Hallo
Wie weet of je malariapillen kan slikken als je zwanger bent of wilt worden.
Wij zijn namelijk nog bezig met het regelen van een huwelijksreis maar als je geen malaria pillen mag/kan slikken dan vallen de landen waarvoor je die pillen moet slikken dus af…
Wie weet antwoord?
nee je mag absoluut geen malariatabletten slikken als je zwanger bent.
(ik heb zelf wel geslikt toen ik zwanger was, totaal niet bij nagedacht, en heb een gezonde zoon gekregen, maar er zijn verhalen waar het anders is afgelopen )
Ik zat met het zelfde probleem (en mijn test was positief in Gambia :inlove: )
Heb mijn “probleem” besproken met de arts en er zijn wel pillen die je mag
slikken. Ik kreeg Paludrine en Chloroquine. Eniqe nadeel is dat ze minder
goed werken dan bv Malarone en je moet het tot 4 weken na dat je terug
bent in Nederland doorslikken. Alleen morgen nog voor mij en dan ben ik
er vanaf.
Gewoon bespreken met je arts :thumbup:
Enige wat je echt niet mag tijdens de zwangerschap is een injectie tegen
gele koorts!
Oh meis luister
Wij zijn naar kenia geweest, ik was aan de pil en slikte malarone, ha dniet gelezen dat de pil niet meer veilig was, en ik raakte dus zwanger… nadat we aan het idee gewend waren heb ik de huisarts gebeld en die zei me dat die tabletten erg gevaarlijk waren voor de baby… kon vroeggeboorte veroorzaken en andere afwijkingen… daar schrok ik behoorlijk van… toen ik voor de echo moest bleek het vruchtje te zijn gestopt met groeien… Natuurlijk beetje verdrietig, maar om eerlijk te zijn is de keuze nu voor mij gemaakt en kon ik het wel al snel een plekje geven!
@oessie wrote:
Oh meis luister
Wij zijn naar kenia geweest, ik was aan de pil en slikte malarone, ha dniet gelezen dat de pil niet meer veilig was, en ik raakte dus zwanger… nadat we aan het idee gewend waren heb ik de huisarts gebeld en die zei me dat die tabletten erg gevaarlijk waren voor de baby… kon vroeggeboorte veroorzaken en andere afwijkingen… daar schrok ik behoorlijk van… toen ik voor de echo moest bleek het vruchtje te zijn gestopt met groeien… Natuurlijk beetje verdrietig, maar om eerlijk te zijn is de keuze nu voor mij gemaakt en kon ik het wel al snel een plekje geven!
Bedoel je dit voor mij? Heb nl al 3 keer een echo gehad met een prachtig
kloppend hartje :inlove:
Het klopt dat je echt geen malarone mag slikken maar Paludrine en Cloroquine
kan helemaal geen kwaad tijdens de zwangerschap.
Quote even de bijsluiter: Voor behandeling en profylaxe van malaria is het
gebruik van cloroquine door zwangere vrouwen veilig. En het staat ook
bij de paludrine.
Doordat dit een hele lage dosering is (vandaar 2 verschillende tabletten) is
het dus helemaal niet gevaarlijk tijdens de zwangerschap.
ggd ff bellen en anders je apotheek het even laten uitzoeken!
Nou wij zijn nog bezig met het uitzoeken van een huwelijskreis. zijn we pas een paar weken mee bezig dus hets chiet nog niet erg op. Maar toen bedacht ik me gister in ene mag je uberhaupt wel malaria pillen slikken…anders vallen al die landen waarvoor je die moet slikken dus af.
Super bedankt in iedergeval al voor alle informatie. Ik weet nu dus dat het slikken van malariapillen wel kan…
:thumbup: Toppie!
maar paludrine is niet in elk malaria-gebied een goed anti-malariamiddel…Dus ik zou echt even contact opnemen met ggd als je een lokatie hebt gevonden, om te kijken of voor die lokatie een goed anti-malariamiddel te krijgen is dat te combineren is met zs.
Je niet goed genoeg beschermen voor malaria omdat je eventueel zwanger zou kunnen worden, is ook niet alles…
(zegt fiep die standaard met de helft van de pillen weer thuiskomt omdat ze ze vergeten is in te nemen… :oops: )
Dat zal idd wel kloppen. Dit was het reisadvies voor Gambia.
Maar gewoon even goed informeren!
Ik heb besloten dat we het toch maar niet gaan doen, een verre reis! Ik wil het risico niet nemen…ook al zeggen ze dat bepaalde pillen wel kunnen.
Ook inentingen kunnen niet goed zijn voor een ongeboren kind of als je snel daarna wel zwanger wordt.
We gaan nu dus maar naar Turkije
Bedankt allemaal!
Turkije heeft als advies hepatitis A en DTP vaccin!!
Hep A mag ook niet als je zwanger bent hoor :-*
Ik ben zwanger naar Indonesië op vakantie gegaan. Je kan veel inentingen al ruim van te voren halen, dus ik heb dat in september al gedaan, terwijl wij in maart op vakantie gingen. Toen we gingen mocht ik inderdaad bepaalde malariatabletten wel, maar heb er voor gekozen geen malariatabletten te slikken. Ik smeerde me heel goed in met muggenspul van mosiguard (mag ook als je zwanger bent) en sliep onder een klamboe met lange broek en lange mouwen. Bovendien zorgde ik zoveel mogelijk binnen te zijn als het donker was en anders ook lange broek en lange mouwen aan. Voor mij werkte dit perfect.
Fijne reis!