Hallo allemaal,
Julian is nu bijna 6 maanden, en 1 mei gaan we een weekendje naar centerparcs. We hebben er erg veel zin in, maar we vragen ons af hoe het zal gaan als we gaan zwemmen.
Omdat Julian ons eerste kindje is, hebben we eigenlijk geen idee hoe dat gaat met zwemmen met een baby.
Waar moet je op letten? Wat moet je wel of juist niet doen? Enzovoorts.
We hebben zo’n grote gele band voor 'm, waar hij in kan zitten.
En hoe werkt dat met zwemluiers? Misschien een stomme vraag, maar kan hij daar ook gewoon in poepen? en gaat dat dan niet doorlekken, dat alles straks in het zwembad terecht komt? (zal je altijd zien, is echt iets voor ons, dat dat wel gebeurt).
en moet je over zo’n zwemluier nog een zwembroekje ofzo doen?
Hij vind badderen helemaal geweldig, zit dan te spartelen met zn beentjes enzo. Maar het water in bad is natuurlijk lekker warm. In zo’n zwembad een stuk kouder, lijkt me. Krijgt hij het dan niet koud? en hoa lang kan je in het water blijven met m? Belangrijker nog? Hoe gaat dat voor t eerst? Ga je er meteen helemaal in met m, of hoe bouw je dat op?
Nou, er zijn vast nog meer vragen die in mn hoofd op komen, maar ik kom er nu even niet op.
Ik hoop dat iemand hier advies over kan geven…
Groetjes, Maggy
Wij zijn ook naar center parcs geweest toen mijn dochter 5 maanden oud was.
Ging super, de eerste paar dagen was het wennen, maar vond het steeds leuker.
Vooral het bubbelbad ( lekker warm ).
die zwemluiers had ik ook gehaald vreselijke dingen.
Als je bijv: 3 x het water in gaat dan doe je 3 x een nieuwe aan, belachelijk dus.
Je kunt ook gewoon een zwembroekje kopen, daar zit een zwembroekje in.
Mocht je kindje daarin poepen kun je die gewoon uitspoelen zonder dat je vlekken in het zwembroekje krijgt.
En kom je uit het water doe je gewoon lekker een pampertje aan :).
En hoelang in het water, merk je vanzelf ( zie je gewoon echt aan je kindje )
En de eerste x zal ik lekker het water in gaan zonder gele band, maar gewoon tegen je lichaam aan :). ( Heeft ie er ook nog een beetje warmte van )
En daarna gewoon lekker de band een x proberen
Owja een badjasje niet vergeten
Is wel lekker als ie net uit het water is, dat je een badjasje aan kunt doen.
Tip: Als je gaat babyzwemmen toevallig daar, en als ze zeggen ja je kindje mag onder water, doe dat niet opeens.
Ik heb dat dus wel op babyzwemmen gedaan voordat we naar center parcs gingen hoor.
Maar op center parcs kun je ook gaan babyzwemmen en zeggen ze dat je dat ook kunt doen.
Maar ik raad het af om het zomaar te doen, Mijn kindje heeft hier echt een Trauma van gehad 2 maanden.
Als 1 voetje het water raakte dan was het niet huilen maar krijsen…
Verder wil ik je een fijne vakantie wensen
Over babyzwemmen gesproken. Is er geen babyzwemmen bij jullie in de buurt? Dan probeer je dat eerst een keer. Ik ging met Nikkie al vanaf dat ze 6 weken was. Is echt heel leuk en dan zal je zien dat het eigenlijk allemaal vanzelf wijst.
Ik gebruikte wel die zwemluiers, maar deed niet steeds een nieuwe aan hoor. Nikkie heeft er trouwens in het water nog nooit in gepoept. Of ze het nou bewust ophield, of dat het toeval is, dat weet ik niet. Maar of dat erg doorloopt kan ik je dus niet vertellen.
Die zwemband hadden wij ook toen we een weekend naar een huisje gingen (Sunparks en Nikkie was toen ook ongeveer een half jaar). Ik vond het ideaal. Nikkie heeft daar echt een hele tijd mee in het water gelegen en vond het geweldig als we haar voortduwden of naar ons toe trokken.
Hoe lang ze in het water kunnen, ligt idd aan je kind. Als de handjes en lippen blauw worden, hebben ze het koud en moet je uit het water. En bij jonge baby’s gaat de huis dat wat vlekken zeg maar. Kan me niet herinneren opf dat met 6 maanden ook nog was.
Nog twee tips. Neem zwembandjes mee voor om de armen. Vaak is dat verplicht, anders mag je het water niet in. En voor het omkleden nam ik vaak die grote omkleedruimte waar je zeg maar met meerdere mensen in staat. Daar heb je tenminste de ruimte en vaak hangen daar ook speciale commodes om je kindje op om te kleden :thumbup:.
Heel veel plezier! :dance:
Bandjes voor een kindje van 6 maanden ??
Zijn die er ??
Heb ik nog NOOIT gezien…
En hoeft niet in center parcs !!
@romata wrote:
Bandjes voor een kindje van 6 maanden ??
Zijn die er ??
Heb ik nog NOOIT gezien…
En hoeft niet in center parcs !!
Oh, dat scheelt weer als het niet verplicht is. Tja en bandjes voor 6 maanden. Ik weet wel dat ik verschillende bandjes had liggen en dat de 1 groter was dan de ander. Maar of het verschillende maten waren of dat het lag aan het feit dat het gewoon andere bandjes waren :think:.
