Zwemluiers

Ik ga volgende week vrijdag voor het eerst naar babyzwemmen. Nu heb ik al gezocht naar zwemluiers maar ik vind ze alleen maar vanaf 6 kilo of zelfs vanaf 7 kilo, iemand een idee waar ik kleinere maatje kan vinden?

Karin,

heb je al geinformeerd of luiers verplicht zijn? Bij Kai op de zwemles hoeft 't niet, omdat ze toch niet in 't water poepen. Ik zwem nu 'n jaar met 'm, en heb nog maar 1x gezien dat 'n mama 't water uitmoest omdat ie in z’n zwembroek had gepoept!!!

Voor Kai hebben we de zwemluiers wel, 't is niet zo’n ramp als je wat grotere hebt. Heb etos huismerk, de kleinste maat (volgens mij zijn er maar 2 maten) en die deden 't goed zover als ik ze (nog maar 2x) nodig had!!!

Veel plezier met zwemmen!!!

Liefs,

Kaat

Ik heb een zwembroekje met plastic erin.

Maar idd is een luierbroekje verplicht???

In veendam is dat namelijk niet zo.

En de kans dat babys in water poepen is niet zo heel groot is me verteld.

Ja aan de telefoon werd me verteld dat het verplicht was :think: Heb net hem gedouchd en een zwemluier geprobeerd (6 kilo) die zijn iets te groot en dan een zwembroekje erover moet het wel goed komen toch? :think:

Ja dan komt het wel goed!!

Als je geen zwembroekje erover doet zakt ie echt af namelijk.

Heeeel veel plezier!!!

Pooh, bij ons hoeft 't ook niet. Maar we zijn in Eindhoven bij de tongelreep geweest en daar was 't wel weer verplicht. Dus 't ligt er maar net aan waar je zwemt!!

Karin, gaat er iemand mee voor de foto’s?

We gaan met zijn drietjes, dus denk dat 1 van ons foto’s gaat maken alleen nog uitvechten wie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

karin, toen we voor t eerst met Elise gingen zwemmen was ze ook lichter dan het minimum gewicht van de zwemluiers. Toch maar een pak gekocht en ging prima hoor! Nu zitten we aan de laatste luiers van dit pak :wink: ( zo vaak zwemmen we niet met r ) Dat was het kleinste maatje van de Etos. dus volgende pak word een groter maatje en die gaat vast wel mee tot ze geen luiers meer draagt :slight_smile: We hebben er trouwens wel een badpakje overheen aan want die blauwe luiers vind ik r toch niet zo heel erg leuk uitzien… :?

Hallo,

Er zijn inderdaad maar twee verschillende maten zwemluiers.

En baby’s poepen wel in het water. Werk in een zwembad en heb er al regelmatig drollen uitgehaald na het babyzwemmen of op zondagmorgen na het gezinszwemmen… :wink:

Ik heb nu bij prenetal een soort van zwemluier, tis een broekje met klitteband en zit iets van plastic in als ik die nou over de zwemluier doe en daarover een stoere zwembroek :mrgreen: :mrgreen: moet het goed komen

heeft ie dan 3 lagen over elkaar?

Als ie dan maar niet zinkt :eh: :silenced:

Denk dat 'n zwemluier met z’n zwembroek erover wel voldoende is (die in zijn maat houdt 't allemaal wel omhoog. En zo’n luier zuigt zich vol met water, dan zit ie ook anders he).

ik heb nooit zwemluiers gebruikt maar van die speciale zwembroekjes (met ook een soort van “poep-tegenhoud-laagje” erin). Heeft dacht ik Prenatal ook wel maar anders goed verkrijgbaar bij de Babywalz (postorder).

Zal zo even kijken welke maatjes ik heb maar ik denk dat ze al bij Karine liggen (ken je wel van zwemmen :wink: ). Anders kan je haar even vragen of je het kleinste maatje voorlopig kan lenen; Taco gaat toch pas over een maand of 3 zwemmen denk ik.

Ok doe ik alleen die zwemluier en een stoere zwembroek

(zou me namelijk schamen als hij een ongelukje doet in het zwembad)

Logisch, Karin… ik ook hoor :oops:

Mocht ie toch in z’n luier poepen tijdens de les, dan wil ik 't wel weten hoor :lol:

Ik ben de zwemluiers nog niet tegengekomen in de voorraad van Annemarie. Oh jawel, eentje, een knalroze… Leuk toch voor een jongetje.

Laat maar weten als je wilt lenen. Dan ga ik toch nog eens kijken tussen de grotere maatjes.

ja die knalroze :lol: kan makkelijk een gewoon zwembroekje overheen :angel: Maar er is dacht ik nog wel een blauwe in een klein maatje.

de grote maten zwembroekjes heb ik hier nog trouwens (maar die heeft Taco voorlopig toch niet nodig :mrgreen: ).

@Karine wrote:

Ik ben de zwemluiers nog niet tegengekomen in de voorraad van Annemarie. Oh jawel, eentje, een knalroze… Leuk toch voor een jongetje.

Laat maar weten als je wilt lenen. Dan ga ik toch nog eens kijken tussen de grotere maatjes.

hhaha roze :mrgreen: maar volgens mij heb ik da broekje die anne marie bedoelde (zal eens een foto maken)

Zit er klitteband aan de zijkant?

nee, deze is zonder klitteband 8)

Zat er ook al aan te denken wat ze aan moet als we volgende week voor het eerst gaan zwemmen! Als Ivan de zwemluiers nog niet past, past Noëlle ze nog helemaal niet… Ook maar eens op pad voor een zwembroekje met plastic erin dan…

Goed topic Karin! :thumbup:

@Karin1981 wrote:

Ik heb nu bij prenetal een soort van zwemluier, tis een broekje met klitteband en zit iets van plastic in als ik die nou over de zwemluier doe en daarover een stoere zwembroek :mrgreen: :mrgreen: moet het goed komen

Wij hadden deze ook toen onze jongste nog klein was. Maar deze vervangt door de plastic binnekant dan dus juist de luier, dus die hoeft dan niet meer :mrgreen: