Zwarte vlekken voor ogen en ineens opgezwollen handen

Wie o wie heeft dit meegemaakt?

Mijn zus is nu 31 weken zwanger van haar eerste kindje. Tot nu toe echt alles helemaal super, totdat ze vanochtend ineens, zwarte vlekken voor haar ogen kreeg en haar handen ineens 2 x zo dik werden. Ze is naar haar gynaecoloog geweest die heeft alle testen gedaan en een echo gemaakt en niets aan de hand. Maar toch heb ik zo’n naar gevoel erbij. Heeft iemand dit eerder gehad?

mijn zus is eindelijk na 10 jaar proberen zwanger geraakt na ivf even ter info

Thanks alvast ze is nu thuis en het gaat ondertussen weer goed, maar het zou fijn zijn als iemand wat info heeft.

ik had dat later in de eerste zwangerschap ook,

hoe is haar bloeddruk? het is niet ongebruikelijk hoor vocht vast houden, de zwarte vlekken kan zowel hoge als lage bloeddruk zijn, en ook vena cava syndroom ( ook niet gevaarlijk…komt door de druk van je baarmoeder op een groot bloedvat dat door de buik loopt, ik krijg er last van als ik lig op mn rug)

als ze ineens sterretjes ziet, of pijn in haar buik zou krijgen meteen aan de bel trekken…

maar als de gyn nu geen rare dingen kon vinden je nog niet te druk maken hoor

Jeetje Laura das wel even schrikken

Kan me voorstellen dat jeje er zorgen om maakt, vooral ook omdat je zus er zolang over heeft gedaan om zwanger te worden

Ze zag dus ook sterretjes :shock: ik dacht gelijk aan zwangerschapsvergiftiging, maar dat bleek het niet te zijn. Gelukkig heeft de gynaecoloog haar onderzocht, maar toch ben ik benieuwd naar mensen die dit ook hebben gehad.

Hoi,

Ik heb het ook gehad maar toen had ik HELLP syndroom. Maar als jouw zus is nagekeken in het ziekenhuis door een gyn dan zou het wel iets anders zijn.

Hopen dat ze het niet meer krijgt!