zwangerschapsdiabetes

Hoi,



Heeft er hier iemand ervaring met zwangerschapsdiabetes??



Ik ben net verteld dat ik dat dus heb en het zit me echt helemaal verkeerd…



Heeft hier iemand ervaring me? Wat staat me te verwachten … en hoe is de bevalling gegaan?



en bezorgede Juni mama…

:hug: :hug: :hug: :hug:



Ik heb geen ervaring…maar wil je nog even sterkte wensen!



:-* :-* :-* :-*

Ja, helaas hier wel ervaring met zwangerschapsdiabetes.



In eerste instantie heb ik een dieet gekregen (heel de dag door kleine beetjes eten met weinig koolhydraten), maar dat bleek niet voldoende te zijn. Daarom spuit ik vanaf de 27e week 4 keer per dag insuline. Nuchter en 1,5 uur na elke maaltijd controleer ik mijn bloedglucose. Elke week geef ik de uitslagen door aan de diabetesverpleegkundige en naar aanleiding daarvan wordt de te spuiten hoeveelheid aangepast. Elke 6 weken moet ik op controle bij de internist en wordt de “lange termijn suiker” (HbA1c) in de gaten gehouden.



Een paar weken geleden hebben we een groeiecho gehad en daaruit bleek dat de baby net boven het gemiddelde zat, dus het helpt allemaal wel. Ook laten ze je met zwangerschapsdiabetes niet overtijd lopen en als het mogelijk is gaan ze eerder inleiden. Vandaag moet ik weer op controle bij mijn gyn en hoop ik daar meer over te horen.



Het dieet vind ik best om te doen, het spuiten en prikken ben ik nu zo langzamerhand wel beu. Ik ben wel blij dat ik zo goed in de gaten wordt gehouden, want niets doen kan tot vervelende complicaties leiden.

Hey



Bedankt nog voor de antwoorden! Ik was even dit heel topic kwijt. Tja het verhuizen van land is niet al te makelijk als je 30 weken zwanger bent hehehe



Ik zie dat je al 39 weken bent dus ik ben ruze benieuwt hoe het nu gaat!!



Hier zit ik nu ook aan de insuline. 4 x per dag en tot 9 x mijn bloed checken per dag!! Ben het ook heel erg zat moet ik zegen .



Hier word ik ingeleid (Belgie) met 38 weken dus dat word rond 8 juni…