zwemmen op verjaardagsfeestje - dilemma

Tigo heeft een uitnodiging gehad voor een feestje van zijn “vriendinnetje”.

Ze gaan naar de sportschool waar ze gaan sporten en zwemmen…

Helemaal leuk ware het niet dat tigo zijn zwemdiploma nog niet heeft (wel druk mee bezig maar nog niet zijn A)…

Vandaag met de moeder van de aanstaande jarige gesproken dat ik het lastig vindt om hem mee te laten gaan… Ze vertelde dat er 1 ondiep bad is en het diepste bad is 1.20m… Ook niet diep maar dat is precies tigo zijn lengte :D… Druk zal het er ook niet zijn volgens de moeder op zaterdagmiddag en er zijn 2 volwassene als begeleiding mee, volgens mij zijn er 8 kindjes in totaal uitgenodigd (incl. het feestvarken)…

En toch vind ik het lastig. Zwembandjes wil tigo natuurlijk niet meer om (dan wordt ie uitgelachen zegt ie) en dat snap ik ook wel… Hij kan zich al goed redden in het water maar nog geen banen zwemmen en hij zal ook nooit ergens in duiken waarvan hij denkt dat het te diep is… maar toch he… Moeilijk…

Heb nu met de moeder afgesproken dat tigo meegaat en dat ik er nog even over nadenk of ik dan mee ga zwemmen (dat was geen enkel probleem, de moeder begreep me wel natuurlijk)…

Maar tigo vindt het natuurlijk helemaal niet leuk dat hij dan de enige is waarvan zijn moeder mee gaat… en ook dat snap ik wel…

Pfff lastig, ik weet nog niet wat ik doe… Of ik ga mee, of hij mag zonder mij…

Jullie misschien nog tips, wat zouden jullie doen?

Ik zou het ook eng vinden, vind het ook wel jong om een kinderfeestje in het zwembad te geven.

Het eerste zwemfeestje dat ik gaf was toen ze in groep 7 zat en dan wilde ik per se dat ze een diploma hadden.



Ik denk dat ik m niet mee zou laten gaan of wel zelf meegaan als begeleiding (ook handig voor de moeder van de jarige :slight_smile: )

En anders als je het durft je zoontje laten kiezen, of jij mee of hij zn bandjes om.



(bandjes om is trouwens bij ons in het zwembad verplicht als ze geen diploma hebben, zelfs in het peuterbadje)

tja, onze zoon is natuurlijk nog veel jonger maar als ik toch mijn mening mag spuien :wink:

ik zou óf mee gaan en hem in de gaten houden óf hem niet laten gaan.

8 kindjes om in de gaten te houden met 2 mensen is toch best veel en het kan écht in een mum van tijd gebeurd zijn :o

als alle kinderen in het diepe bad willen, wil hij natuurlijk mee en daar kan hij dus niet z’n hoofd boven water houden.

tegen de andere kinderen kunnen jullie misschien zeggen dat je mee gaat om te helpen? zodat Tigo dat niet stom vindt tegenover de rest? :think:

Ik zou mijn kind zonder zwemdiploma niet mee laten gaan. En inderdaad moeten kinderen bij het vrijzwemmen in het achterste gedeelte van het ondiepe bad onder begeleiding zijn van een begeleider en met kurken aan.

Ik heb besloten om mee te gaan!



Bedankt voor de reacties

Ik werk al jaren als zweminstructrice…18 jaar nu…en mijn kind was niet met een feestje meegegaan zonder diploma,helemaal al niet zonder bandjes…in een oogwenk kun je ze heeeel even uit het oog zijn,en dan kan er heel veel gebeuren…



Ik zou hem voor de keus stellen,je mag mee maar je moet bandjes om…dan ligt het aan jouw vertrouwen in die andere moeders of je dan meegaat of niet…



R geeft haar feestje in het zwembad waar ik werk,maar ik neem geen kindjes mee die geen diploma hebben…als er kids zijn die niet veel zwemmen vraag ik aan de ouders of het vertrouwd is,zo niet dan doe ik ze voor de zekerheid gewoon een kurk om…wij hebben dan trouwens een heel bad voor ons alleen…

ben ook van mening dat ik me dochter niet mee had laten gaan maar snap eigenlijk ook niet dat de ouders die verantwoordelijkheid durfen te nemen over een kind van een ander…