Zwanger zijn of willen worden en een paard wie meld zich?

Zijn hier ook vrouwen die zwanger willen worden/zijn en een eigen paard hebben?

Ik was vorig jaar zwanger en had een eigen paard (ik rij al 22 jaar, altijd eigen paarden gehad), ik heb uiteindelijk de beslissing genomen om voor een gezin te gaan en mijn paard te verkopen, ik was de handel van komen en gaan bij ons wel gewend, maar natuurlijk blijft het moeilijk om je paard te verkopen.

Ik heb er geen spijt van, ik had hem niet meer de aandacht kunnen geven die ik hem voor mijn zwangerschap kon geven.

Ik reed elke dag, iets wat ik nu niet meer ga redden, onze situatie in het gezin is er niet meer.

En ik kan niet recreatief rijden, ik ben een wedstrijdruiter vandaar deze keuze.

Ik heb na mijn zwangerschap nog een paard van iemand anders gereden, een klein half jaartje, maar uiteindelijk was het gewoon niet zo’n goed idee, ik werd weer veel te fanatiek, ik wou er elke dag op, iets wat gewoon niet ging lukken gezien mijn man ook 3x in de week traint met zijn hond.

Dus vandaar deze keuze, maar ik hoop écht in de toekomst weer te gaan rijden, maar dan niet eerder dan dat ik er zelf weer 100% voor kan gaan.

Maar dit is mijn mening hoor, ik zeg niet dat jij dit moet doen!

hoi hoi,

Ik heb een eigen paard. Nu al zo’n 4 jaar, bijna 5. Ik rijd al 19 jaar, maar altijd verzorgpaarden gehad hiervoor. Ik ben vorig jaar November van ons eerste kindje bevallen. Nu zijn we bezig om voor de tweede keer zwanger te worden. Toen ik 6 maanden zwanger was zijn we gaan zoeken naar een bijrijder. Zelf heb ik nog tot de 8 maanden gereden. Op het laatst natuurlijk wel alleen maar buitenritjes en longeren

Ik ben wel blij dat ik bijrijders heb gevonden. Het lukt me wel om 5 dagen in de week te rijden. Maar het geeft mij wat meer rust als ik maar 3 keer in de week hoef te rijden.

Wel ben ik nu heel erg aan het twijfelen of ik geen andere bijrijder ga zoeken. De ruiters die ik nu heb gevonden zijn beginners en ik merk dat mijn paardje daar maar wat graag gebruik van gaat maken. En nu ook bij mij begint te streken, terwijl hij dit nooit heeft gedaan! Maar ja als ik deze ronde zwanger blijkt te zijn kan ik misschien beter wachten tot na mijn zwangerschap :think:

Ik heb dus ook een eigen paard. Was benieuwd hoe andere paardenmensen het indelen met een paard.

Ik heb een zoontje van 4. Toen ik zwanger was van hem heb ik ook een bijrijdster gehad. Ging prima. Ongeveer een maand na de bevalling ben ik rustig om de dag weer gaan rijden.

Nu heb ik een ander paard ( ook alweer 2 jaar ) Een bijrijdster heb ik gelukkig alweer gevonden. Mijn paard heeft een blessure gehad en heeft nu wat streken die zij er beter uit kan halen als dat ik kan. Zij blijft hem ook gewoon doortrainen als ik zwanger raak. ( ze heeft altijd op hoog niveau gereden en weet wat ze doet, moet zeggen dat hij nu al met sprongen vooruit gaat).

De combi tussen huis en paard gaat hier altijd nog goed. Ook toen mijn zoontje een baby was kon ik gewoon lekker door rijden.

Hopen dat het nu ook weer zo gaat. ( moet nog zwanger worden )

Ik rij elke avond ( man zit in nachtdiensten en gaat om half 9 naar zijn werk, ik ga dan rond 7 uur rijden en ben dan om half 9 thuis. Het regelt zich hier vanzelf. Mijn zoontje ligt dan in bed.

Hopen dat het met een tweede ook zo te regelen valt. Ik vind het altijd wel even fijn een momentje voor mijzelf. Even lekker wat voor jezelf doen.

Nog meer rijdende zwangeren?

toen ik zwanger raakte van Ella had ik nog een paard. tijdens mijn zwangerschap was het makkelijk te combineren, Lily* was ook erg voorzichtig. drie maanden nadat ella geboren werd kreeg lily haar veulen, dit ging zo mis dat haar hele bekken uit der verband gerukt werd :frowning: uiteindelijk hebben we haar vijf maanden later in laten slapen omdat rust niet hielp, medicatie ook niet en ze gewoon dagelijks pijn had.

tot nu toe heb ik geen behoefte om het terug op te pakken, heeft als hoofdreden het feit dat Lily mijn derde paard was dat ik in heb laten slapen en het een keer “genoeg” is geweest…

Hier een bijrijdster en ik ben er mee gestopt toen ik 22 weken was. Het is een best fors en sterk paard en precies die weken natuurlijk lekker op de wei dus moest ik een stukje over de weg.

Ik heb ook gereden tot aan 22 weken. Maar ik ben blij dat ik geen eigen paard heb want ik heb daar écht geen tijd voor.

@lonneke1980 wrote:

toen ik zwanger raakte van Ella had ik nog een paard. tijdens mijn zwangerschap was het makkelijk te combineren, Lily* was ook erg voorzichtig. drie maanden nadat ella geboren werd kreeg lily haar veulen, dit ging zo mis dat haar hele bekken uit der verband gerukt werd :frowning: uiteindelijk hebben we haar vijf maanden later in laten slapen omdat rust niet hielp, medicatie ook niet en ze gewoon dagelijks pijn had.

tot nu toe heb ik geen behoefte om het terug op te pakken, heeft als hoofdreden het feit dat Lily mijn derde paard was dat ik in heb laten slapen en het een keer “genoeg” is geweest…

Jeetje dat is heftig om mee te maken! :hug:

Ik snap dat het dan een keer “genoeg” is geweest.