Zwart/witte stof in de zomer

Hi allemaal,

Op 19 juni verwachten wij ons eerste kindje, een jongetje!
Ontzettend blij en al druk in de weer voor onze kleine man! Kamertje is al binnen en al redelijk wat accessoires etc in huis gehaald.

Wat ik me afvroeg. Zijn zwarte hoeslakentjes/lakentjes/kleding etc nu “slechter” dan witte in de zomer? Of juist niet?

Op verschillende websites zeggen ze steeds wat anders over de combinatie wit/zwart/zon/warmte.
Sommige zeggen dat zwart juist beter is omdat het de lichaamstemperatuur “vrij” kan laten in tegenstelling tot wit. En anderen zeggen juist dat wit beter is omdat die de warmte stralingen tegenhoudt.
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!

Ik hoop dat iedereen gezond is en ondanks het coronavirus kan genieten van de zwangerschap.
Hoe gaan jullie hiermee om?

Veel liefs,

Hee hoi aanstaande mama!
Wat leuk dat jullie je een kleine jongen krijgen! :slight_smile: gefeliciteerd!

Ik zou voor in de zomer lekker voor wit gaan, of in ieder geval geen zwart… (mijn mening) ik denk dat zwart behoorlijk veel warmte vasthoud, dat weet je ook van jezelf als je zwart aan hebt en in de zon zit :face_with_hand_over_mouth:
Ik zou gaan voor zachte/lichte kleuren… taupé of beige of zachtgrijs… in ieder geval geen zwart of andere donkere kleuren… het is een zomer kindje dus laat het lekker opvrolijken door zomer kleuren!

En corona en de zwangerschap… tja het is gek en raar hoe alles nu anders loopt maar het is niet anders, zit thuis en kom niet verder dan de tuin & stiekem geen kraambezoek is geen straf… straks alle tijd met ons kindje en mijn man.
Ben zelf 4 april uitgerekend van onze eerste kindje, een zoontje :blue_heart:
Probeer jij lekker te genieten en wie weet is dan de corona gekte weer voorbij :raised_hands:t3: en succes met shoppen voor de baby dingentjes! Liefs! :cherry_blossom:

Hoi hoi andere mama to be!

Aaah 4 april gaat al opschieten! Spannend! Leuk ook een jongen!

Jaaa qua kleding kiezen we sowieso niet voor zwart hoor, maar we hebben een zwart met taupe kinderwagen. En we waren nu aan het kijken voor zwarte hoeslakentjes erbij. En toen bedacht ik me ineens dat dat misschien wel heel warm is. Dus vandaar mijn vraag. Ben benieuwd of andere mama’s daar misschien ervaring mee hebben.
Altijd fijn om meerdere ervaringen te lezen.

Dankjewel iig voor je antwoord! :blush:

Succes met de laatste loodjes en geniet van je kraamtijd :smiling_face_with_three_hearts::heart: