Zwangerschapstesten voor NOD

Hoi iedereen,



Heeft er hier iemand ervaring met zwangerschapstesten die je een aantal dagen voor je NOD kunt doen? Ik vraag me af of hoe betrouwbaar die zijn.



Groetjes Optimist

de testen kunnen wel betrouwbaar zijn, maar je moet er rekening mee houden dat je een paar dagen later wel ongesteld wordt. Dat is dan een heel vroege miskraam, omdat veel zwangerschappen in het prilste begin mis gaan.

Normaal gesproken zou je dan denken dat je ongesteld bent, maar omdat je al zo vroeg hebt getest voelt het meer als een miskraam.



Snap je wat ik bedoel?

Hoi hoi,

Ik heb ze wel, maar moet eerlijk bekennen dat ik bijna altijd tot mijn NOD wacht. Er kan in de week van innesteling nl zo veel gebeuren en wil liever geen extra teleurstelling hebben.

Groetjes

geduld, geduld optimist.

Eventueel de tampon-test voor je NOD, voor uitleg hierover pb me maar even. haha.

Mijn NOD is ook weer over 1,5 week…pffff.



liefs

Ineke

Hee Optimist,



Zover voor je NOD testen is eigenlijk nooit betrouwbaar. Zoals Lydia zegt kun je wel positief testen en dat je dan nog gewoon ongesteld wordt. Sommige testen zijn heel erg gevoelig, maar je mag pas van een doorzettende zwangerschap spreken als je HCG-waarde minimaal 50 is. Als zo’n test dan al bij 20 positief uitslaat, dan zegt dat niet zoveel. Maar jij bent toch ook met IUI bezig? Dan moet je er ook rekening mee houden dat je vals positief kan testen door de Pregnyl. Pregnyl is pas zo’n 12 dagen na de injectie uit je lichaam! Dus dan zouden die gevoelige testen sowieso vals positief aangeven als je die 6 dagen voor je NOD doet! Gewoon je NOD afwachten en dan pas gaan testen, dat is wel zo betrouwbaar! :wink:

Hahaha Ineke, ik heb wel geduld hoor :liar:

Het is eigenlijk omdat ik met vakantie ga. Dan zou ik 2 dagen eerder testen. Ik gebruik namelijk medicijnen die ik nu niet in kan nemen. Het zou fijn zijn om m’n vakantie pijnvrij door te brengen. Pregnyll in de dosis die ik heb gehad (5000) is na een week uit je lichaam volgens mijn gyneacoloog.(Ik heb al een keer eerder bij de huisarts voortijdig getest en toen was het ook negatief) Maar ik begrijp dat het afwachten wordt…



Bedankt voor de reacties!

Nou, ik zou wel 2 dagen eerder testen hoor, dat maakt niet zoveel verschil! eventueel met een ovulatietest wanneer je die in huis hebt. Die slaat dan vet-positief uit terwijl je op een zwangerschapstest dan van die vage lijntjes zou krijgen. (ervan uitgaande dat hij positief zal zijn natuurlijk!).

Hoop dat je heerlijk kunt genieten van je vakantie, wel zonder medicijnen en wijntjes!!!



liefs

Ineke

Testen met ovulatietesten is ook niet echt betrouwbaar, hoor! Het kan inderdaad zo zijn dat je een soort kruisreactie hebt met een ov-test en dat die dan positief is. Maar dat de HCG-waarde dan alsnog te laag is om een gewone zwangerschapstest positief te laten uitslaan en dat je alsnog ongi wordt. Dat lees ik toch ook heel erg vaak op verschillende forums. Twee dagen voor je NOD zou je het kunnen proberen met een zwangerschapstest, maar zeer waarschijnlijk is 'ie dan (nog) negatief. Maar wie weet…

Waarop is er nog niet iemand die een apparaatje uitgevonden heeft waarmee we zelf even naar binnen kunnen kijken.



Zoveel zinvoller dan dure onderzoeken om te ontdekken dat er water is op mars…toch?

:smiley: Die is leuk! We zouden een verzoek bij Nasa in kunnen dienen?

Dat kunnen we inderdaad doen, heb jij een mail-adres?

huh? hoe kan je dat testen met tampon?..

ja dat wil ik ook wel weten :think:

Het enige wat je met een tampon kunt zien is of er mss bloed aan zit. Je kunt al wat bloedverlies hebben zonder het te verliezen… :lol: als je snapt wat ik bedoel. Te weinig om te zien maar wel op een tampon.

Risico eraan is dat je er wel bloed op ziet, maar dat dat is omdat je baarmoedermond heeeeel erg goed doorbloed kan zijn wanneer je zwanger bent en je een minimaal wondje hebt veroorzaakt; ergo je denkt dat menstruatie eraan zit te komen wat toch niet zo is. Heel erg betrouwbaar dus… (not) :shifty:

:lol: Of dat er even een heull oud topic naar boven word gehaald :? :lol:



Maar goed, ik heb, achteraf, positief getest met 3 weken en 4 dagen zwangerschap. Normaal wachte ik altijd tot na de NOD maar was toen helemaal de weg kwijt qua dagen cyclus.

pfff ik heb net getest met die roze van het kruidvat en niks…:frowning:

Ik had nu ook erg vroeg getest, bleek later 3+3 ( had misrekend, dacht dat ik al eerder ongi moest worden ) de test gaf een 2e streepje, al was het erg licht… dit waren de 2 voor 5,00 tests van de kruidvat.