Zwemmen met baby van 5 maanden

Hallo,

Er is al een topic over zwemmen maar R is 5 maanden. Ze heeft zeg maar luier maat 2 a 3 van pampers. (6035 gram en 62,5 cm)

Ze is dus klein voor haar leeftijd. (prematuur geboren)

Zijn er zwemluiers in haar maat?

Zo niet hoe doe je dat dan?

Wij gaan dus vrijdag een weekje weg en misschien is het wel leuk om ff de zwemmen in het zwembad. Hoe zit dat met bacterien in het chloor? Worden ze er niet heel snel ziek van :oops:

Alvast bedankt!!!

Liefs

voor anna heb ik heel lang de kleinste maat van kruitvat gehad

Zij was ook niet zo groot, en paste daar met 3 maanden al best aardig in.

wel een zwempakje er over heem om hem goed op zijn plek te houden, en dat ging prima.

Kruidvat valt naar mijn idee wat kleiner dan de andere merken.

of je het zwemwater verantwoord vind, dat moet je echt zelf bekijken.

Hoe is de weerstand van je kindje nu, hoe voel jij je er bij??

belangrijk is om bubbelbaden te vermijden, daar zitten de meeste bacterieen

@Newbe wrote:

Hallo,

Er is al een topic over zwemmen maar R is 5 maanden. Ze heeft zeg maar luier maat 2 a 3 van pampers. (6035 gram en 62,5 cm)

Ze is dus klein voor haar leeftijd. (prematuur geboren)

Zijn er zwemluiers in haar maat?

Zo niet hoe doe je dat dan?

Wij gaan dus vrijdag een weekje weg en misschien is het wel leuk om ff de zwemmen in het zwembad. Hoe zit dat met bacterien in het chloor? Worden ze er niet heel snel ziek van :oops:

Alvast bedankt!!!

Liefs

vaak wordt als maatstaaf aangehouden dat je met kindjes kunt gaan zwemmen na de eerste enting. Je kunt als ouder zelf natuurlijk afwegen of je dat wel of niet te jong vindt (tijd geleden gingen er geruchten over meer kans op astma enz).

Ik heb met mijn zoontje op babyzwemmen gezeten vanaf ong 4 maanden, en volgens mij zwom hij gewoon met een zwembroekje aan, niet met een zwemluier :think: Maar de regels daaromtrent kunnen wel verschillen per zwembad. Als je geen zwemluiers in haar maat kan vinden, bestaan er ook wel zwembroekjes met een soort ingebouwd luier-materiaal, oa te koop bij de prenatal.

En verder zijn ze op deze leeftijd na een half uur echt al helemaal kapot he, misschien zelfs wel eerder.

Badankt voor jullie tips.

Ik ga er nog goed overnadenken. En over de luiers, daar ga ik eens naar kijken. Het vervelende is dat ze altijd diarree heeft van de jbp dus moet ik echt gaan als ze al heeft gepoept :smiley:

Wij zijn een weekendje weggeweest met onze dochter toen ze 12 weken oud was (bijna 3 maanden dus). En ook lekker wezen zwemmen, in het bubbelbad (als de bubbels uit waren). Dat water is nl. lekker warm, in het kinderbadje zette ze het op een krijsen door het koude water :wink:

We hadden gewoon de kleinste maat zwemluiers van Huggies (met Ariël de zeemeermin erop :inlove: ) Mochten die nog te groot zijn, dan kun je er altijd nog een gewone luier onder doen. Wij kregen ze daar (CenterParcs) overigens gratis, kwam ik ook pas achter toen ik ze al had gekocht…

Als je ze wilt proberen, ik heb er hier nog een zooi liggen. Zal ik je er een paar opsturen?

De J*umbo verkoopt volgens mij de kleinste maat zwemluiers, zijn volgens mij kleiner dan die van Huggies. Weet het merk even niet meer en ook niet vanaf hoeveel kilo…zal thuis wel even kijken, heb er nog een aantal liggen.

@Paco wrote:

Wij zijn een weekendje weggeweest met onze dochter toen ze 12 weken oud was (bijna 3 maanden dus). En ook lekker wezen zwemmen, in het bubbelbad (als de bubbels uit waren). Dat water is nl. lekker warm, in het kinderbadje zette ze het op een krijsen door het koude water :wink:

Ik ben het met je eens dat he bubbelbad lekker warm is, maar het bubbelbad is door die warmte dus ook een heerlijke plek voor bacterieen om zich te vermenigvuldigen...
Ik zou daar persoonlijk dus wel even over nadenken met zo`n kleintje.

@Paco wrote:

We hadden gewoon de kleinste maat zwemluiers van Huggies (met Ariël de zeemeermin erop :inlove: ) Mochten die nog te groot zijn, dan kun je er altijd nog een gewone luier onder doen.

lijkt me alleen niet praktsich met eengewone luier er onder, die zuigt zich dan vol met water en wordt erg zwaar. bevendien heeft hij dan echt geen toegevoegde waarde meer

over het algemeen geld in een zwembad dat een zwemluier verplicht is… alleen niet als je naar babyzwemmen gaat omdat dat het risico is wat het zwembad aangaat als ze babyzwemmen geven…

dat is mij teminste verteld bij mij op babyzwemmen…

alhoewel ik Dorien wel een zwemluier aan doe gewoon omdat ik het niet zo fijn zou vinden als ze in haar zwembroekje zou poepen…

en de zwemluier was ik na het zwemmen gewoon uit…

ik ben afgelopen zondag met Meike gaan zwemmen, ze was toen 11 weken.

