Zwangerschap en cavia's

Hey hey

Ik weet dat ik nu de kattenbak niet meer mag verschonen,

toch wel lekker 9 maanden mannetje de kattenbak laten doen :lol:

Nee hoor vond het niet erg, maar goed mijn vraag is

Hoe zit dat met het cavia hok??

Mijn schoonmoeder zegt dat ik die ook niet meer mag schoonmaken, maar dat had ik eigenlijk nog niet gehoord.

Deze vraag stond toch al ergens??? :think:

Ben zwanger dus ik weet niet meer waar hij stond :mrgreen:

Ow dan ga ik even de zoekfunctie proberen…niet aan gedacht :shifty:

Whahahahaha zwangere muts!!

Moet eens horen wie het zegt :snooty: :mrgreen:

Niks te vinden hoor :think:

En op knaagdieren?

Wacht, zoek gelijk met je mee.

owja :doh:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=44485&highlight=zwangerschap+knaagdieren

Gaat over ratten :wall: ach knaagdier is knaagdier toch :lol:

Nouja wel iets gevonden dus, knaagdierkooien beter van niet ofzoiets of met handschoenen.

Zal eens op internet zoeken :wink:

Succes

:-*

Hihi dank je wel en toch bedankt hè :-*

Wat gezocht op google

Ben niet de enige met zo’n vraag :smiley:

Ik ben nu 6 weken zwanger en nu vertelde een vriendin mij dat je net als met het verschonen van de kattenbak ook moet oppassen met het verschonen van de caviahokken en de konijnenhokken. Klopt dit? Ik heb zelf cavia’s en een konijn.

Nee hoor, toxoplasmose wordt overgedragen via de uitwerpselen van katten (met name jonge katjes). Niet door andere beesten. Geen probleem dus.

ik heb ook 2 cavia’s en ze gewoon altijd verschoond hoor (alleen op het laatst niet meer, maar dat was omdat die buik in de weg zat :wink: ).

ik deed wel altijd handschoenen aan maar dat deed ik daarvoor ook al.

ik heb mijn huisdieren ook altijd zelf verschoond hoor :thumbup:

Ik heb altijd zelf de caviakooi verschoond. Toen waren we nog niet zwanger, maar wel met behandelingen bezig. Dus ik hield me wel streng aan de regels. Ik had nooit handschoenen aan, omdat ik gelezen had dat caviakeuteltjes geen kwaad kunnen. Maar wij hadden onderin de kooi wel kranten liggen, met daarop wat hooi. Elke avond pakte ik zo de kranten bijelkaar, dus ik zat niet met mijn handen in de ontlasting. Nieuwe kranten erin, beetje hooi en klaar! De kooi werd wat minder vaak helemaal uitgesopt, maar dus wel elke dag verschoond.

Hubbie maakt sinds we een kat hebben (1,5 jaar) altijd de kattenbak schoon. Daar kom ik echt niet bij in de buurt en nu natuurlijk helemaal niet! Dat is echt zijn klusje geworden. Ik geef de kat eten en drinken. Dus we hebben alles wel een beetje eerlijk verdeeld! :wink:

Groetjes,

Jippie