al zeker je baarmoeder niet. :shock:

ben benieuwd of er mensen zijn die daar anders over denken.

Toch niet zo’n gekke vraag :think:

Als ik in bad ga, dan loopt er vaak later nog wat water uit mijn vagina.

Als je gaat zwemmen, loopt er denk altijd wel water naar binnen in je baarmoeder, omdat deze open is.

vandaar mijn vraag, kan me voorstellen, dat de zaadcellen dan wat weg gespoeld worden of het slijm.

Ik bedoelde dus niet heel mijn lichaam, maar het begin van mijn baarmoeder.

Zo dom is de vraag toch niet?

Domme vragen bestaan niet! :smiley:

Ik denk dat het geen kwaad kan. Ik denk dat er wel wat water in komt denk niet dat het zo ver binnen komt.

Bovendien verlies je over de gehele dag natuurlijk wat zaad, het stroomt er langzaam uit, maar dat zijn enkel zaadjes die je toch niet wil/kan gebruiken :wink:

Ik zou lekker gaan zwemmen! Geen slecht idee met dit weer :wink:

Volgens mij kan zwemmen ook geen kwaad, niet al het zaad zal eruit spoelen… Zoals Broekie al zegt…

Het water komt sowieso niet in je baarmoeder, deze is afgesloten door de baarmoedermond en zit dieper in je lichaam. Hier kan niet zomaar iets naar binnen. Het kan wel zijn dat er een beetje water in je vagina komt. De bevruchting kan het in elk geval niet belemmeren. :wink:

ik heb geen oordeel over je vraag. ik heb mijzelf dit nog nooit afgevraagd. Ik was dan ook erg benieuwd of dit iets is wat veel vrouwen zich afvragen of niet. Maar ik geloof zeker niet dat je zomaar overal water binnenkrijgt. je baarmoeder is ook afgesloten toch :think:

ik heb altijd gewoon gezwommen, volgens mij maakt het niet uit!

Bij het babyzwemmen zie ik genoeg zwangere moeders, dus blijkbaar kan t allemaal geen kwaad.

Is allemaal genoeg afgesloten.

En heb nog nooit gehoord dat als je niet zwanger kan worden baden of zwemmen wordt afgeraden.

Baden of zwemmen wordt alleen afgeraden als je bijvoorbeeld net een miskraam hebt gehad of als je net bevallen bent. De baarmoedermond staat dan open, waardoor je kans op infecties hebt als er iets in de baarmoeder komt. Normaal zit je baarmoedermond dicht en kan er dus niks in.

of ook bv niet in een jacuzzi gaan zitten op het einde van de zs omdat je dan ook al wat opening kan hebben…

maar nu zie ik er toch ook geen graten in :wink:

En als je het niet vertrouwd dan is het heel simpel; die dagen dus niet gaan zwemmen :wink:

Ik denk ook dat het absoluut geen kwaad kan!

Zoals al geschreven is: de baarmoeder is afgeloten. Anders zou je theoretisch ook door zwemmen zwanger kunnen worden met rondzwemmende zaadjes van klussende stelletjes (als je het dan zo bekijkt)… :think: :shifty: :sick: :silenced:

Niet flauw of vervelend bedoeld hoor! Maar verder erover nagedacht… nee.

:mrgreen:

Dankje wel voor jullie antwoorden :smiley:

Best grappig te lezen :lol:

@Memmie wrote:

Ik denk ook dat het absoluut geen kwaad kan!

Zoals al geschreven is: de baarmoeder is afgeloten. Anders zou je theoretisch ook door zwemmen zwanger kunnen worden met rondzwemmende zaadjes van klussende stelletjes (als je het dan zo bekijkt)… :think: :shifty: :sick: :silenced:

Niet flauw of vervelend bedoeld hoor! Maar verder erover nagedacht… nee.

Hahahaha, weet je dat ik mij dat dus écht afgevraagd heb?! Oké het is mij even door mn gedachten geschoten dan...<br /> Ik ben namelijk zwanger geraakt op de avond van ons sauna bezoekje :silenced: :wink: .<br /> We zien het over een paar maanden wel :lol: !<br /> Nee even serieus, ik ga er inderdaad vanuit dat zodra de spermacellen in aanraking komen met het chloorwater dan ook meteen kapot gaan.<br /> En zo die komt er geen water in je vagina. Probeer maar eens een glas op zn kop in een bak water te duwen.