zwemles... kansloos verhaal?

Mijn Bas is begonnen met zwemmen toen hij 12 weken was, met mij. Ik dacht dan fietsen we er zo doorheen. Peuterzwemmen alles gehad, maar hij heeft vorige week EINDELIJK zijn A gehaald. Tjonge, wat een gebed zonder eind. En dan heb ik nog niks te klagen want zijn vader ging meestal met hem (of z’n vriendin) want ik was aan t werk. Nu doorjakkeren voor B. (twee keer half uur les op do en vrij) Ondertussen zit hij wel op voetbal, duurde me te lang!

@Christine wrote:

Mijn Bas is begonnen met zwemmen toen hij 12 weken was, met mij. Ik dacht dan fietsen we er zo doorheen. Peuterzwemmen alles gehad, maar hij heeft vorige week EINDELIJK zijn A gehaald. Tjonge, wat een gebed zonder eind. En dan heb ik nog niks te klagen want zijn vader ging meestal met hem (of z’n vriendin) want ik was aan t werk. Nu doorjakkeren voor B. (twee keer half uur les op do en vrij) Ondertussen zit hij wel op voetbal, duurde me te lang!




Dat is toch kei netjes…goed gedaan hoor (meeste kinderen halen hun 1e diploma na hun 7e)

Robyn (8 jaar inmiddels) mag zondag na bijna 2 jaar zwemlessen ook eindelijk afzwemmen voor haar A-diploma… :wall:

Oh werkelijk?! Jeetje… Ik dacht dat we superlaat waren… :oops:

@Christine wrote:

Oh werkelijk?! Jeetje… Ik dacht dat we superlaat waren… :oops:




Anne is ook via babyzwemmen doorgegaan en had a en b voor ze 6 jaar was (hopenlijk 10 december haar c)…MAAR…kracht is bij die jonge kinderen nog moeilijk, daarnaast is het ‘vastgesteld’ dat kinderen ongeveer 1.5-2 jaar zwemles nodig hebben (ligt aan de uren les) om een A diploma te halen. Meeste kinderen beginnen als ze ongeveer 5 of 6 jaar zijn en tel daar de 1.5-2 jaar bij op.



Dus je zoontje heeft het gewoon netjes gedaan :wink:

Super laat? Ben je mal? Ik ken kinderen die de tien al ruimschoots gepasseerd zijn, en nog steeds geen zwemdiploma hebben… Of omdat ze het simpelweg niet kunnen, of omdat ze nooit zwemles hebben gehad, of weet ik het wat voor reden…

Ten eerste denk ik toch dat veel kinderen te jong op zwemles worden gedaan.

Toen bijna de hele klas van mijn zoon op zwemles zat en hij nog niet, dacht ik ook: ik mag wel opschieten. In groep 3 heeft hij schoolzwemmen gehad en aan het einde van dat schooljaar kreeg ik een aanbieding voor een zomer cursus, 5 dg per week 1 uur zwemles.

Dit hebben we gedaan en hij is na een week gelijkk een groep verder gegaan. De laatste week van de zomercursus ook weer een week lang gelest en … hij heeft zijn A-diploma gehaald!

Veel kinderen van zijn klas/leeftijd zijn nog steeds aan het lessen voor hun A-diploma en we zijn al ruim een half jaar verder.



Ik denk dat vaker en langer zwemlessen beter werkt dan maar een half uurtje per week. Als je de mogelijkheid hebt om je kind vaker en langer een zwemles te laten volgen zou ik dat zeker aanraden!!

S.tein is met 5 jaar precies (in mei 2010 ) op zwemles gegaan en heeft in november 2011 zijn diploma gehaald. Wel is hij heel vaak niet geweest (13 keer).



Wel denk ik dat B lastig gaat worden want meneer heeft in zijn hoofd gezet dat hij duiken eng vind :doh: :wall:

Ik kreeg de tip van een moeder op zwemles om mijn dochter een heel mooi cadeau (in haar geval wilde ze het zwembad van playmobile) te beloven. Dat idee stond me eerst tegen…maar toen zei de moeder iets waarmee ze wel een punt had: ik ga liever niet naar mijn werk, en als er geen loon(beloning) tegenover staat dan ga ik niet meer/doe ik niet meer mijn best.



Werkte als een tierelier…koste wel een hoop geld…maar dat stond niet in verhouding tot het geld dat al die lessen ons kostten.