Zwangerschapsverlof en KDV/BSO

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik moet nog even bellen of het überhaupt mogelijk is, want misschien krijg ik wel een dikke nee te horen…

Maar ik heb dus de neiging om de BSO voor Robin tijdelijk stop te gaan zetten, of te gaan minderen.

Vandaag is hij voor het eerst naar school gegaan, en normaal gesproken zou hij dan om 15.30 als de school uit is opgehaald worden voor naschoolse opvang.

Ik werk normaal tot 18.00, dus Tristan haalt hem dan om 16.30 op na zijn werk.

Hij is daar dus een uurtje.

Verder gaat hij op woensdag om de week, vanaf 12.30 ook tot 16.30.

Ik werk alleen de even weken op woensdag.

Nu zit ik dus thuis ivm mijn zwangerschapsverlof.

Robin vind het leuk op de BSO, dus voor de woensdagmiddag om de week mag hij daar van mij best blijven spelen als hij dat leuk vind.

Maar die maandag, dat uurtje naschoolse opvang, ik kan hem gewoon zelf op gaan halen. Vind dat nou niet echt nuttig.

Tristan heeft zoiets, laat hem lekker gaan, ik haal hem wel op, kun jij lekker uitrusten.

Heel lief, maar dat kan ik de hele dag al.

Vind het zo’n vreemd idee dat hij 3 minuten verder op school zit, ik best even een wandelingetje kan maken, maar dat hij voor een uur meegenomen word.

Nu ben ik dus bang dat het niet stopgezet kan worden tijdelijk.

Wel dat je gewoon afspreekt dat ze hem voor een bepaalde periode niet meer ophalen, maar dat je wel moet blijven betalen dus.

En dat vind Tristan ook weer zonde…

Ik heb zoiets van, het zij zo, dat geld zijn we toch kwijt, ik haal hem liever zelf op.

Ook als straks de baby er is, ben ik nog 12 weken thuis, ik kan dan lekker gaan wandelen met beeb, en ondertussen Robin ophalen.

Maar hoe hebben jullie dat gedaan?

De meeste mensen verklaren me dus voor gek, en vinden dat ik die rust moet pakken/nemen.

Ik vind het dus onzin Robin daarheen te laten gaan, terwijl ik hem zélf kan gaan halen.

Oja, school is dus een wandeling van 3 á 4 minuten van ons huis.

De BSO is 5 minuten lopen.

Het is dus niet zo dat ik zwanger en wel (en straks bevallen en wel), aan de andere kant van de stad moet zijn ofzo.

Als ze pauze hebben en ze zijn buiten aan het spelen kan ik ze vanuit de achtertuin horen als de wind gunstig staat…

Ik denk dat je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Lastig antwoord he, heb je niks aan :angel: Ik zou wel zeg maar de “achterdeur” openhouden dat mocht jij de rust in de komende periode toch willen hebben, dat Robin dan naar de BSO kan.

ze zullen het idd niet stop zetten,a ls jij besluit hem tijdelijk niet te brengen

zet je het stop, kom je weer op de wachtlijst te staan en dan is het maar afwachten of er tegen die tijd weer plek voor hem is.

als hij zich rpima vermaakt, zou ik hem laten gaan

hij blijft dan in het ritme van school en bso

anders moet hij daar straks weer aan wennen

en kan hij het gevoel krijgen van nu de baby er is moet ik ineens weer weg

Heb net gebeld, en ik moest morgen terugbellen want ze kon me er niets over vertellen.

Morgen was er iemand die daar meer over wist.

Maar ze dacht dat het waarschijnlijk alleen kon als die plek opgevuld kon worden tijdelijk door een ander kindje.

Zij willen hun geld natuurlijk ook…

En dan ben ik die ‘achterdeur’ dus kwijt…

Hmm lastig.

En anders gewoon betalen en elke week maar afbellen.

Heb ik voor vandaag ook gedaan, zeker omdat dit zijn eerste dag in een nieuwe klas is.

@Anneke wrote:

En anders gewoon betalen en elke week maar afbellen.

Heb ik voor vandaag ook gedaan, zeker omdat dit zijn eerste dag in een nieuwe klas is.

Dat zou ik doen hoor. De kans dat je weer op een (lange?) wachtlijst komt is er natuurlijk ook. Ik zou het niet te moeilijk maken voor jezelf. Wat je zegt, we betalen het toch al. Als je op vakantie gaat moet je toch ook betalen?

Nee, een wachtlijst heb ik geen zin in.

Hij staat voor maandag sowieso nog op de wachtlijst voor tussenschoolse opvang.

Nu bleef hij steeds over op school zelf, maar dit was een drama.

Gelukkig ben ik er nu dus gewoon zelf.

Ja, in de vakantie betaal je ook gewoon door.

Robin heeft 4 weken gebruik gemaakt van vakantieopvang, en dan betaal je dus die rekening, en daar komt de ‘normale’ rekening zoals elke maand nog bovenop.

Ik wacht morgen maar even af wat de mogelijkheden zijn.

