Zwangerschapsverschijnselen??

Hallo allemaal,

Zoals jullie kunnen lezen wil ik wat weten over zwangerschapsverschijnselen.

Heb vandaag terugplaatsing gehad (IVF) , nou was mijn vraag vanaf wanneer je al last kunt krijgen (als alles goed gaat) van zwangerschapsverschijnselen.

En dat je eigenlijk het gevoel had dat het goed zat.

Laat het me even weten.

Groetjes Manon

Manon wat super om te lezen dat jullie een TP hebben gehad! :mrgreen: :thumbup: Ik ben niet zo mega actief op het IVF topic omdat we dus nog niet bezig zijn vandaar maar je leest het al ik volg het wel redelijk.

En dan je vraag…zwangerschapskwaaltjes. Vanaf de innestelling kun je kwaaltjes krijgen. Dit is meestal niet gelijk na de terugplaatsing maar een aantal dagen daarna. Hoeveel dagen weet niemand precies aangezien het nogal kan wisselen. Niet iedere embryo zal uberhaupt innestellen (dat is het worst case scenario min of meer) en andere emmies doen er soms wel een dag of 5 over iets wat deels ook afhankelijk is van de kwaliteit van de embryo. In een van mijn eerste columns staat een serie plaatjes wat er na de bevruchting zo ongeveer gebeurd. De ene krijgt een terugplaatsing van een zgn morula (embryo waarbij de delende cellen al uit hun ‘schilletje’ zijn geknapt) een ander van een embryo met bv 6 cellen. De tijd die tussen de verschillende stadia zit is niet standaard helaas. Het enige wat je kunt doen is wachten…vreselijk ellendig en sterker nog verschillende ‘typische’ zwangerschapskwaaltjes kunnen zelfs veroorzaakt worden door ondersteunende medicatie. Ik weet niet of jij Pregnyl als onderhoudsdosering spuit of dat je Progestan moet inbrengen maar beide kunnen kwaaltjes veroorzaken. Mede daarom een extra reden waarom er geen peil te trekken is op die dingen. Of ze komen van een mogelijke zwangerschap of ze komen door de medicijnen. Zet streepjes op je kalender, houd in je agenda je kwaaltjes bij en op de datum dat je mag testen zul je het helaas pas weten. Heel veel succes met de wachtweken!! :thumbup: