zwemles en eten

7 januari van het nieuwe jaar gaat tigo beginnen met zwemles… Heel leuk, en hij heeft er superveel zin in…

Maar die zwemtijden zijn iedere maandag van 16.45 tot 17.30uur. Precies rond etens tijd…

Moet ik dan heel vroeg gaan eten, en hem met een volle maag laten zwemmen, of iets lichts van te voren, en na het zwemmen nog een hele maaltijd??? Voordat we thuis zijn is het zeker 18.00uur, dan nog eten (koken zit er qua tijd al niet meer in) kan ie daarna meteen naar bed. Is ook niet echt leuk en handig…



Hoe doen jullie dat???

Hallo,



Ik zou hem voor het zwemmen bijvoorbeeld een cracker of een bakje vla o.i.d geven.

Wellicht kun je in het voren koken, dat je dat 's maandags op kunt warmen? dan kan hij ook direct om 18.00 uur eten als hij thuis komt?



Succes!

Ik dit geval zou ik op de zwemdag 's middags warm eten en dan bij thuiskomst een boterhammetje, zo voorkom je dat hij met een volle maag zwemt en ook dat je nog laat in de keuken staat!

@mamy wrote:

Ik dit geval zou ik op de zwemdag 's middags warm eten en dan bij thuiskomst een boterhammetje, zo voorkom je dat hij met een volle maag zwemt en ook dat je nog laat in de keuken staat!




Smiddags eten is geen optie want dan zit ie op school… :slight_smile: Tussen de middag blijf ie over, en ik denk dat zijn overblijf juffen niet blij zijn als hij hun een bak spagetti geeft met de vraag of dat ff in de magnetron mag :wink:



Wat manuela zegt is denk ik idd het ideaalst… Iets lichts voor we gaan en na het zwemmen iets opwaremen

En van te voren iets koken wat je makkelijk kunt opwarmen? Wij hebben hier een jaar lang standaard elke dinsdag stamppot gegeten en donderdags iets anders wat makkelijk op te warmen was. We zaten met hetzelfde probleem en dat 2x in de week :mrgreen: Yoni kreeg dan een banaan ofzo voor het zwemmen en daarna aten we nog warm.



Tegenwoordig zwemt ze maandags van 17.30 tot 18.30. Ook zo’n leuke tijd. Wij eten nu tussen de middag warm. Dat kan hier. Niet ideaal, want als ik werk krijg ik óf geen warm eten óf heel erg laat. Maar ja.

Ik zou ook lekker alvast op de zondag iets klaarmaken (lasagne, ovenschotel, nasi, bami, stampot) iets dat je makkelijk zo weer opwarmt op maandag, en iets voor het zwemmen geven, banaantje, crackertje met kaas oid…

Ik denk ook dat ik voor de optie: iets opwarmen zou gaan.

Of je eet op die dagen brood en soep.

wij eten op donderdag altijd maccaroni of patat want dan zijn we ook na 18 uur thuis van het zwemmen het is dna eten en naar bed,voor het zwemmen en liga ofzo.

16.45 tot 17.30 zijn nog vrij ideale tijden voor wat je misschien in de toekomst nog te wachten staat als ze gaan sporten. Een keer in de week kun je nog gemakkleijk oplossen met een pan nasi of macaronie van te voren maken en die opwarmen. Hier hebben we inmiddels 5 avonden per week met sportactiviteiten te maken en is de laatste pas om kwart over acht klaar. Avond eten is hier dus een dagelijks terugkerende rampgebeuren waarvan ik met steeds weer af moet vragen van wanneer kan ik het maken en wanneer is er voor wie tijd om het op te eten.

Samen met zijn allen gezellig aan tafel is hier dus meer uitzondering dan regel. De meeste avonden eten we in 3 etappes want tegen de tijd dat de laatste eet moeten de jongsten al lang op bed liggen.

@baukje wrote:

16.45 tot 17.30 zijn nog vrij ideale tijden voor wat je misschien in de toekomst nog te wachten staat als ze gaan sporten.




Ik wou het niet zeggen :mrgreen: klinkt gelijk zo ontmoedigend. Maar het is hier soms ook een komen en gaan en dan heb ik maar 2 kinderen waarvan 1 nog maar 2. Maar ja, een mama die onregelmatig werkt en een papa die ook 2 x in de week sport. 't Is hier soms een geschuif en geregel om iedereen nog eten te laten krijgen :roll:

Hier dus 7 van de 8 gezinsleden die fanatiek hardlopen, man die pas of om zeven uur of om 10 uur 's avonds thuis is. En dan zijn we op dit moment gelukkig een jaartje zwemles vrij. Maar volgend jaar komt dat er ook weer even bij.

Maar nog een paar dagen en dan hebben we 2 weken vakantie. Het sporten gaat gewoon door (zelfs op de feestdagen; kerstcross met kerstmis, oudjaarsloop met oudjaar) maar dan kunnen we tussen de middag warm eten als het beter uitkomt.

Ach ik denk ook dat als je je er niet druk overmaakt dan loopt het allemaal wel goed.

Ik probeer het altijd een positieve wening te geven. Donderdag avond is het hier een rampen avond. Dan moeten er 3 kinderen op drei verschillende locaties trainen. Ben dan van half 5 tot kwart over acht continu in de weer met brengen en halen. De eerste breng en haal route doe ik dan meestal hardlopend naast de fiets van de kinderen dan heb ik zelf mijn 14 km hardlopen erop zitten. Daarna een fiets training van nog een 24 km.

Maar ik vind het wel jammer hoor dat we nauwelijks gezamelijk kunnen eten.

De zomer periode is wat gemakkelijker, dan kunnen de oudste kinderen alleen naar hun bestemming.