Heeft iemand een idee hoe lang je kunt blijven volleyballen als je zwanger bent?
Het gaat om twee keer in de week trainen en daarnaast nog competitie.
Ik vind het te vroeg om me af te melden voor de competitie, maar wil graag voor mezelf een inschatting maken wanneer mijn laatste wedstrijd ongeveer zou moeten zijn.
Iemand ervaring/tips??
Ik denk dat het niet meer prettig en veilig is vanaf 12 weken. Als de baby boven het schaambot uitkomt. Lekker gaan zwemmen dus! :thumbup:
Hmm… ik heb ook nog tennis achter de hand
Schijnt toch wel langer te kunnen.
Ik denk ook dat het op een gegeven moment niet meer lekker voelt.
Ik merk nu al dat ik minder snel naar de grond duik.
volgens mij kan je het zolang doen zoals je wilt
heb ergens wel es zo’n lijst zien staan met sporten die je wel/niet mag doen voleybal staat daar niet bij volgens mij zolang jouw lichaam het goed vind dan is het okay zodra je last krijgt stoppen en uiteraard niet op de grond vallen he dat laat je maar aan je volleycolegas over
Hoi,
Ik voetbal en heb mijn laatste wedtstrijd met 14 weken gespeeld. Toen vond ik het zelf niet veilig meer omdat de kleine toen echt aanwezig was. Mijn buik begon te groeien en zo. Als ik dan een bal in mijn buik zou krijgen…
Ik denk dat het vooral je eigen gevoel is, de 1 stopt zodra hij het weet en de ander gaat nog even door. Volg je eigen gevoel en je lichaam.
ik ben gelijk toen ik wist dat ik zwanger was gestopt met volleybal.
Gewoon omdat ik me er niet prettig bij voelde.
Durfde niet meer te duiken en was bang een harde bal in de buik te krijgen.
Ik kon er dus niet meer 100 % voor gaan. en dat wil ik toch echt kunnen, helemaal in een teamsport.
MAar volgens mij mag je wel volleyballen, maar het voelde voor mezelf niet goed.
In principe mag je natuurlijk bewegen tot je het zelf niet meer lekker vind, alleen met balsporten houd je natuurlijk het ‘gevaar’ en bal in je buik te krijgen (wat met tennis misschien nog wel harder gaat dan met volleyballen). Denk dat je zelf ff moet kijken hoe het bevalt en idd met de dames uit je team overleggen. Of vraag het anders eens aan de vk wat hij/zij ervan vind.
Loesje, ik zal het inderdaad ook wel even bij de vk vragen.
Ik volleybal al bijna dertig jaar en heb nog nooit een bal in mijn buik gekregen, maarja… dat duiken naar de grond…
Nu merk ik wel met de trainingen dat ik dat al niet meer doe.
Echt veel langer dan 16 weken zal ik het dus wel niet gaan doen (vindt mijn vriend ook geen goed idee) en als het niet lekker meer voelt, stop ik er ook gewoon mee.
Wil het alleen nog niet in de groep gooien als ik de 12 weken grens nog niet voorbij ben. Hopelijk gaat het dus nog eventjes.
Zelf vond ik ook vooral het duiken naar de grond een bezwaar om door te gaan. In trainingen is dit misschien te vermijden (maar kan je al niet volop meedoen), maar in het fanatisme van de wedstrijd niet.
Ik heb mijn beslissing ook mede van de uitspraak van de vk af laten hangen. Ik had gelukkig op de middag van de 1e training m’n intakegesprek (met 7 wk). Zij gaf aan dat volleyballen tot circa week 12 (tot je baarmoeder boven het schaambeen uitkomt) geen probleem hoeft te zijn, maar dat je niet moet vallen/ duiken. Het springen en onverwachtse bewegingen maken is tot week 12 nog geen punt, hoogstens dat je er zelf wat last van hebt (pijntjes).
Ze adviseerde dus om vanaf week 12 te stoppen. Omdat dat net samenvalt met het begin van de competitie heb ik besloten om voor die 5 weken training geen risico te lopen (misschien spelen 2 eerdere mk hier ook wel een rol in). Dit hield dus wel in dat ik het team relatief vroeg op de hoogte moest stellen van m’n zwangerschap. Maar dat vond ik uiteindelijk niet zo’n punt.
Zelf ben ik dus hard op zoek naar een geschiktere sport. Want blijven bewegen is natuurlijk wel goed. Dus als iemand nog tips heeft (ik hou niet van zwemmen…)
Succes in elk geval bij het nemen van je beslissing.
Miep, bedankt voor je uitgebreide reactie.
Bij ons begint de competitie over drie weken. Aangezien er voor mij toch een spelerskaart is aangevraagd, dacht ik nog wel wat wedstrijden te kunnen spelen. Maar waarschijnlijk zullen dat er dus maar een paar zijn. Ik ben echt de stofzuiger van het team, dus niet duiken in de wedstrijden is dan wel lastig. En ik wil er geen risico mee gaan lopen.
Ik ben wel gewend om drie keer in de week te sporten, dus wat dat betreft moet ik ook op zoek naar een alternatief. In de winter is skeeleren niet echt ideaal. En zwemmen is ook niet zo mijn ding :think:
Ik speel ook voetbal en was net 6 weken zwanger bij de laatste wedstrijd van het vorige seizoen… ben dus gewoon dit seizoen niet opnieuw begonnen…
Dat naar de grond duiken lijkt me niet meer aangewezen… mss dat je met wedstrijden vroeger kan stoppen dan met trainen? Op training de duikoefeningen overslaan en gewoon nog een tijdje doordoen zou ik zo zeggen…
als je altijd al sportief bent, zou ik het niet te snel opgeven, maar vooral naar je lichaam luisteren…