Hihi, en Nikkie had lekkere mollige armen en daar pasten ze. Alhoewel ik het wel zielig vind hoor. Het is meer bandje, dan arm :mrgreen: :?. Wij vroegen meestal ook bij het zwembad of het echt moest en vaak hoefde het dan ineens weer niet persé. Maar voor de zekerheid zou ik een paar meenemen…
bedankt voor jullie reacties. Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn, en ik heb er erg veel zin in!
Nu hebben we in centerparcs zo’n babycottage gehuurd zeg maar, maar wat is daar precies aanwezig? Welke babyspullen (behalve de dingen als kleding en beddegoed en dat soort logische dingen) moet je mee nemen? Ze hebben daar een box en een bedje toch? of raden jullie aan zelf een campingbedje mee te nemen?
@Maggy wrote:
bedankt voor jullie reacties. Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn, en ik heb er erg veel zin in!
Nu hebben we in centerparcs zo’n babycottage gehuurd zeg maar, maar wat is daar precies aanwezig? Welke babyspullen (behalve de dingen als kleding en beddegoed en dat soort logische dingen) moet je mee nemen? Ze hebben daar een box en een bedje toch? of raden jullie aan zelf een campingbedje mee te nemen?
Euhm je kunt even op center parcs site kijken, zie je precies wat er in het huisje staat.
Ik zal zeker een campingbedje meenemen.
Ziet er heel onverzorgd uit hoor het bedje daar.
En vind het zelf wel prettig als kindje in een bedje liggen waar niet 100 andere baby’s hebben ingelegen.
En box is ook superrr klein,
Een boxkleed meenemen is veel fijner dan leg je die daarin of anders op de grond.
Ja, wij hadden ook ons eigen campingbedje meegenomen. Vond dat idd ook een prettiger idee.
En wij hadden zo’n plastic speelkleed van Nijntje gekocht met die opblaasbare randen. Vond ik ideaal. En een opblaasbadje! Ook heel handig. Maar je kunt natuurlijk ook zo’n badstoeltje meenemen.
Als je twijfelt over spullen die daar aanwezig zijn, zou ik cp even bellen.
ik zou zelf een bedje meenemen
die bedjes daar zien er meestal niet erg fris uit
en had ik nog zn eigen matrasje mee
en een boxkleed mee dat zit er niet in geloof ik
veel plezier alvast :thumbup:
Wij zijn met Mats naar centerparcs gegaan toen hij 3 maanden was. Er was daar elke ochtend babyzwemmen, dus dat was ideaal! Dan zijn er verder geen andere mensen en krijg je “les”. Daardoor was ik een stuk minder onzeker en we hebben flink genoten! Dus vraag het eens, misschien is dat bij jullie ook wel!
Wij hadden ook een eigen bedje mee.
@Maggy wrote:
Er was bij ons niet eens een commode (of een simpele plank) dus stel je a.u.b. niet teveel van het huisje voor! Aankleedkussen meenemen!
@Matsjo wrote:
@Maggy wrote:bedankt voor jullie reacties. Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn, en ik heb er erg veel zin in!
Er was bij ons niet eens een commode (of een simpele plank) dus stel je a.u.b. niet teveel van het huisje voor! Aankleedkussen meenemen!
Ja indd dat hadden ze indd niet…
Aankleedkussen elke x op tafel moeten leggen :?
@romata wrote:
Owja een badjasje niet vergeten
Is wel lekker als ie net uit het water is, dat je een badjasje aan kunt doen.
Tip: Als je gaat babyzwemmen toevallig daar, en als ze zeggen ja je kindje mag onder water, doe dat niet opeens.
Ik heb dat dus wel op babyzwemmen gedaan voordat we naar center parcs gingen hoor.
Maar op center parcs kun je ook gaan babyzwemmen en zeggen ze dat je dat ook kunt doen.
Maar ik raad het af om het zomaar te doen, Mijn kindje heeft hier echt een Trauma van gehad 2 maanden.
Als 1 voetje het water raakte dan was het niet huilen maar krijsen…
Verder wil ik je een fijne vakantie wensen
ik heb dat met nikki ook voor het eerst gedaan met babyzwemmen in centerparcs dat is meestal op woensdag ochtend
bij nikki ging het goed en ik ben blij dat ik het gedaan heb nu is ze juist niet meer bang voor water als het over haar hoofdje komt terwijl ze daarvoor echt in paniek raakte.
@Matsjo wrote:
@Maggy wrote:bedankt voor jullie reacties. Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn, en ik heb er erg veel zin in!
ja aankleedkussen mee of gewoon op bed aankleden
@romata wrote:
Euhm je kunt even op center parcs site kijken, zie je precies wat er in het huisje staat.
Ik zal zeker een campingbedje meenemen.
Ziet er heel onverzorgd uit hoor het bedje daar.
En vind het zelf wel prettig als kindje in een bedje liggen waar niet 100 andere baby’s hebben ingelegen.
En box is ook superrr klein,
Een boxkleed meenemen is veel fijner dan leg je die daarin of anders op de grond.
nikki heeft gewoon in dat bedje geslapen die zag er prima uit als ie heel vies was geweest had ik er 1 gekocht wij hebben er namelijk zelf geen eens geen 1 :oops:
hier viel het bedje ook best mee hoor… en we zijn 3x naar CP geweest met Elise. Enige nadeel is dat het geen hoog/laag bedje is en je dus wel diep moet tillen. Aankleedkussen hier ook niet aanwezig, gewoon op bed verschoont. Zo’n kindercottage heeft wel flink wat speelgoed erin, en een babybadje e.d. is wel leuk hoor, zo’n kindercottage. maar dat weet ik alleen van horen/zeggen, weet niet precies de inhoud van zo’n kindercottage. ff google-en misschien?
veel plezier!
groetjes,
Louise