Hallo, ik zelf heb (helaas) een zwangerschap met complicaties. Toen ik voor de eerste (termijn) echo ging kwamen ze in het ziekenhuis er achter dat ik 2 groeiende myomen ( vleesbomen) en 1 cyste heb. 1 myoom zit in de baarmoeder bij het kindje. Het is gelukkig geen gevaar voor de baby of de groei van de baby. Wel is het een pijnlijk en zware zwangerschap voor mij met veel vervelende klachten.
Ik zou graag met meiden willen praten die ook complicaties hebben of hebben gehad tijdens de zwangerschap, hoe ga je er mee om, en hoe geef je de onzekerheid een plekje?
wat vervelend voor je, dat je er zo’n last van hebt.
ik zou wel proberen te geloven, dat het echt geen kwaad kan voor de baby als ze dat zeggen.
ik had/heb ook een vleesboom en die is wat gegroeid in de zwangerschap, maar verder zijn er daardoor geen rare dingen gebeurd.
jij hebt wat meer, maar als ze zeggen dat het geen kwaad kan, zou ik me daar bij neer leggen en proberen te genieten van deze mooie tijd.
liefs Danielle
Ja.
Het kwam neer op overmatig overgeven, bloedverlies met een opname, bedrust, en voortijdige weeen. (verhaal onder de spoiler)
Ik heb de hele zwangerschap overgegeven. Waarvan de eerste viermaanden zonder medicatie: dus zo beetje elk uur hing ik boven een tasje of de wc. Maar dat viel nog mee in vergelijking bij wat nog komen zou.
Toen ik 29weken zwanger was. Liep ik in de stad samen met mn lief. En ik zij het is warm en nat in me broek (ik had een jurkje er over dus we zagen niks anders was het allang duidelijk) Dus ik ging naar een wc. Ik was bang dat me vruchtwater gebroken was ofzo. Wat ik zag: allemaal bloed nog meer dan een ongesteldheid. Schrok me rot.
Toen ben ik opgenomen geweest.
Daarna kreeg ik klachten als vroegtijdige weeen. Die gelukkig zelf weer afzwakte maar wel veel hardebuiken etc.
Vanaf 33 weken begonnen de weeen weer. Zo erg dat ze in het ziekenhuis dachten dat ik zou gaan bevallen die week nog wel. Maar dat gebeurde -gelukkig- niet.
Ik heb zo tot aan me bevalling met weeen gelopen die heftig waren maar niets deden. Wel paar keer iets rustgevens gehad omdat ik gewoon totaal oververmoeid was.
Ok dat was me klaagverhaal:
Wat ik gedaan heb.
Ik kreeg veel extra echos en ctg
s en elke keer genoot ik daar gewoon intens van. Zag het gewoon als een extratje en elke keer een bevestiging dat mijn baby het nog goed deed in mijn buik.<br /> Verder bedacht ik me dat me lief ook geboren is met 28weken en dat was goedgekomen dus met ons kindje zou het zeker weten ook goed komen.<br /> En daarnaast had ik gewoon het gevoel dat het goed zat.<br /> <br /> Ik klaagde elke dag 1x heel flink even lekker van me af, zodat ik het kwijt was, dit heb ik wel als echt belangrijk ervaren want dan was ik het ook kwijt. Verder besloot ik te kijken naar wat ik wel leuk vond en mocht doen (bedrust) en er gewoon het beste van te maken.<br /> <br /> Ik ging heel veel lezen over zwangerschap, moederschap etc. Maakte van me buik leuke foto
s. Heb ons eigen geboortekaartje ontworpen. En ga maar dor al dat soort dingen hield me bezig.
Dus eigenlijk ben ik gewoon erg positief gaan nadenken. En dat hielp me erg goed Niets zal toch je lichamelijke klachten wegnemen, je moet het er maar mee doen. Dus kan je beter zorgen dat je op geestelijk/emotioneel vlak wel positief bent en overal wel iets goeds uit weet te halen. Dat hielp echt zoo goed!!
Hallo Danielle
Ergens fijn dat er een lotgenoot is met een vleesboom. Ik zoek me suf op internet naar lotgenoten. Hoeveel groeide je vleesboom in je zwangerschap?
Toen ik 8 weken zwanger was, was de grootte van 1 vleesboom ( 8cm) nu 19 weken zwanger en de grootte is nu 14cm!
Had je veel last van de vleesboom, en waar zat/zit die van jou?
Hebben ze de myoom inmiddels verwijderd?
@ kleinbloemetje:
Idd geniet ik ook van de vele extra echo die ik heb gehad tot nu toe. Alleen deze week heb ik echt extreem veel last van mijn vleesboom en dat maakt me onzeker. Ik heb de verloskundige al gebeld die probeert me gerust te stellen, maar zodra de pijn weer heftig wordt vergeet je de woorden en wordt je onzeker!
