Zwangerschap ondanks rubbertje?

Ten eerste: geen idee of dit hier goed staat, maar dat merken we vanzelf :wink:

Ik plaats dit niet onder mijn eigen forumnaam om herkenning te voorkomen. Familie van mij leest hier ook en ik wil niet dat ze dit lezen.

Ik heb even jullie advies, ervaringen en geruststelling nodig.

Mijn jongste kindje is nu een jaar oud. Ik geef al die tijd borstvoeding, ook tijdens de nachten nog regelmatig. Ik heb nog steeds geen menstruatie gehad. Mijn partner en ik gebruiken op dit moment alleen rubbertjes, omdat de pil me niet zinde.

Nu heb ik de laatste tijd kwaaltjes die verdacht veel lijken op een zwangerschap. Maar; rubbertjes gebruikt en bij mijn weten geen ongelukjes, dus dat is eigenlijk niet mogelijk, toch?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik denk steeds, een rubbertje is een rubbertje, en nog niet gemenstrueerd, de kans op een zwangerschap is toch nihil?

Ik snap dat jullie geen arts zijn of online zwangerschapstest :wink: maar toch de vraag: zou het uüberhaupt mogelijk zijn om zwanger te raken ondanks een condoom?

Edit beheer: dit account is inmiddels gesloten ivm het het hebben van een ander account

ja die kans is aanwezig.

doe een test en je weet het

de kans is in jouw situatie denk ik ontzettend klein, maar zolang je niet aan geheel-onthouding doet is het altijd mogelijk…Geen enkel voorbehoedsmiddel geeft 100% garantie.

Het ligt er bij condooms ook een beetje aan hoe je ze gebruikt natuurlijk (wanneer je hem om doet en dat soort grappen).

Als jullie heel voorzichtig zijn geweest, dus ook geen sperma aan de handen en het zo kunnen ‘overbrengen’’ is de kans wel heel erg klein. Het kan iig niet door het rubber heen (tenzij er een gaatje in zat, maar dat merk je hoogstwaarschijnlijk, toch?).

Zelf hebben we jaren een rubber gebruikt, omdat ik ook even hormoon vrij wilde zijn voor we aan kids begonnen. Na de bevalling weer een jaar een rubbertje, voor we voor de volgende gingen…

Ik heb mij er bijna nooit onzeker over gevoelt, vond het juist wel een betrouwbare anti conceptie. Met de pil moet je maar geloven dat ie zijn werk doet, en toch zat ik in mijn stopweek altijd in de stress…

Dat je nu klachten heb alsof je zwanger bent, kan ook een naderende ongesteld heid zijn, bij mij kwam het ook pas na een jaar op gang, en wel iets heviger dan voor de zwangerschap.

Maar als je twijfelt kan je altijd een testje doen, op internet kan je ze ook heel goedkoop bestellen, stuk goedkoper dan bij de drogist. Ben je wel meteen gerustgesteld :wink:

Dank jullie wel :slight_smile:

Ik weet niet of je het merkt als er een gaatje in zit of als het poreus is.

Naderende ongesteldheid kan het natuurlijk ook zijn, al voelt dit anders dan anders. Maar het kan natuurlijk ook anders zijn dan voor de zwangerschappen.

Ik voelde me zo blonT om een zwangerschapstest te kopen, maar misschien moet ik me er toch maar aan wagen :).

Nogmaals bedankt!

Tjaa hier een 4e wondertje ondanks de rubbertjes

Ik zou gewoon testen