Zwanger zijn en wintersport, wat te doen met kleeding??

Hoi Hoi,

We hebben vorig jaar al onze wintersport vakantie met vrienden geboekt voor aankomende december.

Omdat ik mogelijk onvruchtbaar was, zijn we er een beetje vanuit gegaan dat ik volgende jaar december nog niet zwanger zou zijn.

Tot onze zeeeeeeeer grote vreugde blijk ik in eens spontaan zwanger te zijn geraakt.

Nu zijn we nog steeds van plan om lekker op wintersport te gaan, uiteraard ga ik niet meer op mijn snowboard naar beneden en blijf ik onder de 2300 meter.

Maar nu zat ik in eens te denken, hoe moet het met mijn ski broek/jas?? :think:

Tegen die tijd krijg ik waarschijnlijk niet meer aan of zitten ze niet lekker.

Zijn er nog meer meiden die zwanger op wintersport zijn gegaan en hoe hebben jullie dit probleem opgelost???

En kun je ergens positie wintersport kleding kopen??

Alvast heel erg bedankt :-*

(p.s weet niet of ik het hier goed heb geplaatst hoor :oops: )

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik was 20 weken zwanger toen we op wintersport gingen. Ik liet m’n broek een beetje openstaan en deed er van die banden overheen en daaroverheen zat m’n trui. M’n jas ging er net overheen. Ik weet niet hoever je tegen die tijd bent maar misschien past dat. En misschien ken je iemand die een maat groter heeft dan jij en heeft die een skijas/broek te leen. Dat past soms dan beter.

Misschien nog een extra tip. Koop bij bijv. de anwb van die leren zooltjes met profiel voor onder je schoenen. Het is nu met je zwangerschap erg belangrijk dat je niet valt of uitglijdt. Ik had ze ook en je loopt er echt beter op. je hebt meer grip op ijzige delen. Ze kosten zo tussen de 7 en 10 euro dacht ik.

Ik heb toen een supergrote thermobroek en shirt gekocht. Dat had ik aan onder mijn zwangerschapskleding.

Werkte perfect.

Bedankt voor jullie tips :slight_smile:

Helaas zijn de mensen die ik ken die ook aan wintersport doen allemaal maatje 36/38 en dat is de maat die ik nu ook (nog) heb dus lenen heeft helaas niet zo veel zin…

Heb al gekeken of ik dan gewoon een jas en broek in een ruime maat koop, maar vindt het zo zonde om zo’n dure broek / jas voor 1 wintersport aan te schaffen en zelfs de goedkoopste vindt ik nog erg aan de prijs.

Bedankt voor je tip over de zooltjes :thumbup: ik zal eens gaan kijken.

Madre:
Thermo kleding onder je zwangerschapskleding zat ik ook al te denken, maar ik wil wel graag de sneeuw in en dat lijkt met niet prettig zonder een lekkere warme en beschermende jas/broek.

tegen die tijd heeft de Aldi vast wel weer winterkleding in de aanbieding. Daar zou ik dan een broek kopen, die kosten niet zo heel veel.

Een skijack is meestal toch al wat ruimer vanwege de truien enzo, misschien past die dan nog wel?

Ik heb een goedkope skibroek een maat groter gekocht. Gaat prima!

Of een overal, daar pas je nog lang in. niet bepaald meer in de mode, maar ach, wat kan jou het schelen, ze kennen je daar toch niet? :wink:

Ik heb in de winter van 2 jaar geleden, toen ik echt hoogzwanger was van Dana, alleen nog maar in mijn ski-jas gelopen. :? Was de enige winterjas die me nog paste. Dat ga ik dit jaar echt niet weer doen hoor…

Ik vind juist dat skikleding juist al wat ruimer zit. En als dat niet zo is, dan zou ik toch proberen wat te lenen van iemand die een maatje groter heeft.

Bij Scapino hebben ze ook altijd niet te dure skikleding.

Heel veel plezier! Wij gaan nu helaas voor het 3e jaar op rij al niet, ik mis het echt. :frowning:

@Kay30 wrote:

Ik heb in de winter van 2 jaar geleden, toen ik echt hoogzwanger was van Dana, alleen nog maar in mijn ski-jas gelopen. :? (

Wow, Kay, dat klinkt wel spannend! :wink: :mrgreen:

Ow, ik zit mij nu te bedenken dat ik volgens mij ook een skibroek van mark aan had… :think:

@kantjeboord wrote:

@Kay30 wrote:
Ik heb in de winter van 2 jaar geleden, toen ik echt hoogzwanger was van Dana, alleen nog maar in mijn ski-jas gelopen. :?

Wow, Kay, dat klinkt wel spannend! :wink: :mrgreen:

:oops: :shifty:

:lol: :lol: :lol:

Als je nog geinteresseerd bent in wat grotere maat skikleding, pb me dan maar. Ik heb nog een skibroek en ski-jack liggen. Mij zijn ze inmiddels te groot en ik mag wegens rugklachten nooit meer skieen dus ze mogen weg.