Zwemles

Hallo,

Is een uur teveel voor een 4 jarige.Ik heb het idee dat 30 min zo weinig is maar 1 uur lijkt me weer zoveel :think:

Hoeveel zwemmen jullie kinderen?

Esmie

Laura staat nog op de wachtlijst, zij gaat straks 1x per week 45 minuten zwemmen.

De andere optie bij dat zwembad was 2x per week 30 minuten, of 2x per week 45 minuten. (ik had liever gekozen voor 2 korte lessen per week, maar dat kwam voor ons qua dagen/tijden niet goed uit)

Een uur lijkt me inderdaad wel heel lang voor die kleintjes!

(maar geen ervaring mee dus)

onze zoon zwemt nu nog 1x in de week een halfuur, gaat hij naar fase 2 wordt het 2x een halfuur.

In eerste instantie dacht ik ook… een halfuurtje??! Das toch kort?

Maar zeker nu hij sinds een week of 2 vrijwel de hele les los zwemt… merk ik dat een halfuur lang zat is. Kind is moe en hongerig als die uit het bad komt :lol: Hij hangt dus tegen die 2e fase hier aan en dan mogen we 2x naar het zwembad en hoewel wij dan 2x naar het zwembad moeten denk ik dat het voor de kids wel lekker is.

les van 1 uur zwemmen is erg veel voor een 4 jarige.

I.sabel zit sinds 2 weken op zwemles, dat kan hier vanaf 4,5 jaar en dan 2x 30min. per week.

Vanaf 5 jaar kunnen ze 1 x per week 45 min. naar zwemles.

Schijnt trouwens dat ze er even lang over doen om hun A diploma te halen…gemiddeld 11 maanden.

Merijn heeft sinds november zwemles, van 1uur. In een diep bad vanaf de 1e les. Dus het is merendeel van de tijd watertrappelend met een drijfstaaf of i.d. in het water. Ze eindigen de les in het speelbadje, dat is laatste 10 minuten en tussentijds zitten ze ook wel op de kant bij uitleg of als de juf kind voor kind erin laat springen en dan begeleidt. Dus het is niet een vol uur water trappelen hoor ;-).

Eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan of het te lang is :oops:, alle zwemlessen, ook bij andere zwembad duren hier 1 uur.

Lana zwemt 1x per week een half uur. Ik merk aan haar dat het lang zat is, ze wordt daarna dan erg vervelend. Vergeet niet dat het voor die kleintjes een grote inspanning is om én te zwemmen én te luisteren naar de badjuf/meester.

hier 45 min 1x in de week vanaf 5 jaar

hier wordt er 2 x per week 1 uur gezwommen en onze oudste is bijna 5.

ze zwemde eerst bij een andere zwemschool en in ruim 6 maand kon ze nog niks de juf nam het allemaal niet zo nauw en ik had zoiets voor dat ze een trauma krijgt kijk ik verder en nu zwemt ze sinds 3 maand bij een andere zwemschool ze wou zelf graag 2 x per week nou best en ze vindt het super en wil het liefst nog vaker maar ja moet ook allemaal betaald worden.

de juf heeft al laten weten dat het niet heel lang meer duurt ze doet goed haar best.

welk zwembad ga je voor? kardinge, parel, helperbad?

@hendrika wrote:

welk zwembad ga je voor? kardinge, parel, helperbad?

Lewenborg heb je ook nog 1, Rob Sports

Victor zwemt 3 kwartier in Haren. Bevalt erg goed. Kleine groepjes en de lesgevende zeker in het begin er altijd bij in het water.

haren hebben wij ook na gekeken scharlakenhof (of hoe ik het schrijf) maar daar is het normaal dat je in 1 x betaald en dat ze dan zolang er over mogen doen als nog is toch?

wij zijn na w esterbroek gegaan klein zwembadje en goede verhalen van gehoord we hebben eerst bij eberts gezwommen baby peuter zwemmen was ook goed maar wel erg druk.

wel heb ik gekeken na een zwemschool waar ze gelijk in het diepe komen dat ze dat al gewent was van baby peuter zwemmen.