Want net wat je al zei, het is wel makkelijk om in ieder geval de mogelijkheid open te houden dat hij wel kan komen als dat op dat moment beter uitkomt.

Zeker straks rond de bevalling en kraamperiode.

Denk ik dan, want het liefst heb ik hem dan bij me denk ik… :slight_smile:

Wat Jildau zegt is ook zo gek nog niet, gewoon lekker in het ritme houden. Er gaat al zoveel veranderen voor je mannetje… Lastige afweging.

Ja, dat vind Tristan dus ook.

Die heeft zoiets van, laat hem lekker spelen.

En daarom vind ik dat de woensdag best mag blijven.

Is maar 1 keer in de 2 weken, en het is een hele middag dus hij kan ook echt wat doén.

In zo’n uurtje kan hij vrij weinig denk ik.

En het is gewoon een gek idee hoor, dat is denk ik hetgeen het meest speelt bij mij.

Ik zit hier gewoon thuis, en amper 3 minuten verderop word Robin meegenomen, zodat hij een uurtje later door papa van het werk gehaald kan worden (die daarvoor moet omfietsen).

En ik ben zo even op en neer.

dan laat je hem gaan en haal jij hem ipv papa?

Ik denk dat je het niet tijdelijk kan stopzetten, je zal denk ik gewoon moeten doorbetalen.

Maar hee, wat geeft dat. En als jij je mannetje lekker van school wilt halen die maandag moet je dat toch gewoon doen zolang het kan!!!

Jij voelt je eigen lijf het beste aan en wat een ander daar dan van vindt, jammer toch!!! En daarbij, nog ff en dan is er een kleintje bij, kan me voorstellen dat de tijd met je zoontje alleen nu extra speciaal is…

Ik ben soms onverwacht vroeg thuis op dinsdag/donderdag, of mijn vriend, meestal halenn we tigo dan op van school ipv van hem naar de opvang te laten gaan. Soms is dat een leuke verrassing voor tigo, en soms is ie boos omdat hij naar de BSO wilt (meestal op donderdag omdat zijn beste vriend er dan ook is :-))

Tja, en dan heb ik er idd wel voor betaald. Nou ja, dan is dat maar zo…

Ik neig er inderdaad naar om die maandag gewoon af te bellen, en hem op woensdag om de week te laten gaan.

Hij vroeg net al toen ik hem vanmiddag ophaalde om te eten of hij naar ‘De Kanjers’ mocht (zo heten de BSO’ers).

Dus om hem tijdelijk helemaal niet meer te laten gaan is misschien niet zo’n goed idee, want hij vind het ook gewoon leuk daar.

En hij heeft inderdaad ook een vriendje, dat hád hij althans, bij ‘De Boefjes’, dat zijn de kindjes van 2,5 tot 4 jaar.

En dat kindje is nu ook 4 geworden en dus ook een Kanjer, dus kunnen ze weer samen spelen.

En nu las ik inderdaad ook over dat er vanalles gaat veranderen voor hem, en daar had ik nog niet eens zo bij stil gestaan…

Want met de komst van de baby straks gaat er voor hem natuurlijk ook veel veranderen.

Dat hij dan zijn eigen dingetjes heeft is denk ik wel heel belangrijk dan. En dat hij lekker even met leeftijdsgenootjes kan spelen.

Is toch anders dan school waar ze echt taakjes moeten doen.

Kreeg gisteren steeds geen gehoord, en was zelf ook druk, dus weet nog niks.

Vandaag gaat hij in ieder geval naar de BSO toe, want hij gaf aan dat zelf graag te willen.

Wel een beetje met gemengd gevoel, maar ik heb nogal wat poetswerk te doen vandaag, dus opzich fijn dat ik ook de rust kan nemen vanmiddag.

lekker toch ?

kun jij doen wat jij wil doen, en hij kan lekker spelen

He!

Ik zou de BSO gewoon aanhouden! Op dagen dat je denkt, hou hem lekker thuis, bel je gewoon af. En zoals vandaag, als hij zelf wil, of het komt jou beter uit, breng je hem!

(Zo deed ik het met Sam op het KDV ook toen ik in de ziektewet zat… en wel KDV had)

Bedankt voor alle tips! :thumbup:

Heb besloten het inderdaad zo te gaan doen.

Elke woensdag om de week gaat hij gewoon lekker spelen, en de maandagen na school kijk ik iedere week even aan.

Misschien dat het straks rond de bevalling soms even goed uitkomt dat hij nog even meegaat daar naartoe.

Hij heeft het er ook gewoon naar zijn zin, vandaag haalt opa hem van school en gaan ze naar de Efteling.

Dat hebben we hem gisteren pas verteld (anders kan hij er niet meer over ophouden, en duurt het wachten voor hem ook gewoon te lang), maar we hadden wel gezegd dat er een verassing was.

En hij steeds: Jaaaaa, ik mag naar de KANJERS!! :dance: :dance:

Maargoed, toen we gisteren de Efteling hebben verklapt waren die snel weer vergeten… :lol: :lol: