Zwemmen baby 3 maanden - zwemband??

Wij gaan eind van deze maand even lekker een weekje er tussenuit.

Heerlijk genieten in CP en natuurlijk lekker zwemmen met de kids.

Nu zit ik me af te vragen of ik een zwemband moet kopen voor Tess, is ze daar al stevig genoeg voor en of er misschien speciale zwembanden zijn voor die keintjes.

Ik kan haar natuurlijk ook goed vasthouden maar ik weet niet wat nou het beste is…

Iemand tips??

je hebt van die banden met een kruis erin, die zijn erg geschikt voor baby’s.

zoiets:

toch zou ik bij drie maanden nog gewoon lekker vasthouden. Nano zat in zo’n band vanaf een maand of 6, de tijd dat ie ook kon zitten.

Ik zou ook gaan voor lekker vasthouden. Mijn twee jongsten vonden het water/zwembad op zich al hartstikke spannend en die wilden dan toch echt het liefst lekker tegen papa of mama aanhangen in het water. Die vonden die “afstand” die je hebt met zo’n band helemaal niks.

Ik zou ook gaan voor vast houden en geen band.

Wij zijn naar CP geweest toen ze 5 maanden was en vond het toen nog niet lekker gaan met de band.

ik heb wl z’n band gekocht en neem hem ook mee mijn zoontje zal 3 en halve maand zijn als we naar cp gaan.

ik houd hem eerst lekker tegen me aan maar zal ook proberen in de band.

Ik vond in de band erg lastig. Zelfs met zo’n kruis in het midden, was ie eigenlijk toch nog te groot voor hem.

Oke duidelijk. Geen band dus :wink:.

Dank jullie wel voor de antwoorden!

Ik zou wel zo een band kopen… In veel zwembaden mag je ze niet eens zo op de arm houden.

Ik ben wat dat betreft ook wel misschien extra voorzichtig maar stel je voor dat er wat gebeurd met de gene die hem of haar vasthoud… Nee hier altyd in een band gehad…

Maar in elk geval heel veel plezier in CP :thumbup:

In CP mag je, je kindje vast houden tot de touwen.

Achter de touwen moet je een band hebben.

ik vindt het zelf wel altijd eng zonder band want ik denk dan wat als er iemand wild aankomt of tegen je aan springt en je bv je evenwicht verliest ik moet er niet aandenken als het gewoon vrij zwemmen is wordt hier een band gebruikt met een strandlaken erbij in voor het ruwe plastic maar dat is een ieder zn eigen mening

wij gingen met dezelfde leeftijd bij Ella ook naar cp. ik had alvast zo’n band gekocht. toen ik hem opgeblaast zag heb ik hem niet meer mee naar het zwembad genomen, veel te groot voor zo’n kleintje en in zo’n band zitten ze dus niet helemaal onder het water waardoor ze op zo’n leeftijd snel afkoelen. gewoon lekker op de arm!