zwangerschapssuiker en lunchcurve vraagjes

volgens mij meet hij wel ook de jam een beetje hoor, ook als je geen diabetes hebt. De waardes zijn gewoon van suiker in je bloed en ze kijken dan ook hoe snel het verwerkt word… dus kan dat je bij ontbijt met volkoren broodjes met jam meer suiker meet dan normaal…

Je waarden, hoe ben je daarachter gekomen dan? Bij mij heeft de Vk opgebeld dat ze dus wat hoog waren… Als je VK niets gezegd heeft nog of zelf niets heeft laten weten, zal het denk ik niet zo heel ernstig zijn…

groetjes, Louise

Ik moest mezelf 4x prikken en dan een druppel bloed op een stripje vegen. Dat stripje had ik al vantevoren in een apparaat gestopt en dan krijg ik de bloedsuikerwaarde in mn bloed.

Ja, ik snap dat de suikers van jam in mn bloed terecht komen, maar bedoelde meer als je geen diabetes hebt, dan zullen de waarden minder hoog zijn, want dan wordt het suiker sneller afgebroken. :wink:

Ik ben wel benieuwd wat de vk gaat zeggen. Vorige keer zei ze dat ik een verhoogde kans hebt op zw diabetes omdat ik (zoals ze zo aardig zei :? ) van een ander ras ben (= Aziatisch).

@RainbowR1 wrote:

Vorige keer zei ze dat ik een verhoogde kans hebt op zw diabetes omdat ik (zoals ze zo aardig zei :? ) van een ander ras ben (= Aziatisch).

Dat is een ander ras, zeg! :shock: :wink:

Tja, ze zijn vrij ‘strict’ in de risicofactoren… nu had mijn moeder diabetes type 2 dus wel zeker hier een risicofactor, zeker met mijn wat hogere BMI ( niet eens zo dramatisch hoor, zit nog onder de 90 kilo met 25 weken zwangerschap :wink: ) Tevens een eerder kindje met hoog geboortegewicht. Bloed is getest 2 uur na het eten zei je toch? Bij mij na 1 en 1,5 uur

Denk persoonlijk dat in jouw geval de VK eerder zal zeggen eventueel in een latere periode nog een x zo’n curve te doen om het bij te houden of evt. thuis te meten en bij te houden…

Ben benieuwd in ieder geval… hou ons op de hoogte!

groetjes, Louise

Ik ben diabeet en nu ik zwanger ben wordt er helemaal streng gecontroleerd.

Als ik bijv. 3 broodjes met de lunch eet en ik wil jam op mijn brood dan moet ik een broodje minder eten.

succes morgen hoop dat ze het allemaal wel acceptabel vinden voor je :-*

:dance: vk was erg tevreden over mn waardes! Nu kan ik lekker met een gerust hart op vakantie!