Zowel Femke als Aniek zwemmen een uur per week. Aniek sinds ze 3 jaar 2 mnd is en Femke sinds ze 4.5 jaar was. We hebben wel bewust gekozen voor een zwemdag in het begin van de week en niet aan het eind, wanneer ze al moe zijn van een hele week op school.

Anne is doorgestroomd vanuit babyzwemmen en zwemt een half uur per week. Als ze naar het A bad overgaat heb ik inhaal lessen open staan om haar af en toe 2 keer te laten gaan. Hier krijgen ze in groepjes van max. 8 kinderen les. Een half uur vinden wij meer dan voldoende. Ze turnt ook nog 1 keer per week een uur, maar zwemmen is vermoeiender.

We gaan wel nog zo nu en dan met haar naar het echte zwembad waar ze uiteindelijk ook moet afzwemmen en daar kan ze het veel laner volhouden natuurlijk met vrijzwemmen.

@hendrika wrote:

haren hebben wij ook na gekeken scharlakenhof (of hoe ik het schrijf) maar daar is het normaal dat je in 1 x betaald en dat ze dan zolang er over mogen doen als nog is toch?

wij zijn na w esterbroek gegaan klein zwembadje en goede verhalen van gehoord we hebben eerst bij eberts gezwommen baby peuter zwemmen was ook goed maar wel erg druk.

wel heb ik gekeken na een zwemschool waar ze gelijk in het diepe komen dat ze dat al gewent was van baby peuter zwemmen.

Je kunt er ook per keer of per 13 lessen betalen. Dat laatste doen wij. Ze hebben inderdaad een garantiepakket. dan betaal je een vast bedrag en daar heb je dan A,B,C voor. Dat kan wel uit. Maar je mag niet veel lessen missen. Dus een keertje niet gaan omdat je geen zin heb is er niet bij. Westerbroek zwemt toch af in Haren?

Plaza Sportiva is ook wel een goede optie.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik zat te denken aan aqua4you in haren.Dit omdat er op zondag les word gegeven en dan kan papa ook mee(vind hij wel leuk).Maar vlakbij is er ook 1 in de vinkenborgh en dan kan je op zaterdag maar dat is weer 1 uur.

Moeilijk hoor :think:

wessel, 4,5 jaar, heeft drie kwartier zwemles. Gaat gemakkelijk!

Onze oudste is vijf jaar en gaat twee keer per week drie kwartier. Gaat heel goed. Hij vindt het super leuk!

Isabel zwemt elke zaterdag 40 minuten, dat is precies goed vind ik.

even iets anders maar het gaat wel over het zwemmen.

Wat moeten ze kunnen voor ze mogen overgaan van de eendjes naar de kikkers? En hoelang blijven ze gemiddeld bij de eendjes?

Onze oudste zit sinds januari bij de eendjes en ik zie steeds maar andere kindjes die samen met hem en sommiges zijn zelfs veel later gestart naar de kikkertjes overgaan.

@sasisj wrote:

even iets anders maar het gaat wel over het zwemmen.

Wat moeten ze kunnen voor ze mogen overgaan van de eendjes naar de kikkers? En hoelang blijven ze gemiddeld bij de eendjes?

Onze oudste zit sinds januari bij de eendjes en ik zie steeds maar andere kindjes die samen met hem en sommiges zijn zelfs veel later gestart naar de kikkertjes overgaan.

Elk zwembad werkt met zijn eigen systeem en dus doorstroom is ook overal anders.

Sommige baden hebben 5 badjes of werken met gekleurde bandjes… bij onze zoon is het direct in het diepe, meestal is het eerst in het ondiepe…

Hier mogen ze over naar fase 2 als ze alle basisslagen (dus gewone buik en rugslag, maar ook de basis borst en rugcrawl) zelfstandig zonder hulpmiddelen kunnen zwemmen een hele les lang.

Het mag duidelijk zijn dat dat best een lange fase is… daarna is het nog fase 2 waarin ze onder water leren zwemmen (in fase 1 leren ze al wel de basis borstcrawl waarbij ze met het gezicht in het water liggen) en door het gat duiken en in de afzwemgroep is het puntjes op de i werk.

Zou gewoon eens vragen aan de zwemjuf/meester over hoe en wat :thumbup: