zwemles

wie helpt me even… vanaf welke leeftijd gaat een kind naar zwemles? De abc-zwemles bedoel ik dan.



op de sites van zwembaden hier in de buurt kan ik alleen vinden dat de garantiecursus vanaf 5 jaar is…en dat daar een wachtlijst van een jaar is :shock:



ook lees ik op verschillende sites dat zo vroeg starten met zwemles helemaal niet verstandig is :shifty:



wie van jullie heeft zwemlessende kids :wink: en heeft tips hierover: wel of niet al op 4/5 jarige leeftijd starten…of juist wat later?? en dan gewone lessen (van een halfuur) of juist een garantie of snelcursus?



bedankt, groetjes Annemarie

oja, onze kids zijn ontzettend watervrij…dus dat deel mogen ze wat mij betreft overslaan :wink:

hier zijn we ook wat later begonnen sil was 5,5 , de meeste kinderen zijn dan net even fysiek wat sterker en houden het gewoon beter vol.

het is hartstikke intensief voor ze dus wat extra kracht is echt niet verkeerd :thumbup:

ik geloof dat ze hier ook inderdaad vanaf 4 jaar mogen komen om ze inderdaad watervij te krijgen voor dat ze aan de echt lessen beginnen , dit hebben wij dus ook overgeslagen want sil sprong met 2 jaar zelf het water enzo al in dus ik vond het onzinnig :oops:



overigens heb ik hem dus ook wel opgegeven met 4,5 omdat er inderdaad ook hier en lange wachtlijst was/is :?

Bij ons beginnen de zwemlessen ook met 5 jaar.

Maar als je kan ook doorstromen van de ouder-kindgroep en dan mag het

al vanaf 4 jaar (omdat ze dus al 4 jaar zwemmen)

Hier een badjuffrouw… bij ons was het eerst altijd 5 jaar en dat vond ik heel goed te doen…

Maar sinds kort mogen ze met 4,5 beginnen…zal vast niet veel schelen dat half jaartje…

Wat het verschil is met die leeftijd is dat kinderen van 4 jaar nog heel veel herhaling nodig hebben ook al hebben ze hun diploma gehaald…

wat dus niet zo;n probleem is als je met de kinderen blijft zwemmen…



Vaak is het wel zo dat als je ze op kleuterzwemles doet ze kunnen doorstromen naar a dus niet op een wachtlijst moeten…

Geen idee, waar Anne zwemt ga je gewoon mee met wat je kunt, dus Anne zit alweer een groep verder en vanuit deze groep gaat ze kurkjes wisselen. Als ze er klaar voor zijn mogen zie hier op diploma zwemmen. Het jongste kindje was 3 jaar die voor A geslaagd was.

Heb de kinderen bewust wat later zwemlessen laten volgen. De oudsten hebben hun diploma gewoon met schoolzwemmen gehaald. Hetgeen inield pas vanaf 7/8 jaar zwemles. Mar in de zomermaanden gaanwe dagleijks zwemmen dus watervrij waren ze goed en zehadden zichzelf het zwemmenmin of meer aangeleerd.

De 4de heeft dus ook maar 7 zwemlessen gehad voor hij af mocht zwemmen. De een na jongste is begonnen met 7 1/2 jaar en gaat ook lekker snel. Ze zijn dan ook een stuk sterker endie kracht heb je voor goed zwemmen eignelijk ook nodig.

Wij zwemmen met Wessel al vanaf dat hij 6 maanden is.

Nu zit hij in een rakker groep. Die bereid ze voor op de zwemles voor A

Ze leren hier drijven en de arm en beenslag. Wat ons gisteren verteld is dat je pas met de diploma A groep mag beginnen als ze 10 sec alleen kunnen drijven op hun rug en buik.

De aandacht moet er ook zijn. Dus als ze te jong zijn lukt dat niet.





Dus 3 jaar vind ik wel erg jong :o



groet anita

@wesselsem wrote:

Wij zwemmen met Wessel al vanaf dat hij 6 maanden is.

Nu zit hij in een rakker groep. Die bereid ze voor op de zwemles voor A

Ze leren hier drijven en de arm en beenslag. Wat ons gisteren verteld is dat je pas met de diploma A groep mag beginnen als ze 10 sec alleen kunnen drijven op hun rug en buik.

De aandacht moet er ook zijn. Dus als ze te jong zijn lukt dat niet.





Dus 3 jaar vind ik wel erg jong :o



groet anita




3 Jaar is ook jong, daarom heeft het hier ook in de krant gestaan. Anne zit nu in een vergelijkbare groep als Wessel denk ik, wel nog met kurkjes. Ze krijgt de schoolslag en rugslag geleerd, komen in kontact met de mat waar ze bij A onderdoor moeten zwemmen, springen in het water, leren duikhouding en leren steeds langer hun gezichten in het water te houden oa.

Hier zwemmen ze ook vanaf 5 jaar.

bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat ik hem in het voorjaar ga opgeven, de wachtlijst is anderhalf jaar :shock:



dan wil ik met Teun de ‘snelcursus’ gaan doen, als hij 5 is denk ik. Je hebt dan diplomagarantie binnen 6 maanden. Zo niet, dan betaald het zwembad de rest.



ben benieuwd…als het aan Teun ligt dan haalde hij liever gister z’n diploma. Hij wil heel graag naar de waterscouting, waar z’n grote neef ook op zit. Maar ja, daar moet je eerst een zwemdiploma voor hebben :wink: wel een goede stimulans denk ik