Hoi meiden,
Mijn leidinggevende geeft aan dat mijn uren voor 70% vervangen mogen worden tijdens mijn verlof…en dat mijn werkgever ook niet al mijn uren vergoed krijgen.
terwijl ik in alle zwangerschapsboeken lees ( ) dat je gewoon voor 100% vervangen kan worden omdat je werkgever hier geld voor krijgt.
Weten jullie hoe dit zit? Zijn inmiddels de regels veranderd?
Hoe zit dit bij jullie?
:eh: Volgens mij is het nog altijd zo, dat je werkgever tijdens je zwangerschapsverlof gewoon 100% van het UWV vergoed krijgt en hij dus volgens mij, ook gewoon iemand voor hetzelfde aantal uren kan inzetten om jou te vervangen. Als hij dat niet wil, is dat natuurlijk zijn zaak (maar absoluut niet iets waar jij je druk om moet gaan lopen maken, want jij krijgt hoe dan ook 100% van je salaris tijdens je zwangerschapsverlof).
Ik kreeg een brief van UWV thuis dat mijn werkgever gewoon een dagloon vergoed krijgt. Dat bedrag is gewoon 100% zover ik weet, anders krijg ik te weinig salaris
Ik krijg gewoon mijn salaris, daar maak ik mij zeker niet druk om hoor!
Wij werken echter met zo’n kleine formatie en er is al zo’n onderbezetting dat ik het niet fair vindt als niet alle uren ingezet worden maar zij wel een volledige vergoeding krijgen. Mijn directe collega wordt daar toch de dupe van!
Het is wel zo dat het uwv een maximum dagloon aanhoudt, zit je daarboven dan wordt de rest dus niet vergoed. Ik weet zo niet hoe hoog dat is (maar google is your friend ) maar da’s de enige reden die ik kan verzinnen waarom ze misschien niet alles vergoed krijgen :think:
Klopt inderdaad Emmeken: je werkgever krijgt een maximale vergoeding maar als zwangere krijg je altijd gewoon je hele salaris. Volgens mij moet je echt wel een flinke managersfunctie hebben wil je daar bovenuit komen…
dus pech voor het bedrijf als een manager zwanger wordt, maar als zwangere heb je daar zelf geen last van…dus ook geen schuldgevoel laten aanpraten!
Nou, ik heb even gegoogled, maar daar kom ik echt niet aan hoor per dag
:?
Volgens mij kunnen dus al mijn uren gewoon ingezet worden/vervangen worden!!!
Ik ga toch nog eens even mijn leidinggevende vragen hoe dit nou zit.
Dank!
Mijn uren zijn ook niet opgevangen. Heel lullig voor mijn collega maar het bedrijf hoeft zo niet iemand tijdelijk in te huren en kost ik hen niets die 16 weken ;). Niet fair maar zo werkt het helaas (en al helemaal nu ze allemaal op de centjes letten).
Hier staat alles wat je wilt weten denk ik :mrgreen:
@~Claudia28~ wrote:
Hier staat alles wat je wilt weten denk ik :mrgreen:
http://www.arbeidsrechter.nl/h/h7zw.htm
Volgens mij ging het TS niet om haar eigen rechten, maar om wat er voor vervanging van haar uren wordt geregeld door haar WG.
@ICL wrote:
@~Claudia28~ wrote:En daar wordt dus vermeld dat de tsser recht heeft 100% vergoeding van haar werkgever, of 70% van haar werkgever en 30% aanvullend door het uwvHier staat alles wat je wilt weten denk ik :mrgreen:
Volgens mij ging het TS niet om haar eigen rechten, maar om wat er voor vervanging van haar uren wordt geregeld door haar WG.
@~Claudia28~ wrote:
@ICL wrote:@~Claudia28~ wrote:En daar wordt dus vermeld dat de tsser recht heeft 100% vergoeding van haar werkgever, of 70% van haar werkgever en 30% aanvullend door het uwvHier staat alles wat je wilt weten denk ik :mrgreen:
Maar dat wist ze al
@~Claudia28~ wrote:
@ICL wrote:@~Claudia28~ wrote:En daar wordt dus vermeld dat de tsser recht heeft 100% vergoeding van haar werkgever, of 70% van haar werkgever en 30% aanvullend door het uwvHier staat alles wat je wilt weten denk ik :mrgreen:
Het gaat er juist om dat TS graag ziet dat haar functie voor 100% vervangen wordt, omdat ze door haar zwangerschap haar collega’s geen zwaardere functie wil geven door de hoeveelheid werk.
Maar werkgever zegt dat ze maar 70% krijgen van UWV en dus geen vervangende medewerker voor 100% kunnen inhuren.
woeps…dan heb ik het helemaal verkeerd geinterperteerd :shifty: :shifty: :oops:
Bedankt voor je link Claudia, wel leuk om even door te lezen. Maar het gaat inderdaad om wat Romi schrijft.
Ik heb nog geen reactie van mijn leidinggevende.
Ik ben benieuwd wat zij gaat zeggen!