Hoi meiden,
Ik ben vandaag 10 weken en 3 dagen zwanger en heb sinds een week last van Zwangerschapsischias.
Het is een rugpijn die doortrekt naar mijn linkerbeen, en het is echt behoorlijk pijnlijk.
Overal lees en hoor ik dat je rustig aan moet doen, maar ja met 2 kleine kinderen is dat gewoon niet te doen.
Hubbie masseert elke avond voor het slapen mijn rug en dat is echt heel fijn en dan voel ik de pijn ook wegtrekken en 's nachts heb ik er geen last van.
's ochtends gaat het ook nog wel maar tegen de middag begint de pijn en aan het einde van de dag kan ik bijna niets meer.
Ik heb een zwakke rug (heb nl een verborgen open rug /spina bifida occulta) en in de zwangerschappen is het helemaal een ramp. Maar nu begint het al erg vroeg.
Wie van jullie heeft er ook last van zwangerschapsischias (gehad?)? En wat deden of doen jullie daaraan.
In de zwangerschap van Lucas heb ik vanwege rugklachten fysio gehad maar dat hielp niets, in de zwangerschap van Pepijn viel mijn rugpijn erg mee, maar vanaf week 26 kreeg ik toen in een keer last i.c.m. harde buiken.
Ik hoop echt dat deze pijn wat minder wordt, want het is bijna niet te doen zo.
Tips zijn dus van harte welkom.
Groetjes jeanet
Ai pijnlijk! Ik had het in de eerste zw.schap ook: van week 10 tot 18 ofzo (wat vergeet je dat snel :oops: ). Het is toen van de een op de andere dag overgegaan, heel raar. Maar bij meiden op de zw.schapsgym die hetzelfde hadden werd meestal fysio voorgeschreven. En idd veel rusten, maar ja… Zwemmen helpt ook heel goed, maar net als de massage van je man volgens mij maar tijdelijk.
Ik zou echt advies vragen bij je vk en misschien helpt fysio dit keer wel (ofwel massage ofwel oefeningen).
Ik hoop dat de pijn snel wat minder zal worden!
hoihoi, ja hier ook een bekend probleem en om heel eerlijk te zijn, niets hielp bij mij… fysio niet, zwemmen niet, helemaal niets. Gewoon onwijs rot… weet wat je meemaakt!
Ik heb een aanval ervan gehad. De kleine had (waarschijnlijk) tegen mn rug aangetrapt waar net de beenzenuwen uitkomen. Ik had er echt verlammingsverschijnselen van. Later “schoot” het als waren weer goed en was het over. Maar ik weet hoe pijnlijk het kan zijn en zou toch fysio aanraden omdat je nog zo lang moet!
Ik heb het ook (gehad), de ene dag erger dan de andere. In de zwangerschap aan de rechterkant en nu af en toe nog, maar dan links…
Ik kan me nog herinneren dat we een keer over de parkeerplaats liepen van het ziekenhuis toen we van Imke af kwamen en dat tegen mijn man zei, ga de auto maar halen, want ik kan niet meer lopen…
Voor zover ik weet is er niks aan doen, misschien dat de fysiotherapeut je kan helpen…succes ermee!