Heb je een natuurlijke bevalling gehad of keizersnee?
@mama30 wrote:
@ kleinbloemetje:Ja meid ik kan het me voorstellen. Maar weetje dat is ook een goede: bel gewoon altijd als je, je zorgen maakt. Ik belde ook super vaak. Maar dat mag. Je hebt gewoon klachten en stress is ook niet goed. Elke keer als ik weer weeen een uur had belde ik ook al was t elke keer weer niks maar toch even geruststelling of zonodig een controle. En dat is prettig. Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook zo is. Schaam je in elk geval niet om te bellen hoor.
Idd geniet ik ook van de vele extra echo die ik heb gehad tot nu toe. Alleen deze week heb ik echt extreem veel last van mijn vleesboom en dat maakt me onzeker. Ik heb de verloskundige al gebeld die probeert me gerust te stellen, maar zodra de pijn weer heftig wordt vergeet je de woorden en wordt je onzeker!
Heb je een natuurlijke bevalling gehad of keizersnee?
Ik ben gewoon natuurlijk bevallen. Was ook geen reden voor een KS gelukkig.
Ja dat is ook waar,maar het blijft moeilijk. groeide jou myoom ook tijdens je zwangerschap?
@mama30 wrote:
Ja dat is ook waar,maar het blijft moeilijk. groeide jou myoom ook tijdens je zwangerschap?Ik had dat niet hoor

Als je het tegen mij had. Andere complicaties dus. Maar de angst etc herkende ik. Dat zal bij alles complicaties het zelfde zijn.
oh foutje. Ja ik had het tegen jou. Ja idd de angst en onzekerheid is natuurlijk hetzelfde.
Bedankt meis dat je zo snel het gereageerd. Ergens ben ik nu al wat gerustgesteld.
Hoi,
Helaas kan ik ook meepraten over onzekerheid tijdens de zwangerschap. Ik heb zelf bloedingen gehad tot 22 w. Zwangerschap diabetes en voor deze zwangerschap miskramen en een dochter verloren. Tja daar word je niet echt zeker van. :?
Ik weet nog goed dat ik het heel fijn vond dat ik vaak op controle kon gaan. veel echo’s om toch te zien of alles nog goed was. :thumbup:
Ik werd op den duur zo gestreseerd dat ik zwangerschap yoga ben gaan doen. Als je dat doet voel je je kindje 9 van de 10 keer meebewegen en toen vond ik ook meer rust. Het helpt ook heel goed tegen de pijn.
kan dat een tip zijn ?
Ik deed ook van alles tijdens de bedrust om mij zo min mogenlijk te verveelen. Toen ben ik een scrap boek begonnen over alles wat ik voor de baby wou en dat heb ik in boekjes gezocht en opgeplakt!
veel sterkte! alles komt zeker goed!! :hug:
Dat is zeker een goeie tip. Ga kijken of ze dat bij ons in de buurt geven. Heb er veel over gehoord schijnt ook erg populair te zijn.
Door de onzekerheid,angst en stress voel je ik mijn kindje ook niet
hier bij de vorige zwangerschap ook complicaties
bij 9 weken zagen ze op de echo dat er een cyste op mijn linker eierstok zat. niemand die toen wist wat ze er mee wilde doen.
4 gynecologen gezien en die zeiden dat ze hem zouden laten zitten
maar toen ik erg veel pijn begon te krijgen zijn ze gaan twijfelen en heb dus ook veel echo’s gehad.
de cyste bleek ook mee te groeien en had vort een doorsnede van 10 cm uiteindelijk hebben ze met 18 weken met spoed de cyste en eierstok moeten verwijderen omdat de cyste om zijn as ging draaien en daarmee de bevalling liet beginnen.
hier uiteindelijk alles goed gekomen en hebben we er een prachtige dochter bij.
groetjes tamara
veel sterkte de komende tijd en probeer nog wel te genieten van het zwanger zijn
( ben ik vergeten)
Lijkt me dood eng als ze me nog gaan opereren , maar als de pijn niet te houden is dan vraag ik er toch om, of ze het doen is een 2de
ja vond ik idd ook ik wilde het ook niet maar kreeg uiteindelijk geen keus voor dat ik het wist lag op de operatie tafel
maar ja als ze het niet gedaan hadden was ze met 18 weken geboren en dan weet je wel hoe dat was afgelopen.
dus ben nu heel blij met onze mooie meid.
he we zijn beide even ver of na ja je bent 4 dagen verder
Leuk zeg, hoe voel je je?
voel me nu echt heel erg goed
deze keer nergens last van gelukkig.
wordt het bij jullie de eerste kleine?
groetjes tamara