Zwangerschapsallergie?

Ik zit met een vervelend probleem!

Het begon toen ik zestien weken zwanger was! Ik ontdekte drie roosachtige plekjes langs mijn borst, na een week tijd was dat aantal gestegen naar twintig!

De plekjes zijn droog en jeuken dus ik dacht dat het ringworm was, naar de apotheek gegaan: nisoral gaan halen: tube opgesmeerd: niets de jeuk en de plekjes werden erger! Naar de huisarts gegaan, die heeft eens vluchtig gekeken en Nisoral shampoo voorgeschreven! Ondertussen zit ik met enorm veel plekjes die jeuken over bijna mn gehele lichaam, ook mijn bovenbenen beginnen nu! Ik begin te twijfelen of het wel ringworm is Ik denk van niet en ook mijn mama zegt dat het dan met een zalf al veel vlugger had moeten genezen zijn! Plus de katten zijn onderzocht: gezond als een vis (ringworm is besmettelijk) en ook mn man heeft niets

Nu las ik pas iets over zwangerschapsallergie: iemand ervaring? Waren dit ook plekjes die jeukten en droog aanvoelden!? Eerlijk gezegd word ik er moedeloos van en mijn volgende afspraak bij de gynaecoloog is pas op 22 april.

Tjemig zeg, das irritant erg vervelend, bah.

Ik heb niet zo iets gehad, wél dat ik tijdens mijn zwangerschap overgevoelig ( allergischs) reageerde op inname van noten, kreeg gelijk uitslag. Nooit eerder gehad, en na de zwangerschap duurde het nog even maar nam ook af n u geen klachten meer vernomen.

Is toch ook een reactie die opgewekt word door zwangerschapshormonen.

Was best heftig en vervelend.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, wat je zou kunnen doen is proberen kontakt te zoeken ( ms via de huisarts of dan wel door eerder contakt te hebben met je gyn/vk) met een dermatoloog.

Ik wil je ig succes wensen en hopen dat de jeukklachten snel verdwijnen

liefs bianca

Hmm vannacht werd ik echt weer gek van de jeuk en voelde me enorm slecht!

Ik zie eruit als een gevlekte aardbei dus daar word je ook behoorlijk depri van :frowning:

Ik heb contact gehad met de gynaecoloog en die dacht dus ook aan zwangerschapsallergie!

Moest het echt ringworm zijn had dit al lang beter moeten zijn daar ik al weken van die speciale dingen op mijn lijf smeer.

Het zou te maken hebben met mn lever die anders werkt en dus minder goed afvalstoffen kan afbreken of zoiets! Dus moet ik ook nog even zien wat ik eet, daar gaat mijn tien kilo chocolade op een dag :mrgreen:

Hij heeft nu de naam gezegd van een lotion en die gaat mijn man meebrengen straks, dat zou de jeuk verlichten. Ik hoop maar dat de vlekken minder worden maar ws dus niet want het neemt de oorzaak (zwangerschap) natuurlijk niet weg. :doh:

Ik heb bij Aniek wel zw allergie gehad, klinkt wel zoals bij jou idd.

kreeg er later ook gordelroos bij… dat was al helemaal niet leuk. :roll:

Ik kreeg er niet veel meer voor dan hydrocortisoncreme voor de ergste plekken en verder vaseline cematogrol of zoiets…

vet houden dus.

Als het dan minder jeukt weet je haast wel zeker dat het zw allergie is.

ik heb ook van die plekken gehad en dat bleek dus schimmel te zijn, ik ben erachter gekomen doordat mn kat dat ook had en de dierenarts daarop vroeg of ik ook last had van jeuk. De huisarts had me van te voren al gezien en gewoon een of ander zalfje voor geschreven! Moet je eens kijken in het donker met black light of het wat oplicht… Succes ermee, het is erg jeukend en vervelend in ieder geval!

IK heb wel een vorm van zw allergie gehad maar met name op armen en benen. Bij vorige zwangerschap met name op buik. Kreeg dan kleine rode plekjes die eruit zien al opengekrabde muggenbulten ofzo.

Maar ken het niet zo extreem als jij het omschrijft. Misschiene en allergie door wat anders wat naar buiten komt in zwangerschap (zwangerschappen doen soms rare dingen met mensen)

Succes ermee.