Zwangerschapssuiker????

Vandaag bij de controle bleek mijn suikerspiegel (toch??) vrij hoog. Ik zat op de grens…

Morgen moet ik in het ziekenhuis bloed prikken om te kijken of ik dus suiker heb of niet.



Ik vind het een eng idee. Al heb ik ook weinig idee wat me erbij voor te stellen.



Moet je meteen jezelf prikken of eerst dingen uit je dieet halen???



Heeft iemand hier ervaring mee???

http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwanger/zwangerschapsdiabetes_001.htm



Van onze eigen KOK site!!! :mrgreen:

haha ik had een berichtje geplaats maar nu kimmiejj jou de juiste info al heeft gegeven heb ik het bericht maar weer gewist.



wel wil ik je suc6 wensen en ik hoop dat het niet te ernstig is.

suc6 morgen :-* :hug:

Het ligt er een beetje aan hoe hoog je suikerwaardes zijn. Zit je op de grens, zul je een dieet krijgen en zelf je bloedsuiker moeten controleren. Is het te hoog, zoals bij mij, dan moet je inderdaad insuline gaan prikken. Maar ze geven nooit zomaar de spullen mee en je moet jezelf maar redden hoor; daar hebben ze hele goede diabetesverpleegkundigen voor. Die begeleiden je heel goed en helpen je met prikken en leren prikken.

Ook al had ik door mijn werk ervaring met insuline prikken, het is toch anders als je het bij jezelf moet doen.

Verder valt het echt mee en als het goed is, ben je er na je zwangerschap weer vanaf!

Hoi Wisje



ik heb er ervaring mee

Een hoge waarde betekent nog niet dat je zwangerschapssuiker hebt. Eerst moet je een aantal dagcurves prikken. Daarvoor moet je normaal eten zoals je altijd doet of zoals ze je vertellen dat je het moet doen.



Als dan blijkt dat je suiker hebt, ga je in eerste instantie naar de dietiste. Je krijgt dan een dieet wat je wel en niet mag en hoeveel. 95% is daarmee onder controle te houden heb ik me laten vertellen. Lukt dat niet dan moet je insuline gaan prikken. Maar zover is het nog niet. Ik ben persoonlijk nooit zover gekomen en ik had toch behoorlijk hoge waardes.