Zwangerschapskleding

Denk dat het hier wel thuis hoort…



Goed, bij de zwangerschap van K. had ik wat kleding, pas met 16 weken nodig en ik zat toen werkeloos thuis. Mijn kleding werd niet erg vies van thuis zitten en niks doen.



Nu werk ik vijf ochtenden, heb een peuter rondrennen en meer huishouden. En een compleet ander jaargetijde. Mijn dikke vest heb ik lekker al weer aangehad en ook mijn dikke broeken.



Maar nu komt (mag het toch ondertussen hopen!) de zomer er aan en zo ook de lente en dan natuurlijk de geliefde zon.



Nu ben ik dus op zoek naar kleding. Ben al bij de H&M wezen shoppen en bij de Prenatal. Maar… Mijn lichaam is uit proportie!



Ik loop sinds week 5 in zwangerschapskleding en mijn buik is dikker dan met 5 maanden zwangerschap van K.



Waar hebben jullie zwangerschapskleding en met name jurkjes (!) gekocht? Want ik zoek me online een ongeluk maar vind echt schreeuwend dure jurken (sorry, maar 60 euro voor een jurk die ik de halve zomer maar aan kan en daarna nooit meer vind ik te duur gewoon).



Dus tips??

Gewoon rekbare jurkjes van Hema en zeeman … Is toch voor korte tijd

Ik hEb een zwangerschapsbroek die heerlijk zat maar knelt nu toch onder in me buik dus lekker een floers stof jogging/huisbroek gekocht bij zeeman en dat zit heerlijk voor die paar weekjes die ik nog heb.

Je hebt een bp tje met links. :wink:

Prenatal! Heb daar vorig jaar mijn jurkjes vandaan, die ik nu lekker weer aankan :slight_smile:



Wil alleen voor de zomer (ga 2 keer naar Italië met vakantie ;)) nog echt zomerjurkjes hebben, dus zonder mouwtjes. Daar ben ik nog naar op zoek. Ik wil ze ook altijd goedkoop :oops:



poezie, als je nog maar even moet, dan kan dat wel ja, maar als je net als wij nog tot oktober door moet… andere koek :wink:

Amy, ken je de site van hummbee?

Staat niet zo heel veel op.



En anders bij Ik en mijn kind?

die eerste ken ik niet, 2e wel, thanks :slight_smile: zal eens kijken :slight_smile:

Thnx Poeizie, heb daar ook al aan gedacht, maar krijg dan al snel een gevoel dat het niet is wat ik zoek. Ik moet ook nog heel wat weekjes van de zomer werken en dan kan ik niet in een joggingbroek langskomen. Bij de Hema heb ik sowieso al shirts vandaan. Althans, nog met lange mouwen. Nu lijkt het wel leeg online! En ik moet er voor naar een andere stad om kleding te kopen.’



Thnx Kwakje! Ik ben gelijk gaan kijken, wel leuke dingen gezien.



Zou het jurken seizoen nog moeten komen?



En Amy, vind Prenatal erg leuk, eigen merk en Mama Licious heeft gewoon leuke en betaalbare kleding.



En oktober is echt nog een dik half jaar weg!

happybellys?

positieoutlet?

Je moet gewoon tricotjurkjes kopen van goede kwaliteit, dan kan je ze na je zwangerschap tenminste ook nog dragen.

Ik heb toen ik zwanger was wat tricot rokjes van de hema gekocht (die heb ik vorig jaar wel moeten innemen omdat ze wat uitgerekt waren maar ik ook veel afgevallen), legging eronder als het frisser is. En een paar jurkjes van King louie, blijven hartstikke mooi en de overslagvariant is ook nog eens handig met voeden. Op mp vind je die ook wel weer voor leuke prijzen (of nu een restje sale!).

Of bijvoorbeeld MS Mode, daar valt alles gewoon wat ruimer. Moet je alleen even naar het model kijken of dat een beetje goed valt.



En Marktplaats?

Mamalicious had vorig jaar ook wel leuke jurkjes voor vrij normale prijzen. En ik had toen ook wat leuke jurkjes van Prenatal.