gewoon in zwembroekje, urine gaat toch door de zwemluiers heen, en poep blijft er wel inzitten als het broekje gewoon goed afsluit.

ik werk zelf in n zwembad en bij ons zijn zwemluiers niet verplicht laten wij aan de ouder over, heb ook pas 1x meegemaakt (werk nu bijna 5 jaar als instructice ouder/kind) dat er n kindje poepte in t water.

bacterien hoef je je volgens mij geen zorgen over te maken als t zwembad n keurmerk, schoon & veilig heeft. astma is n fabeltje.

en n gewone luier niet doen! die zuigt zich vol met water en wordt loodzwaar

@Fietje wrote:

@Paco wrote:

Ik ben het met je eens dat he bubbelbad lekker warm is, maar het bubbelbad is door die warmte dus ook een heerlijke plek voor bacterieen om zich te vermenigvuldigen...
Ik zou daar persoonlijk dus wel even over nadenken met zo`n kleintje.

Is helemaal waar, maar geen enkel zwembad is bacterievrij :wink: heb het tig keer nagevraagd omdat ik het best eng vond, maar het CB en de huisarts kwamen er zelf mee.. dus ja, als ze iig de eerste inenting heeft gehad en verder gewoon gezond is moet het niet uitmaken.

Wij zijn naar CP geweest toen Indy 10 weken oud was. Ze heeft ook ff in het zwembad geweest vond ze heerlijk. Ook gewoon in het bubbelbad tijdens de bubbels, niet bij na gedacht dat daar extra bacterien in zitten maar ze heeft er niks van overgehouden.

We hadden de kleinste zwemluier met een zwempakje erover wou best hoor.

Ik heb een zwembroekje van splash about -happy nappy en die bevallen echt perfect :thumbup:

Sluiten zeer goed aan en kun je eindeloos blijven gebruiken, en je hebt er super leuke varianten in :inlove:

En ze hebben er ook superleuke badpakjes en tankinies van, daaronder hoef je dus geen extra zwemluiers meer te doen.

Onze zoon was rond de 5 mnd ook nog maar ongv 62 cm en net aan 6 kilo (geen prematuur) en paste het echt goed.

Omdat onze zoon een probleem heeft met zijn warmte vast te houden hebben we er nu ook op advies van de ka een wetsuite van en ook dit bevalt prima!

Meerdere kindje bij ons op het babyzwemmen dragen er zo een omdat ze er lekker warm in blijven en je meer grip op je baby hebt in het water.

Zo kun je lekker zwemmen terwijl je kleintje niet afkoeld

je kan ze hier o.a bestellen www punt otot24maanden punt nl

Ik heb het even nagekeken, het zijn Swimmies en de S-variant is van 4-9 kg. De zwemluiers van Huggies zijn vanaf 7kg, volgens mij, maar je hebt ook zwemluiers vanaf 6kg (van het Kruidvat en de Etos bijvoorbeeld). Je hebt dus nog keus. ;):slight_smile:

Fenna droeg met 3 maanden de Huggies zwemluiers. Waren wel erg groot, maar bleef gewoon zitten gelukkig. Ze was toen ongeveer 5 kg en die luiers zijn idd vanaf 7 kg.

Bij het babyzwemmen heeft ze gewoon een zwembroekje aan, maar dat mag in Centerparcs niet.

De bacteriën moeten ze idd geen last van hebben na de 1e inentingen. Voor t babyzwemmen moeten ze daarom ook 12 weken oud zijn voordat ze mogen starten.

Ik ben met mijn dochter gaan zwemmen toen ze 8 weken oud was. :mrgreen: Ze vond het heerlijk!

Het verschilt per zwembad of je een zwemluier aan moet doen. Ik doe zelf alleen een zwembroekje aan als het niet hoeft. Liv heeft nog nooit in het water gepoept gelukkig!

Wij hadden zo’n dik zwembroekje die niet doorlekken en redelijk strak zitten. Met van die klittebandjes aan de zijkant. Ideaal!

Zo’n zwemluier helpt verder ook niet meer dan zo’n zwembroekje. en mochten ze poepen dan moet je er toch onmiddelijk uit. Daarnaast schijnen kindjes (meestal) niet te poepen in het water…

Marlynn vondt overigens al het water leuk…ook het koude water van het golfslagbad…:smiley: En als laatste gingen we in het bubbelbad opwarmen… en bacterien…ach marlynn heeft heel wat slokjes water binnen gekregen…en ze is er niet iek of wat van geworden. Dus daar zou ik echt niet bang voor zijn!

Marlynn was trouwens ook 5 maanden toen we naar CP gingen en daar waren zwemluiers dus niet verplicht…!

Zo te lezen is er dus genoeg keus in zwemluierland! :mrgreen:

Paco ik ben erg druk geweest afgelopen dagen dus dat opsturen heeft niet zo’n zin meer aangezien we morgen al weggaan :wall: Maar super bedankt voor je voorstel :smiley:

Ik laat jullie nog wel weten of ik met haar heb gezwommen!!!

Liefs

@Paco wrote:

We hadden gewoon de kleinste maat zwemluiers van Huggies (met Ariël de zeemeermin erop :inlove: ) Mochten die nog te groot zijn, dan kun je er altijd nog een gewone luier onder doen. Wij kregen ze daar (CenterParcs) overigens gratis, kwam ik ook pas achter toen ik ze al had gekocht…

Als je ze wilt proberen, ik heb er hier nog een zooi liggen. Zal ik je er een paar opsturen?

Nooit doen een gewone luier! De gewone luier gaat werken als een kurk en komt dus boven drijven als eerste. Drie keer raden waar het hoofdje van je kindje dan zit…