Zwangerschap & huisdieren?

Hallo,

Ik heb wat rond gekeken op internet maar kon niet echt iets vinden. Ik ben nu bijna 6 weken zwanger ongeveer en wij hebben een aantal dieren in huis: hond, kat, hamstertje. Ook hebben we kippen en pony’s. De kippen verschoon ik nu zelf niet en ook de pony’s laat ik aan anderen over. Nu weet ik dat je op moet passen met kattenpoep, maar hoe zit dat nou met een hamsterkooi verschonen? Dat kan lijkt me toch geen kwaad als je daarna goed je handen wast? Ik gooi de bodembedekking eruit, ff met heet water schoonmaken en weer verse bodembedekking erin. Een hamster kan toch geen ziektes of iets dergelijks overbrengen op een zwangere? Weet iemand dat?

Geen idee eigenlijk. Misschien voor de zekerheid handschoenen dragen?

Volgens mij is het echt gewoon alleen katten eigenlijk… :think: Ik heb altijd gewoon mn pony zelf gemest! Alleen de kattenbak deed mijn man.

Geen idee hoe het precies zit, maar ik heb toen gewoon tegen mijn man gezegd dat hij het maar moest doen, dat ik het risico niet durfde te lopen :lol: :lol:

hahaha ja ik zou gewoon lekker de taktiek van cees77 toepassen! :mrgreen:

haha, mijn man was ook zo zorgzaam, maar minder precies :wink: Katten deed ik bij de oudste ook met handschoenen aangezien manlief veel overver zat. Bij #2 en #3 deed ik het konijnenhok op het laatst niet meer, maar dat was meer omdat mn buik in de weg zat. Hond uitlaten en stallen (alleen dagelijks, niet meer de grote beurt op zaterdag) heb ik tot het einde gadaan (als ik verwachte dat manlief er niet aan toe kwam)

Geldt inderdaad alleen voor de kattenbak ivm toxoplasmose.

Ik doe de caviahokken ook zelf. Alleen de kattenbak mag je niet doen.

@babywens wrote:

Kattenbakken mag je wel doen …

Je moet zorgen dat je handschoenen aanhebt en na die tijd weggooit en daarna je handen goed wassen met dettol

Zelfde verhaal overigens met fretten! Net als katten, kunnen ook toxoplasmose overbrengen…

Hier deed manlief dus de katten en fretten, of mijn broertje als manlief op oefening was.

@San 27 wrote:

@babywens wrote:

Kattenbakken mag je wel doen …

Je moet zorgen dat je handschoenen aanhebt en na die tijd weggooit en daarna je handen goed wassen met dettol

Ik zou dat eng vinden dus ik zou dat laten doen :mrgreen: