wie heeft dit ook gehad? of is het mogelijk?
bij Luna had ik zwangerschapsdiabetes
bij Odin had ik ook zwangerschapsdiabetes
en nu dus niet… (althans nog niet…?)
opzich was ik wel blij… alleen bij de controle vandaag kreeg ik de mededeling dat we weer gingen testen (natuuurlijk had ik dat zelf ook al wel bedacht en in m’n achterhoofd zitten van hier zullen ze het vast niet bij laten in het ziekenhuis aangezien ik het 2x eerder heb gehad :shifty: )
maar is het mogelijk dat ik het dit keer gewoon echt niet heb/krijg?
wat ik zo heb begrepen gaan ze blijven testen om er helemaal zeker van te zijn dat ik het echt niet heb en ze dus niet eerder hoeven in te grijpen (dieet of eerder inleiden oid)
en het is zooooo smerig dat drankje… :oops:
Ik weet het niet.
Ik ken een vroedvrouw die van mening is dat zwangerschapsdiabetes nogal overdreven is, omdat we eenvoudigweg niet weten wat de waarden in de zwangerschap behoren te zijn en tussen welke waarden ze nog normaal zijn. Ze zei: Ã?ls het al bestaat, begint het in het eerste trimester al. Maar meestal hebben vrouwen zelf diabetes en komt het dan toevallig bij de zwangerschap aan het licht.
Ze vond dat er maar paniekerig over werd gedaan met al die testen tegenwoordig.
nee ik heb het normaal niet alleen tijdens de zwangerschap :think:
want ik word na de zwangerschappen jaarlijks gecontrolleerd of ik diabetes heb
Ik heb geen idee of je het nu niet zou kunnen krijgen. Wat ik wel weet is dat de internist mij vertelde dat de hormonen rond de 30 ste week van de zwangerschap weer veranderen, waardoor je waardes weer ontregeld kunnen worden.
Zou natuurlijk niet erg zijn als je het deze zwangerschap niet zou krijgen toch? Ben benieuwd.
Ik heb het nu ook weer, vanaf week 17. En normaal heb ik het ook niet. Denk juist dat het wel goed is dat er op gecontroleerd word.
Weet uit eigen ervaring wat er kan gebeuren als dit niet op tijd opgemerkt word.
ik vind het niet erg als ik het niet krijg maar ik vind die glucosedrank zo ongelooflijk smerig… :shifty:
en wat ik heb begrepen blijven ze testen als er nu weer niks uitkomt…
:sick:
Hier testen ze niet met een glucosedrankje. Ik heb een aantal dagen een dagcurve moeten prikken (nuchter, rond 11 uur, rond 3 uur en rond 8 uur). Daaruit kwamen een aantal te hoge waardes die met een dieet goed onder controle te houden waren. Misschien een optie om dat te opperen?
Misschien eet je nu beter waardoor je het niet krijgt? Ik weet het niet hoor, ik roep maar wat.
Sterkte met de test :hug:
hier in het ziekenhuis zeggen ze dat dat de beste manier is om het te testen :thumbdown:
dit is ook de eerste zwangerschap dat ik afval ipv aankom dus misschien dat dat ook een beetje met elkaar te maken heeft?!?
Wie weet. En gezond eten, om de 2 uur wat nemen, niet te grote porties en kunstmatige suikers laten staan. Dat scheelt al enorm!
vandaag weer getest en geen zwangerschapsdiabetes :dance: en we gaan niet meer testen :thumbup:
Super :thumbup: Dus je hebt de test goed doorstaan?
ja voor de 2e keer deze zwangerschap zijn m’n waardes goed dus nu niet meer testen gelukkig
ik heb bij mijn oudste zwangerschapsdiabetes gehad, bij de middelste niet, en nu is er ook nog geen spoor te vinden. nu moet ik zeggen dat ik me wel min of meer aan het dieet van toen houd, om het evt te onderdrukken.
Bij Niek niet, bij Peter wel, bij Mies niet en bij Suus ook niet… Bij Mies was het op het randje… ik heb toen de laatste weken wel een soort van gedieet… alle koolhydraten op een laag pitje, zilvervliesrijst, volkorenbrood, kaas, ei en geen zoetigheid en suiker… Anders had ik ws wel kunnen spuiten… :shifty:
Maar het kan dus wel dat je het bij een nieuwe zwangerschap dan toch niet krijgt… :-*