zwemles grrr (update!!)

Ik heb hem na 5 lessen maar van zwemles afgehaald…(volgens mij heb ik niet eens echt keurig afgezegd… baby kwam tussendoor… :oops: ) hij vond het niet leuk, vooral eng en het kwam mij ook niet meer zo goed uit, schooltijden, baby, zwembad te ver.

Hij is nu bijna 6, misschien wacht ik wel tot de middelste ook oud genoeg is om te gaan zwemlessen, dan kunnen ze samen gaan… Dan zijn ze 6,5 en 4 jaar…

Ze zullen ons toch al wel vergeten zijn in het zwembad?? :shifty:

Wij zwemmen toch nooit en we wonen ook niet in de buurt van water. Komt allemaal nog wel…

Zaterdag mag ze afzwemmen!!!

Ze wilden haar eerst een certificaat gaan geven ipv afzwemmen, maar dat leek mij geen goed idee en de zwemjuf achteraf ook niet.

Elk kind krijgt een diploma dus zij ook hoor.

Maar hehe.

En dan nog B :roll:

heeeeeeeej anna sofie !!!

wat goed meid !!!

heeeel veel plezier met afwemeen

en dan lekker voor B

goed van jou zeg !!!

Volgende week dus?

Geweldig!!!

Goed zo anna sofie!

Geweldig!

Hoe is het gegaan met afzwemmen?

Ik heb zelf ook zwemles gegeven en het is niet dat kleine of jongere kinderen de kracht missen voor de beenslag en armslag ( als ik jullie goed begrijp), maar er zijn kinderen van 4 die echt nog niet toe zijn om iets te leren, ze willen dan alleen nog maar spelen. Meestal komt dat pas rond de 5 jaar.

Maar het eerste groepje is vooral het spelenderwijs watervrij maken en daarna drijven. En daarna komt pas de beenslag te pas, en daarna de armslag. Dus dan hebben ze toch nog tijd genoeg.

Mijn zoon van 5 zit nu ruim een jaar op zwemles, ruim na de vakantie mag hij op voor zijn A diploma. Laatst hoorde ik van iemand dat de meeste kinderen onder de 5 de motorische vaardigheden nog niet hebben om goed te leren zwemmen en dat het daarom gemiddeld veel langer duurt voordat zij hun diploma behalen. Vanaf 5-6 jaar zou beter voor het kind zijn. Als ik dat eerder had geweten, dan had ik hem wat later naar zwemmen gebracht. Dat zou voor hem veel frustratie hebben gescheeld!