Hallo,
Zijn er meer zwangeren die hier last van hebben? Volgens de huisarts is hier niets aan te doen, ja, rustig aan (vind ik erg moeilijk :oops: ), maar de pijn is zo vervelend… Ik zit de hele dag en als ik dan opsta…meeeeeen, echt niet tof…
Misschien zijn er die toch baat hebben gehad met fysio of iets dergelijks?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Liefs Ellen
Ik heb wel veel last gehad van beknelde zenuwen, maar echte ischias… neej das toch echt wel wat heftiger dan wat ik had.
Vond het overigens wel irritant. Dan liep ik gewoon en ineens kreeg ik zulke verschrikkelijke steken dat ik gewoon niet meer verder kon :?
(mijn vriend heeft ischias, en die crepeert dus gewoon echt van de pijn zo nu en dan… kan dan echt helemaal niets meer en heeft op zo’n moment pijnstillers en spierverslappers nodig. Das bepaald geen pretje…)
Ellen, ik las in mijn zwangerschapsboek, dat de fysio je inderdaad kan helpen met ontspanningsoefeningen.
Ik heb zelf geen ischias, maar acute spit gehad en nu bekkeninstabiliteit. Ik heb zelf veel baat bij osteopathie.
Sterkte in ieder geval, want we moeten nog even hè.
Petra
Ha Petra,
Ja, we moeten inderdaad nog even… Ik ga maandag toch even de huisarts nog bellen of de vk, of fysio niet wat verlichting kan bieden, want zo is het echt waardeloos… Ik kan dus echt niet stilzitten… Osteopaat is ook nog een idee, mijn man heeft daar ook veel aan gehad. Zeker met het opheffen van blokkades en zo. Maar BI is nog veel vervelender want dat is niet zomaar over na de bevalling toch? Dit wel, zodra beeb mijn lijf heeft verlaten is de zenuw niet meer bekneld!
Bij jou alles goed met de zwangerschap?
Liefs Ellen
Hallo Ellen,
Ik heb ook bij ongeveer 30wk last gehad van Ischias. Tenminste dat dacht de huisarts in eerste instantie omdat ik pijn had in mijn rechter konthelft dat uitstraalde naar mijn rechterbeen. Wel doorgestuurd naar de fysiotherapeut, toen bleek toch dat het bekkenpijn was, omdat ik er al te lang mee doorgelopen had was de pijn doorgestraald naar mijn been en leek het ischias te zijn.
Om een lang verhaal kort te maken…
Ik ben drie keer bij de fysiotherapeut geweest en het is over!!
Ik heb een kantoorbaan en ben wel twee weken volledig thuis geweest om te rusten en daarna heb ik de laatste twee weken voor mijn verlof nog halve dagen gewerkt. Dus fysio en rust en dan kun je de laatste weekjes nog lekker genieten zonder pijn te hebben!
veel succes!
groetjes Mirjam
meld zich
Een week of 5 geleden is ischias bij mij geconstateerd…ik wordt er ook knetter gek van!!
Afgelopen Do aan de VK gevraagd of Fysio zou gaan helpen. Zij zegt me dat het eigenlijk weinig kan helpen aangezien de betreffende zenuw erg diep in het lichaam ligt, en de fysio daar met masseren niet echt bij kan komen…
Kortom we moeten er het beste van maken :mrgreen: …Gewoon lekker rustig aan doen… Niet gaan tillen, gen rare houdingen gaan aannemen…
Succes!
Misschien dat masseren weinig kan helpen, heeft de fysio bij mij ook niet gedaan. Wel hele goede tips wat betreft houding waar je echt wel baat bij kunt hebben! Ik zou het altijd in ieder geval proberen, want om nou nog 10 weken met die pijn rond te lopen is ook geen pretje.
Mijn advies is om wel de huisarts te bellen en fysio aan te vragen!
Hallo,
Heb gisteren toch een verwijzing gekregen voor fysio, baat het niet, dan schaad het niet… Ik hoef gelukkig voor mijn gevoel niet zo heel lang meer, maar als ik met wat oefeningen en houdingen de pijn iets kan verlichten, GRAAG!
We wachten dus af!
Dank je wel voor jullie reacties!
Liefs Ellen