En mijn good old Hema jurkje (zwart) niet positiekleding, droeg ik voor mijn zwangerschap, tijdens mn zwangerschap tot de laatste dag nog en kan ik nu ook gewoon weer aan…!

M&S is te groot, heb een maatje 36, behalve bij mijn borsten, die kloppen niet met de rest van mijn lichaam.



Hema ga ik zeker nog verder kijken, haal daar wel vaker spulletjes, omdat het zo lekker simpel en vrolijk is.



Marktplaats ben ik ook al aan het afstruinen. En gewoon de Prenatal in de gaten houden!

deze week bij Lidl zwangerschapskleding in de folder!!!

c&a online heeft ook veel leuke positiekleding en veel jurkjes

Thnx Miranda, staat een leuke broek in! En zonder dikke buikband voor de zomer. Maandag 15 april maar eens gaan kijken! Moet toch naar de VK, dus gelijk maar even door daarna.

Ik heb wat grotere maat leggings gekocht bij de hema en wat rekbare tunieken/jurken bij diverse winkels.

M&S heb ik ook regelmatig wat gekocht, goed rekbaar en een iets grotere maat en klaar.



Daarnaast heeft mijn moeder wat kleding gemaakt voor mij. Linnen broeken met een boordelastiek op de buik en een knoopelastiek om het op maat te maken, die heb ik mijn hele zwangerschap kunnen dragen tot het te koud werd. Toen het kouder werd ben ik over gegaan op de leggings met laarzen.

Verder heb ik bij de MissEtam wat zwangerschaps hemdjes gekocht en ook overslag tunieken, in combi met een legging van de hema en ook wat extra lange shirts van de Hema zodat je buik er lekker onder kan stoppen.

Verder draag ik veel lange shirtvesten, dat gecombineerd met een zwangerschaphemd en een leuk sjaaltje, klaar.



Buiten de hemden en wat mijn moeder gemaakt heeft heb ik geen specifieke zwangerschapskleding gekocht.



Verder loste ik bij bestaande kleding, vooral spijkerbroeken, het op door een extra knoop naast het knoopsgat er aan te naaien en dan knoopelastiek op de markt kopen, dan kun je de rits open laten en je tailleband vast zetten met knoop elastiek.

Lang hemd erover een je ziet er niets van.



Verder kun je ook eens kijken bij Bonprix.

En gewoon kringloopwinkels afgaan of 2e handswinkel i.v.m. het tijdelijke karakter van je zwanger zijn? waarom zou je nieuw kopen voor zo kort.

Daar ligt vast voor weinig wat tussen, wat je kan combineren bijv.



Hier en in elders in het land zat/zit ook een Miss Etam outlet store, die ook zwangerschapskleding had voor bodemprijsjes. Ik had (toen) ook een zeer klein maatje (34/36) met een enorme buik (al snel),dus moest goed zoeken naar wat wel om mijn buik goed zat, maar niet te groot was voor de rest van mijn lichaam. Daar hadden ze zat.



Uiteindelijk 2x hoogzomer ook hoogzwanger geweest,dus veel jurkjes en rokken van rekbare stof, die ik daarna nog steeds gewoon kon blijven dragen gekocht en hemdjes die wat langer zijn,waardoor ze gewoon goed over de buik vielen. Met vestjes of losse blouse erover, kan je best leuk blijven combineren, ook op je werk.



Succes.

Ik weet niet wat voor postuur je hebt, maar ik had oa van de H&M een aantal van die eenvoudige jurkjes, zwart, donkerblauw en wat kleurtjes. Van die strakke tricot dingen. Een gewone legging eronder, hemdje, jurkje en dan een smal riempje ofzo of een leuk sjaaltje of ketting en dan een vest zonder knopen. Is het warm dan doe je geen vest. Nu ik al lang en breed bevallen ben kan ik ze nog aan, erg handig.



Ik hou niet van prints en laat zwangerschapskleding nu juist wel vaak een print hebben. Verder kleding van Noppies, Mamalocious en Love2Wait.

Ik heb maat 36 maar een redelijk grote cupmaat 70G. Dus veel valt raar.



Prints vind ik ook niks. Bonprix hoorde ik ook van mijn GO.



Thnx voor alle tips kan er echt veel mee!