:mrgreen:
Geheugen zwangere vrouw niet verslechterd
Er wordt wel eens gezegd dat vrouwen tijdens hun zwangerschap niet meer normaal kunnen denken. Australisch onderzoek wijst nu uit dat vrouwen die in verwachting zijn even goed onthouden en denken als niet-zwangere vrouwen.
Zwangere vrouwen hebben vaak het idee dat hun hersenen minder goed functioneren. Maar dit is niet aan te tonen in cognitieve testen. De onderzoekers van de National University in Canberra volgden acht jaar lang 2500 vrouwen tussen 20 en 24 jaar. Van hen werden er 200 zwanger.
Wanneer ze tijdens hun zwangerschap geheugen- en denktesten aflegden, scoorden ze daar niet slechter op dan voor of na hun zwangerschap. Er is dus ook geen aanwijzing dat het moederschap de cognitieve capaciteiten zou verslechteren. De onderzoekers denken dat de vrouwen bij elke normale vergissing hun zwangerschap de schuld geven.
Bron nu.nl
Dan hadden ze mij moeten testen :lol: :lol:
Bij de eerste had ik het geheugenniveau en concentratie span van een 3 jarige :mrgreen:
De tweede geen moment last van gehad… raar he
:think: pff heb er nog last van… Zeker niet de nederlandse vrouw getest
ik denk niet zozeer dat de cognitie aangetast wordt (je wordt niet dommer), als je er maar ff voor gaat zitten.
ik denk dus dat het ligt aan je concentratie…
dus dit onderzoek is niet nuttig in mijn ogen.
Hmmm Ruud, volgens mij heb je er zelf een beetje last van! Ik slinger hem éven naar ‘uit de media gegrepen’ :lol: :lol: :lol:
@Ziet wrote:
ik denk niet zozeer dat de cognitie aangetast wordt (je wordt niet dommer), als je er maar ff voor gaat zitten.
Ik ben het met je eens Ziet,
en volgens mij was er nog niet eens zo heel lang geleden een onderzoek geweest waar bleek dat inderdaad het concentratievermogen van zwangere en pas bevallen vrouwen minder was.
Ze hadden er ook een verklaring voor, maar die ben ik vergeten.
tja wat was het 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren
Ik heb nog 1 dag dus :lol: :lol:
Ik heb er na 7 jaar nog last van :mrgreen:
Ben nl nooit meer ontzwangert :liar:
@mamma van sharondenise wrote:
@Ziet wrote:ik denk niet zozeer dat de cognitie aangetast wordt (je wordt niet dommer), als je er maar ff voor gaat zitten.
Ik ben het met je eens Ziet,
en volgens mij was er nog niet eens zo heel lang geleden een onderzoek geweest waar bleek dat inderdaad het concentratievermogen van zwangere en pas bevallen vrouwen minder was.
Ze hadden er ook een verklaring voor, maar die ben ik vergeten.
tja wat was het 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren
Ik heb nog 1 dag dus :lol: :lol:
mwhahahaa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
@Gab wrote:
Ik heb er na 7 jaar nog last van :mrgreen:
Ben nl nooit meer ontzwangert :liar:
je geeft natuurlijk een deel van je hersenen door he :think:
Ik denk dat het ook met leeftijd te maken heeft, in dit onderzoek vrouwen tussen 20-24… ik was 34, geloof maar ik vergat soms echt de gekste dingen en het duurde daarna heel lang voor het weer goed kwam (en als je het mijn man vraagt is het niet meer goed gekomen)
Volgens mij was er iets over concentratie op je (ongeboren) kind en daardoor minder lang op 1 ding kunnen concentreren omdat je ongemerkt weer terug aan je kind denkt ofzoiets…
natas
Hmmm…denk dat ze daar de factor vermoeidheid en verminderde concentratie niet in mee laten wegen…
Even 1 testje goed doen is niet zo’n punt…maar dag in,dag uit volfocus doorgaan als je met luciferstokjes tussen je ogen loopt…hmmm…ja dat doet wel degelijk iets met je geheugen hoor!
Ik roep tegenwoordig dat het gewoon niet meer zo goed gaat in het bovenkamertje…alles zit er nog wel in,maar sommige deurtjes klemmen een beetje…tevens is het bedrijfje daarboven gereorganiseerd en zit niet alles meer op z’n eigen plekje…
De meest onzinnige trivia valt er soms gewoon uit,maar even op een woord komen wat ik elke dag gebruik schijnt bijna Wiskunde A te zijn…
Kortom…het bestaat wel!
Wat een onzintestjes…vast gedaan door iemand die zelf nooit zwanger is geweest…
als zwangere ben je gewoon met hele andere dingen bezig.
dat het oostindische vergeetachtig :lol:
je bent in de wolken en ben je meer bezig met je baby en zwanger zijn dan andere zaken denk ik…
Toch vreemd dat er zoveel onderzoeken zijn met allemaal een andere uitkomst… :think: Ik meen me nl. te herinneren dat er juist ook een onderzoek is geweest waaruit bleek dat de “vergeetachtigheid” juist wel toeneemt door bevalling en soms blijvende schade kan geven.
Dementie vind ik groot woord maar daar waar ik voorheen snel antwoord kon geven en dingen snel kon herinneren, ben ik nu echt kwijt :oops: .
Zo ook wie, wat en waar dat onderzoek is gehouden waaruit bleek dat ik geen excuusje gebruik… :shifty: