Zwangerschapscursus-poll

ik heb niks gedaan, omdat ik het idee had dat bevallen iets is wat wij vrouwen al eeuwen en eeuwen doen, overal ter wereld, daar heb je dus juist geen cursus voor nodig. Dat idee HAD ik dus, ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik nooit heb getwijfeld of mijn bevalling niet een heel klein beetje minder dramatisch was verlopen asl ik wél een cursus had gedaan :think:

Ik heb de cursus samen bevallen gedaan en die was prima. veel info, ook voor mijn man. Het leuke was juist dat we allemaal alsstel daar waren. dat voorkomt ook en hoop mutsen gedoe.

Echt een aanrader.

@fiep klophout wrote:

ik heb niks gedaan, omdat ik het idee had dat bevallen iets is wat wij vrouwen al eeuwen en eeuwen doen, overal ter wereld, daar heb je dus juist geen cursus voor nodig. Dat idee HAD ik dus, ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik nooit heb getwijfeld of mijn bevalling niet een heel klein beetje minder dramatisch was verlopen asl ik wél een cursus had gedaan :think:




Je hebt gelijk, er is er nog nooit één blijven zitten. Maar de vriendin van mijn oma die paniekerig naar haar navel wees en zei “maar ik heb nog geen gat” had zich misschien toch relaxter gevoeld als ze iets meer info had gehad :mrgreen: . Desalniettemin kwam haar kind ter wereld. Ik denk niet dat je bevalling er anders op wordt, wat gebeurt gebeurt. Behalve misschien als je je niet ontspannen kunt of bang bent, daar zijn die cursussen wel goed voor. Ik denk wel dat je je er misschien anders door kunt voelen. Maar dat zal ook per persoon en per cursus verschillen.



Doe yoga doe ik in ieder geval niet ter voorbereiding op de bevalling :wink: .

geen…had ik geen behoefte aan en nu ik iets verder ben in de zwangerschap nog niet…

ik laat het rustig op mij af komen…