zwangerschapsdiabetes

Hoi,



Heeft er hier iemand ervaring met zwangerschapsdiabetes??



Ik ben net verteld dat ik dat dus heb en het zit me echt helemaal verkeerd…



Heeft hier iemand ervaring me? Wat staat me te verwachten … en hoe is de bevalling gegaan?



en bezorgede Juni mama…

:hug: :hug: :hug: :hug:



Ik heb geen ervaring…maar wil je nog even sterkte wensen!



:-* :-* :-* :-*

Ja, helaas hier wel ervaring met zwangerschapsdiabetes.



In eerste instantie heb ik een dieet gekregen (heel de dag door kleine beetjes eten met weinig koolhydraten), maar dat bleek niet voldoende te zijn. Daarom spuit ik vanaf de 27e week 4 keer per dag insuline. Nuchter en 1,5 uur na elke maaltijd controleer ik mijn bloedglucose. Elke week geef ik de uitslagen door aan de diabetesverpleegkundige en naar aanleiding daarvan wordt de te spuiten hoeveelheid aangepast. Elke 6 weken moet ik op controle bij de internist en wordt de “lange termijn suiker” (HbA1c) in de gaten gehouden.



Een paar weken geleden hebben we een groeiecho gehad en daaruit bleek dat de baby net boven het gemiddelde zat, dus het helpt allemaal wel. Ook laten ze je met zwangerschapsdiabetes niet overtijd lopen en als het mogelijk is gaan ze eerder inleiden. Vandaag moet ik weer op controle bij mijn gyn en hoop ik daar meer over te horen.



Het dieet vind ik best om te doen, het spuiten en prikken ben ik nu zo langzamerhand wel beu. Ik ben wel blij dat ik zo goed in de gaten wordt gehouden, want niets doen kan tot vervelende complicaties leiden.

Hey



Bedankt nog voor de antwoorden! Ik was even dit heel topic kwijt. Tja het verhuizen van land is niet al te makelijk als je 30 weken zwanger bent hehehe



Ik zie dat je al 39 weken bent dus ik ben ruze benieuwt hoe het nu gaat!!



Hier zit ik nu ook aan de insuline. 4 x per dag en tot 9 x mijn bloed checken per dag!! Ben het ook heel erg zat moet ik zegen .



Hier word ik ingeleid (Belgie) met 38 weken dus dat word rond 8 juni…

Ik ben inmiddels met 39 weken bevallen met een geplande sectio. Onze dochter was ondanks insuline spuiten toch nog aardig groot (4010 gram), dus een natuurlijke bevaling zat er niet in.



De dag voor de sectio heb ik gewoon nog insuline moeten spuiten en 's avonds ook nog de langwerkende. Ook ben ik vroeg geholpen omdat ik niet te lang nuchter mocht zijn. Mijn dochter had wel een lage glucose, maar dat was binnen 2 dagen onder controle. Hoe het met mijn eigen glucose zit weet ik niet. Over een week of 5 moet ik terug naar de internist en van te voren moet ik dan een dag of 2 een dagcurve bijhouden, maar ik verwacht eigenlijk dat ik er vanaf ben.



Succes!

Ik had geen suiker maar wel een zoon van 4370 gram :roll:

Hey ten eerste gefeliciteerd met je dochter!!



Hier gaan we proberen voor een gewoone bevalling. Die word dan om 38 w gedaan.



Vorige week werd het gewicht op 2.500 kilo geschat… met 32w



Dus we zien wel hoe het gaat.



Bedankt voor berightje! hier zij de doctor ook al iets dat ik tijdens de hele evalling aan insuline drip hang …



Kimmie … das een hele brok!! :shock:

nog niet gaan stressen :-*



Peter was ruim 4400 gram, maaaaaaaaaar hij was ook lang, 57 cm en daardoor was het gewicht goed verdeeld. Hij oogde dan ook als een mager sprietje hoor, hele dunne polskes :mrgreen:

Hij was er binnen 4 uur uit en ik heb maar 3 minuutjes geperst. :thumbup:



Hier zwangerschapsdiabetes vanaf week 32… ik heb het gered zonder insuline. Totaal geen toegevoegde suikers meer genuttigd en alleen water gedronken en koffie.



Peter moest wel meteen bijgevoed want zijn glucose was veel te laag, maar dat was binnen een paar uur oke en met mij is het ook oke gekomen. :thumbup: