zwemles

daphne is nu met haar eerste “zwemles” bezig, puppy zwemmen, ben benieuwd hoe ze vond…

ze had er de hele week al zin in, doordat er een paar mensen afvielen en niet reageerden op de oproep werd daphne naar voren geschoven en kon ze deze week al beginnen… :smiley:

Karel heeft haar net weggebracht en die zei al ze vond het allemaal prachtig en liep heel vrolijk met de aankleedjuf mee… :inlove:

En…? Hoe vond ze het?

Zit ze nu op echt zwemmen, of is dit om haar watervrij te maken?

En aankleedjuf? Hoe zit dat, hoef je als ouder niet meer mee?

Hier gaan ze met 2,5 / 3 jaar puppyzwemmen als vervolg op ouder en kind zwemen. Maar dat hebben wij nooit gedaan.

Als Myrthe 6 is mag ze op zwemles.

Leuk, nu al op zwemles!

Mijn middelste wil ook graag, maar hier helaas pas vanaf 5,5 jaar toegestaan. Ze controleren wel niets, dus je kunt de leeftijd jokken, maar in de groep van mijn oudste is een niet-goed-luisterend kind die ook erg klein voor zijn leeftijd was, geadviseerd om nog een jaartje te wachten met lessen en van les gehaald!

Jammer genoeg hebben wij hier niet van die tussendiploma’s, dat zou een mooie oplossing en voorbereiding zijn.

Amy is vorige week ook begonnen met zwemles,hier blijven wij er bij tot dat ze naar het echte zwemmen mogen,dit is nog water gewenning dat is een keer of 4 en dan hebben ze hun 1tje en dan mogen ze door,amy vond het heel leuk.

We doen nu al bijna een jaar aan “echt” zwemles maar het schiet hier niks op.

Ze kan het niet, of ze vindt het moeilijk, ik heb geen idee, maar er is een jongetje over met wie ze begonnen is (die zit ook nog bij haar in de klas dus wel gezellig) en de rest is al met B bezig.

Ik hoor nu wel van veel moeders dat 4 jaar eigenlijk te jong was om mee te beginnen. Begin je met 6 jaar, dan zijn ze sneller qua afzwemmen.

Misschien hebben wij pech, maar die ervaring begin ik nu bijna te krijgen dat het ook echt zo is…

Hoe vond Daphne het verder?

Niels is begonnen toen hij 4 was. Het gaat misschien iets langzamer dan als ze 6 zijn maar hij vindt het gewoon leuk. Iedere week een half uur niets geen druk omdat vriendjes al een diploma hebben. Dat heb je wel als ze als 6 zijn. Dan doet hij er maar langer het belangrijkste vind ik dat hij het leuk vindt.

Emma is ook doorgestroomd van het ouder/kindzwemmen naar zwemles toen ze net 4 was. Ze mag er van mij lekker de tijd voor nemen en er zitten meer kindjes van die leeftijd in de groep. Ik heb niet echt haast met een diploma, maar ze steekt er hoe dan ook iets van op en dat is nooit verkeerd met zo’n waterrat.