Als er al een topic over is, hoor ik graag hoe ik dat dan makkelijker kan opzoeken :mrgreen:
Ik heb een constant terugkerend probleem met shirts van vriendlief. Hij zweet flink, dus shirts/overhemden hebben altijd vlekken in de oksels etc.
Zeker als ie is wezen sporten :shifty: dan is zn hele shirt nat…
Nu laat ik em zoiezo zn sportshirts (gewoon katoenen witte) al gelijk in de wasbak uitspoelen met wat vanish zodat iig de eerste geur/lucht eruit is, want tja, de wasmachine draait pas als de trommel (nagenoeg) vol is.
Heeft iemand tips hoe ik EN die gele vlekken eruit krijg (uit zn witte shirts, helaas ook overhemden)
EN de geur die gewoon in zn kleding blijft zitten.
Het is uiteraard niet zo dat hij en zn kleding altijd naar zweet stinken, maar gewoon minder fris als anders. Als het aan 't rekje hangt om te drogen, ruik je een mengeling van lekker frisse wasmiddel-geur, en zweet…
:roll:
Iemand?
Misschien voorwassen met een neutraliserend middel zoals azijn, en dan met de gewone was mee?
Geen witte sporttruitjes gebruiken.
Mijn man had ook 1, na een tijdje kwamen hier indd ook gele vlekken in. Maar volgens mij krijg je dit echt niet meer eruit.
Je zou de truitjes in een donkere kleur kunnen verven eventueel ?
Qua geur in azijn laten weken of tomatensap, daarmee gaat de geur weg.
De vlekken zelf eventueel in de zon of in een bleeksopje zetten als het wit spul is.
Die gele vlekken krijg je er gewoon niet meer uit, heb ook al alles geprobeerd.
Maar die zweetlucht kun je wel voorkomen door een goede anti transpirant te gebruiken. Er zijn van die sprays die je kunt opspuiten en die zo’n 4 tot 5 dagen werken.
Bijvoorbeeld syneo 5 :thumbup:
Hier vanalles geprobeerd tegen de zweetlucht, maar echt niets helpt.
Gewoon niet al te dure kleding kopen, en regelmatig nieuwe aandoen.
De gele vlekken krijg ik er gewoon uit door de plekken in te smeren met ossegal voordat het de machine in gaat.
@Zeemeermin wrote:
Hihi, tomatensap daar was je nou ook niet je witte shirt mee lijkt me :mrgreen: ! Die syneo 5 gebruikt mijn man ook, super spul!
Nee, weken alleen en dan wassen, echt!
Nee, vlekken blijven alleen maar hangen als je het in laat drogen.
Water in de emmer, tomatensap, een nachtje laten staan en dan nat in de wasmachine
Bedankt voor de reacties tot nu toe Ga binnenkort es wat van jullie tips proberen!
Waar kun je syneo 5 kopen?
En waar kun je ossegal kopen? Zie dat vaker voorbij komen, dat je daar echt eigenlijk alles mee schoon kan krijgen, dus wil het wel eens aanschaffen :mrgreen:
odorex!! dat spulletje wat je op moet doen na douchen en voor het slapen gaan!
ik zweet altijd veel en gaat stinken als het in je keding zit
nu ik die odorex gebruik zweet ik niet meer :thumbup:
Vroeger had je waarschijnlijk niet zo’n last van zweetplekken. Maar als je in de pubertijd zit krijg je het soms steeds meer!
De meeste meisjes proberen allerlei deodorants met heerlijke geurtjes. Ze helpen meestal maar even en je zweetplekken gaan er vaak niet van weg! Zelf had ik er ook wel last van. Al waren het meestal niet zulke grote vlekken, toch vond ik het vreselijk. Daar heb ik nu dus iets op gevonden: Odorex extra dry. Het is heel goedkoop en je doet er ontzettend lang mee! Odorex Extra Dry kost bij de drogist zo’n 2,10 euro.
Hoe werkt het?
Voor het naar bed gaan moet je je oksels goed wassen met zeep. Droog ze daarna af, doe dan wat Odorex Extra Dry op een watje en dep het op je oksels (niet wrijven) en laat dat goed drogen. ’s Morgens de oksels opnieuw wassen en contact met kleding (direct na aanbrengen) verkomen. Herhaal de behandeling 2 à 3 keer per week, afhankelijk van het weer, of als je voelt dat je oksels plakken, dan is het verstandig om het nog een keer te doen. Als je je net geschoren hebt, is het niet verstandig om Odorex op te doen, dat irriteert namelijk.
Voor de vlekken heb ik geen tip, maar voor de geur wel.
Je hebt van HG zo’n poeder die je bij je wasmiddel kunt gooien tegen de vieze geurtjes in sportkleding.
Mijn man is hovenier en werkt zich letterlijk in het zweet. Ik kreeg de luchten ook niet meer uit de shirts.
Maar nu ik dit er bij gebruik is de vieze lucht eruit. Ik vind het super spul.
Er bestaan ook pads die je onder je oksel kunt doen, om te voorkomen dat je natte plekken in je shirt krijgt.
Verkrijgbaar bij de drogist.
:mrgreen:
Maar vraag me af of dit echt een oplossing is, voor je probleem
Ze zeggen (ik heb het nog niet geprobeerd) dat glansspoelmiddel voor de vaatwasser die gele vlekken (vaak mix deo en zweet) eruit krijgen. Hier ben ik voor manlief overgegaan op niet te dure shirts en ook onder zijn overhemden draagt hij altijd zomer en winter witte shirts, en vaker vervangen. Hij kan niet tegen heel veel soorten deo en ook de langwerkende varianten gaan helaas niet goed. Ik merk het zelfs aan het beddegoed, vooral de kussensloop dus onder het gewone kussensloop zit bij ons nu een witte. Deze zorgen ervoor dat onze kussens langer mooi blijven en omdat het zulke goedkope slopen zijn kan ik ze ook regelmatig vernieuwen.
@Noekie wrote:
Waar kun je syneo 5 kopen?
En waar kun je ossegal kopen? Zie dat vaker voorbij komen, dat je daar echt eigenlijk alles mee schoon kan krijgen, dus wil het wel eens aanschaffen :mrgreen:
Kruidvat en kruidvat :mrgreen:
@Judith75 wrote:
@Noekie wrote:Waar kun je syneo 5 kopen?
Kruidvat en kruidvat :mrgreen:
Tnx! Morgen eens bij de kruidvat langs dan, moet nu naar mn werk

Ik had vroeger ook vaak last van natte plekken van het zweten en inderdaad ook die bekende gele plekken bij witte kleding. Ik heb toen na veel geprobeerd te hebben ook de odorex gebruikt die in dit topic al eerder werd genoemd en dat werkte echt heel erg goed! Geen zweetplekken meer. (maar inderdaad niet gebruiken kort na het ontharen, irriteert vreselijk!)
Voor de gele vlekken (en alle andere vlekken) is er maar 1 ding wat goed werkt naar mijn idee: Ossegal.
En dan wel de stick (dus echt gewoon zeep, niet die vloeibare voor in de wasmachine, die vind ik prut). Vlek goed natmaken en goed met stick wrijven over vlek, niet te snel stoppen.
Succes!
Hihi, tomatensap daar was je nou ook niet je witte shirt mee lijkt me :mrgreen: ! Die syneo 5 gebruikt mijn man ook, super spul!
En met weken krijg je geen rode vlekken op een wit shirt Melanie?