zwangerschapsyoga

Ik heb een vraag over zwangerschapyoga.

Toen ik ontdekte dat ik zwanger was, kreeg ik het spaansbenauwd bij de gedachte dat ik weer moest gaan bevallen.

Nu wil ik me deze ronde graag goed voorbereiden en ik denk dat als ik wat meer ontspannen mijn bevalling inga en leer hoe ik me moet ontspannen tijdens de bevalling (met name tijdens het persen) het me beter af zal gaan dan vorige keer.

Bij de vorige zwangerschap heb ik zwangerschapsgym gedaan, maar dat was niet meer dan theorie en een beetje matig bewegen dus echt spectaculair vond ik dat niet. Nu zag ik een advertentie van zwangerschapsyoga en ik vraag me af of dat iets zou zijn?

Wie heeft ook zwangerschapsyoga gedaan of doet het nu en wat kan ik ervan verwachten?

Ik heb me ook opgegeven voor zwangerschaps yoga.

Mede op aanraden van mijn vriendinnen en collega’s.

Ze hebben mij vertelt dat het je heel goed voorbereid op de bevalling en dat je het leert loslaten waardoor het allemaal makkelijker gaat.

Iedereen die ik erover sprak was positief. Dus ik ga het gewoon proberen. Al ben ik best een beetje bang dat het te zweverig voor mij is.

Groetjes van Aadje.

Ik heb ook zwangerschapsyoga gedaan, maar ik vond het maar niks.

We moesten steeds onze ogen dicht doen en dingen voor je zien, om te ontspannen.

Verder werd er veel gesproken over bevallingen.

Uiteindelijk heb ik er niet veel aangehad aangezien ik gelijk in een weeeenstorm terecht kwam.

Ik heb een korte cursus gedaan en me vooral bezig gehouden met de ademhalingsoefeningen. Die hebben me tijdens de bevalling zeker geholpen, dat J er niet echt uit wilde kon de yoga ook weinig aan veranderen. Bij elke cursus zullen er dingen zijn die je wel en niet aanspreken, pak eruit en neem mee waar je je goed bij voelt.

Ik heb de cursus samen bevallen gedaan.

Ik wads doodsbang voor de bevalling, en die vrouw heeft ervoor gezorgd dat het helemaal weg was.

Veel informatie krijg je, ook filmpjes laat ze zien !!

Ik was doodsbang voor de weeen, en die vielen mij dus reuze mee heb niet bij 1 wee gehad dat ik het moeilijk had.

Persweeen vond ik dus dan wel een ware hel !!

Vind het een Topcursus.

Yogo lijkt mij dus ook niets, en bij de cursus samen bevallen leer je ook te ontspannen !!

Ik heb yoga gedaan, en ik ben lyrisch! Ik had heel veel angsten vor de bevalling, dankzij de yoga niet meer, ik vertrouwde heel erg op mijn lichaam, erg prettig. Je leert heel erg je naar binnen te richten, te luisteren naar je lichaam, echt te voelen naar wat er gebeurt in je lichaam. Klinkt misschien wat zweverig, maar het is heerlijk. Heel erg ontspannend, heel erg je lijf laten spreken ipv je hoofd.

Tijdens de bevalling had ik ook een weeenstorm, maar ik kan niet beweren dat ik daarom niets aan de yoga heb gehad. Al was het maar het feit dat ik ‘open’ de bevalling in ging omdat ik niet meer bang was.

Buiten dat hadden we een erg leuk clubje, we hebben nog steeds contact :slight_smile: Ik vind yoga dus een echte aanrader!

thx voor jullie reacties meiden.

De weeen kon ik ook prima doorstaan, maar het persen vond ik ook drama. Alsof ik helemaal uit elkaar gerukt werd en had er geen invloed op.

Toen ik uitgeput dacht, nu trek ik het echt niet meer, ik ben er klaar mee, was ze er met 2 persweeen :roll:

Ik heb zo’n idee dat het ook heel erg aan ligt waar je yoga doet. Ik ga gewoon eens met de vk praten, die kent mijn verhaal en hopelijk ook de yoga hier, dus wie weet kan zij me vertellen of dit wel of niet zinvol is.

Hier iig ook een fan van zwangerschapsyoga! Ik heb bij Arwen heel veel gehad aan de ademhalingsoefeningen en de oefeningen/houdingen om de weeën op te vangen. Ook mijn partner vond het erg zinvol (er is een partneravond). Bij deze zwangerschap ben ik dus weer geweest. Sowieso is het een uurtje heerlijk ontspannen. DOEN!!!

Ik heb me voor zwangerschapsyoga EN samen bevallen opgegeven. Klinkt misschien btje dubbelop, maar wil graag weten wat me te wachten staat en is sowieso wel leuk om zwangere vrouwen uit mn buurt te leren kennen. Tis mn eerste bevalling en vind het stiekem ook wel btje eng…

bij de 1e was ik niet in de gelegenheid om een cursus of wat dan ook te doen. De bevalling ging niet van een leie dakje om medische redenen waardoor ik in paniek raakte, pijnstilling vroeg die verkeerd uitpakte en mezelf totaal niet meer in de hand had. Geen feest dus.

Ik zag dus enorm op tegen m’n 2e bevalling. En kon toen wel een avond vrij nemen voor een cursus.

va de 20e week ben ik begonnen met zw. schaps yoga. Ik heb er veel aan gehad. Naast het lekkere uurtje ontspannen iedere week. Leerde ik me bewust te worden van m’n ademhaling (we deden god zij dank geen puf oefeningen maar werkte meer aan ontspanning en concentratie)

Hier heb ik heel veel aan gehad tijdens de bevalling. Ik had eindelijk controle over m’n adem en kon weer tussendoor ontspannen.

Nou ligt het geloof ik ook wel heel erg aan de manier van les geven. Je moet de juiste docent treffen. Maar ik ga er deze x weer voor.

succes alexandra